راهنمای خرید تردمیل ؛ از انواع تردمیل تا جنس بدنه، سرعت و هر آنچه که باید بدانید

راهنمای خرید تردمیل ؛ از انواع تردمیل تا جنس بدنه، سرعت و هر آنچه که باید بدانید

یکی از بهترین راه ها برای بیشتر کردن ورزش و تحرک در این روزهای دشوار و شلوغ زندگی شهرنشینی، آسان کردن ورزش است. و اگر به دویدن و راه رفتن به عنوان دو مورد از بهترین ورزش های هوازی برای تقویت آمادگی جسمانی و کاهش وزن علاقه داشته باشید، خرید تردمیل می تواند شما را از مراجعه به سالن های ورزشی بیرون از خانه بی نیاز کند، بدون اینکه نگران شرایط کرونا، هزینه رفت و آمد و شرایط آب و هوایی باشد. دویدن مزایای بسیاری هم برای افرادی که به طور مرتب به سالن های ورزشی می روند و هم کسانی که کاملاً تازه کار هستند دارد.

قصد داریم شما را با انواع تردمیل، ویژگی هایی که یک تردمیل خوب باید داشته باشد و به طور کلی راهنمای خرید تردمیل آشنا کنیم.

در واقع دویدن می تواند به شما کمک کند وزنتان را کاهش دهید، مفصل های خشک شده را نرم کنید و از استرستان کم کنید، هر چند دویدن و دیگر ورزش های هوازی به طول کلی استقامت کل بدن شما را افزایش می دهند. یکی از ساده ترین گزینه ها برای دویدن در خانه بدون نیاز به فضای زیاد همان تردمیل است اما خرید تردمیل می تواند همزمان هیجان انگیز و ناخوشایند باشد. بخش هیجان انگیز ماجرا به تماشای تردمیل های مختلف و تصور کردن یکی از آن ها در خانه شما باز می گردد و درماندگی نیز پس از آن حاصل می شود که با تعداد زیادی تردمیل در قیمت ها و کیفیت های مختلف در بازار مواجه شده و نمی دانید کدام یک را بخرید. بدین بهانه در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با انواع تردمیل، ویژگی هایی که یک تردمیل خوب باید داشته باشد و به طور کلی راهنمای خرید تردمیل آشنا کنیم.

قصد داریم شما را با انواع تردمیل، ویژگی هایی که یک تردمیل خوب باید داشته باشد و به طور کلی راهنمای خرید تردمیل آشنا کنیم.

 انتخاب بهترین تردمیل

اول از همه، هنگام خرید تردمیل، باید به اهداف خود از خرید آن که همان رسیدن به تناسب اندام و تقویت بدن است فکر کنید. هدف دقیق شما از خرید تردمیل چه تقویت کارکرد بدنی باشد و چه سلامت و تناسب اندام عمومی بدن یا بازیابی قدرت بدن بعد از یک دوره بیماری، دانستن اینکه بعد از خرید تردمیل چگونه از آن استفاده می کنید بسیار به شناسایی بهترین تردمیل برای خرید به شما کمک خواهد کرد.

بعد از آن نوبت به بودجه ای که برای خرید تردمیل در نظر گرفته اید می رسد. اختصاص مبلغ بیشتر به یک تردمیل گرانقیمت تر و باکیفیت تر باعث می شود تردمیلی با بدنه محکم تر، گارانتی طولانی تر قطعات، سطح دویدن بیشتر، سرعت های بیشتر و شیب های متعدد داشته باشید. اما اگر هدف شما از خرید تردمیل به جدیدترین و گرانقیمت ترین تردمیل ها نیازی ندارد، یک مدل ارزان قیمت تر نیز می تواند نیاز شما را برآورد کند.

قصد داریم شما را با انواع تردمیل، ویژگی هایی که یک تردمیل خوب باید داشته باشد و به طور کلی راهنمای خرید تردمیل آشنا کنیم.

پیش از خریدن امتحانش کنید

اگر امکان امتحان کردن تردمیل را دارید، امتحان کردن آن بسیار ایده آل است. بعد از امتحان کردن تردمیل باید به این سوالات پاسخ دهید:

  • آیا زیرسازی و سیستم جذب شوک صفحه مخصوص دویدن راحت است؟
  • وقتی روی تردمیل راه می روید یا می دوید، آیا پای شما با محل قرار گرفتن موتور برخورد می کند؟
  • آیا می توانید به راحتی پایتان را روی دو طرف صفحه متحرک دویدن قرار دهید؟
  • آیا خواندن مانیتور تردمیل هنگام دویدن آسان است؟
  • آیا دسترسی به دکمه های پنل مانیتور و کار کردن با آن ها هنگام دویدن آسان است؟

قصد داریم شما را با انواع تردمیل، ویژگی هایی که یک تردمیل خوب باید داشته باشد و به طور کلی راهنمای خرید تردمیل آشنا کنیم.

۶ فاکتوری که هنگام خرید تردمیل باید به یاد داشته باشید:

سایز: اغلب تردمیل ها یک جای پای یکسان دارند که ۱۹۲.۵ سانتیمتر طول و ۸۷.۵ سانتیمتر عرض است. تردمیل های تاشو نیز در حالت بسته نصف این مقدار طول خواهند داشت. به یک فضای خالی مناسب در اطراف تردمیل برای دسترسی و امنیت نیز نیاز دارید.

ارگونومیک بودن: اگر بیشتر دنبال دویدن بوده و برای دقایق طولانی روی تردمیل می دوید باید طول صفحه متحرک تردمیل که همان فضای دویدن است با سبک دویدن و گام های شما متناسب باشد. هنگام راه رفتن یا دویدن به میزان راحتی تان روی تردمیل دقت کنید. مدلی را انتخاب کنید که از لحاظ ارگونومیکی با نیازها و شرایط شما متناسب بوده و از لحاظ ظاهری هم زیبا باشد.

امکانات اتصال: داشتن جایی برای قرار دادن یا متصل کردن گوشی هوشمند، پورت های یو اس بی و ارتباط بی سیم اینترنتی نیز از قابلیت های معمول تردمیل های امروزی هستند.

قابلیت تنظیم: اغلب تردمیل ها سرعتی بین ۱۶ تا ۲۰ کیلومتر در ساعت دارند اما برخی سرعت بیشتری نیز دارند. میزان شیب تردمیل ها نیز بین ۱۰ تا ۱۵ درجه است اما برخی تردمیل های پیشرفته تر مقدار شیب بیشتری نیز خواهند داشت.

وزن و چگونگی راه اندازی: تردمیل ها ابزارهای ورزشی سنگین وزنی هستند و به همین خاطر هنگام خرید در مورد نحوه تحویل و نصب آن ها سوال کنید. ببینید نصب و متصل کردن قطعات آن دشوار است و باید با صرف هزینه های بیشتر توسط تکنیسین ها انجام شود یا خودتان نیز می توانید این کار را انجام دهید.

گارانتی و وارانتی: وقتی پای گارانتی و وارانتی به میان می آید به دنبال یک دوره دستکم یکساله برای گارانتی و سه تا هفت ساله برای وارانتی قطعات باشید. اغلب تردمیل های دارای وارانتی مادام العمر در مورد بدنه هستند اما باید به دنبال وارانتی مادام العمر برای موتور نیز باشید.

قصد داریم شما را با انواع تردمیل، ویژگی هایی که یک تردمیل خوب باید داشته باشد و به طور کلی راهنمای خرید تردمیل آشنا کنیم.

انواع تردمیل

تردمیل های موتوری همگی یک ساختار مشابه دارند: یک کمربند متحرک که توسط موتوری الکتریکی کار می کند. اما از آن جایی که تردمیل ها در قیمت های مختلف با قابلیت ها و طرح های متنوع ارائه می شوند در ادامه آن ها را در ]چهار بخش دسته بندی کرده ایم:

۱- تردمیل های دستی

تفاوت تردمیل های دستی با برقی این است که تردمیل های دستی به برق نیاز نداشته و عمل راه رفتن یا دویدن باعث می شود کف لغزنده تردمیل شروع به حرکت کند. بهترین نکته در مورد طرح تردمیل های دستی این است که امکان زخمی شدن در هنگام دویدن روی آن ها بسیار کم است زیرا نوار متحرک آن ها تا زمانی که روی آن ندوید را راه نروید به حرکت در نخواهد آمد و بدین ترتیب امکان افتادن روی آن وجود ندارد. این تردمیل ها دسته های نرم و نوار دویدن باکیفیت و بادوامی دارند و اگر تاکنون روی هیچ تردمیلی ندویده اید، انتخاب تردمیل دستی می تواند بهترین گزینه شما باشد.

اغلب این تردمیل ها امکانات بسیار اولیه ای دارند و مانیتورهای نشان دهنده ضربان قلب، سرعت، فاصله و دیگر انواع فعالیت ها در آن ها دیده نمی شود. با این وجود امکان تغییر شیب نوار متحرک تردمیل های دستی وجود دارد. همچنین از آنجایی که این تردمیل ها هیچ قطعه الکتریکی ندارند معمولاً از نوع تاشو هستند و بدین ترتیب نگهداری آن ها بسیار ساده است. تردمیل های دستی به خاطر اینکه فرد تمام کار را خود انجام می دهد و از دستگاه کمکی نمی گیرد، معمولاً کارآمدتر از تردمیل های برقی هستند و بعد از دویدن روی آن ها تناسب اندام بهتری خواهید داشت.

قصد داریم شما را با انواع تردمیل، ویژگی هایی که یک تردمیل خوب باید داشته باشد و به طور کلی راهنمای خرید تردمیل آشنا کنیم.

۲- تردمیل های برقی/ موتوردار

بزرگترین تفاوت بین تردمیل های برقی یا موتوری و تردمیل های دستی این است که نوع برقی معمولاً حجیم تر و مستحکم تر هستند. بدین ترتیب این تردمیل ها طوری ساخته شده اند که قابلیت حمل و نقل دائمی و نگهداری در یک فضای کوچک را ندارند. در واقع تردمیل های برقی باید یک جای ثابت در خانه داشته باشند و به دلیلی سنگینی بسیار بیشتر نسبت به تردمیل های دستی، حرکت دادن و انتقال آن ها نیز دشوار است. این تردمیل ها معمولاً برای استفاده های تجاری و فراوان طراحی شده اند زیرا کسانی که در باشگاه های ورزشی از تردمیل استفاده می کنند به انواع کارآمد، مستحکم و بادوام نیاز دارند. در واقع وقتی پای باشگاه های ورزشی و مراکز فیتنس به میان می آید کمتر تردمیل های دستی را می بینید و عمدتاً از تردمیل های برقی استفاده می شود. شیب تردمیل های برقی معمولاً بین ۶ تا ۴۰ درصد است که می توانند شدت تمرین شما را تغییر دهند.

در صفحه نمایش این تردمیل ها امکان نمایش ویدیوها برای بالا بردن کیفیت تمرین یا قابل تحمل کردن آن فراهم شده است. صفحه نمایش این تردمیل ها می تواند بسیار بزرگ و حتی تا ۲۲ اینچ باشد. سیستم های اندازه گیری الکترونیکی سرعت، فاصله، ضربان قلب، کالری سوزانده شده و بسیاری قابلیت های دیگر در این نوع از تردمیل دیده شده و سرعت آن ها به حدود ۲۰ کیلومتر در ساعت برای دونده های حرفه ای می رسد. تردمیل های برقی دارای قطعات باکیفیت هستند، به ویژه در بخش نوار متحرک، تا دوام بالایی داشته باشند. این تردمیل ها همچنین دارای موتورهای خنک کننده داخلی هستند و حتی برخی از آن ها دارای فن هایی برای خنک نگه داشتن ورزشکار هستند.

امکان متصل کردن پلیرهای موسیقی، گوشی های هوشمند و هدفون به این تردمیل ها نیز وجود دارد و در انواع پیشرفته امکان کاهش نویز در هنگام دویدن نیز وجود دارد. تردمیل های برقی معمولاً به دو نوع خانگی و تجاری تقسیم می شوند که دارای گارانتی سه ساله برای بدنه و وارانتی تا ۶ ساله برای قطعات هستند. همچنین تردمیل های برقی تا ۱۵۰ کیلوگرم وزن را تحمل می کنند و بدین ترتیب برای اکثر افراد مناسب هستند. تردمیل های برقی در دو نوع تاشو و غیرتاشو تولید می شوند.

۳-تردمیل های هیبریدی

این تردمیل ها در واقع ترکیبی از ابزارهای تمرینی مختلف هستند و تغییر حالت بین آن ها می تواند تمرین را برای شما جذاب تر سازد. همچنین این تردمیل ها ممکن است دارای قابلیت های تمرینی متفاوت و متعددی باشند. در واقع این تردمیل ها می توانند به یک دوچرخه ثابت نیز تبدیل شوند یا به یک ماشین تمرین دویدن روی پله.

۴- تردمیل های پزشکی

تردمیل های پزشکی از تردمیل های معمول بزرگرت هستند و به خاطر اینکه باید دقت بالایی داشته باشند، معمولاً دیجیتالی کار می کنند. اغلب این تردمیل ها با نوع خاصی از تجهیزات پزشکی کار می کنند که باعث تولید آمارهایی می شوند که پزشکان در بررسی وضعیت بیماران به آن ها نیاز دارند. این تردمیل ها معمولاً قطعات متحرک کمتری داشته که باعث می شود عمر بیشتری داشته باشند.

قصد داریم شما را با انواع تردمیل، ویژگی هایی که یک تردمیل خوب باید داشته باشد و به طور کلی راهنمای خرید تردمیل آشنا کنیم.

مکانیزم کار تردمیل

مهم ترین بخش در مورد تردمیل ها (برقی یا موتوردار) اندازه و قدرت موتور است و به خاطر اینکه موتور تردمیل بخش اعظم کار را انجام می دهد باید اطمینان حاصل کنید که موتور تردمیل انتخابی شما از قدرت کافی برخوردار است. قدرت موتور تردمیل با اسب بخار اندازه گیری شده و هر چه تعداد اسب بخارها بیشتر باشد قدرت آن تردمیل بیشتر خواهد بود. اما قدرت تنها فاکتور در هنگام خرید تردمیل نیست که باید به آن توجه داشته باشید. در هنگام بررسی موتور تردمیل باید به رتبه کار مداوم ( Continuous Duty Rating (CHP)) آن نیز توجه داشته باشید. این معیار به شما اطمینان می دهد که موتور تردمیل در هر لحظه از تمرین، می تواند حداقل قدرت اسب بخاری که نیاز دارید را در اختیار شما قرار دهد. کمترین مقدار این عدد در تردمیل های تجاری که در باشگاه های ورزشی استفاده می شوند باید دستکم ۱.۵ CHP باشد. به طور کلی، هر کسی که روی تردمیل راه می رود به موتوری با قدرت تولید مداوم ۲ اسب بخار نیرو نیاز دارد. اگر با سرعت آهسته در حال دویدن هستید این عدد به ۲.۵ می رسد و در حالت دویدن مداوم با تمام سرعت این عدد باید دستکم ۳ اسب بخار و بالاتر باشد.

قصد داریم شما را با انواع تردمیل، ویژگی هایی که یک تردمیل خوب باید داشته باشد و به طور کلی راهنمای خرید تردمیل آشنا کنیم.

انواع بدنه تردمیل

تردمیل ها نیز مانند دوچرخه ها دارای بدنه های فولادی یا آلومینیومی هستند. نوع بدنه ای که انتخاب می کنید بر قیمت تردمیل تاثیرگذار خواهد بود و در هنگام انتخاب نوع بدنه باید به قدرت و سختی آن توجه داشته باشید. بیشتر تردمیل ها با بدنه فولادی ساخته شده که محکمتر از نمونه های آلومینیومی است. از آن طرف، بدنه های آلومینیومی سبک تر بوده و به دلیل انعطاف فراوان آلومینیوم، بدنه چنین تردمیلی چندان محکم نخواهد بود. اگر چه بیشتر تردمیل های موجود در باشگاه های ورزشی دارای بدنه آلومینیومی هستند اما اگر قصد تردمیل برای خانه را دارید حتماً از نوع دارای بدنه فولادی استفاده کنید.

قصد داریم شما را با انواع تردمیل، ویژگی هایی که یک تردمیل خوب باید داشته باشد و به طور کلی راهنمای خرید تردمیل آشنا کنیم.

هنگام خرید تردمیل باید به دنبال چه ویژگی هایی بود؟

صفحه های نمایش: صفحه های نمایش تردمیل باید ساده و خواندن و استفاده از آن ها آسان باشد. هنگام دویدن یا راه رفتن روی تردمیل نباید مشکل خاصی در خواندن اطلاعات روی صفحه نمایش یا دسترسی به آن ها داشته باشید.

برنامه ها: برخی مدل ها گزینه هایی مانند مسافت، سرعت و زمان را به عنوان برنامه دسته بندی می کنند و برخی دیگر منظورشان از برنامه تنها عناصر زمان محور است. برخی از تردمیل ها می توانند جلسات تمرینی شما را برایتان برنامه ریزی کنند.

برنامه های کنترل ضربان قلب: این قابلیت به طور خودکار شدت تمرین شما را بر اساس ضربان قلبتان تنظیم می کند و بدین ترتیب یک تمرین هوازی متناسب با سطح آمادگی بدنتان خواهید داشت.

برنامه های ریکاوری: برخی تردمیل ها دارای برنامه های ریکاوری هستند که شرایط فیزیکی شما را با برآورد اینکه با چه سرعتی ضربان قلبتان به حالت عادی باز می گردد، بررسی می کنند.

ثبات: تردمیل را در محل خرید امتحان کنید. در صورت امکان روی آن راه بروید و کمی بدوید تا از احساس ثابت، نرم و محکم بودن دستگاه در هنگام کار کردن نیز اطمینان حاصل کنید.

اندازه نوار متحرک: طول نوار متحرک تردمیل باید به اندازه کافی طول و عرض داشته و سنگین ترین، بلندقدترین و آمادده ترین افراد از لحاظ جسمانی نیز بتوانند از آن استفاده کنند. در واقع هر کسی باید خودش تردمیلش را بخرد و اگر برای کس دیگری خرید می کنید باید استفاده کننده را همراه خود به فروشگاه ببرید.

پنل های پا: پنل های اطراف نوار متحرک تردمیل باید به اندازه کافی عریض باشند تا بتوانید بدون مشکل روی آن ها بایستید و قبل از گذاشتن پایتان روی نوار، بتوانید تعادل خود را حفظ کنید.

قصد داریم شما را با انواع تردمیل، ویژگی هایی که یک تردمیل خوب باید داشته باشد و به طور کلی راهنمای خرید تردمیل آشنا کنیم.

سرعت نوار متحرک: وقتی پایتان روی صفحه متحرک قرار می گیرد نباید سرعت آن نسبت به قبل تغییر چندانی داشته و به شکل قابل ملاحظه ای کاهش پیدا کند. اگر چه این نوارها از قبل روغن کاری شده اند اما در مورد نوع روغن و اینکه هر چند وقت یکبار باید از آن استفاده کنید، با فروشنده صحبت نمایید. برای دویدن آرام و تند باید تردمیل شما دستکم سرعت ۱۶ کیلومتر در ساعت را داشته باشد اما اگر از تردمیل تنها برای راه رفتن استفاده می کنید سرعت ۱۰ کیلومتر بر ساعت نیز کافی است. اگر یک دونده جدی و حرفه ای هستید باید سرعت تردمیل شما از ۱۶ کیلومتر بر ساعت نیز بالاتر باشد.

سروصدا: در محل خرید تردمیل، سروصدای آن را هنگام روشن بودن کنترل کنید زیرا سروصدای زیاد تردمیل می تواند یکی از دلایلی باشد که شما را از استفاده از آن در خانه منصرف کند.

شیب تردمیل: کارکرد شیب تردمیل این است که با اضافه کردن سراشیبی به تمرین، به شما کمک می کند که کمی سختی و جذابیت بیشتری به دویدن خود روی تردمیل اضافه کنید. داشتن قابلیت شیب برقی یا موتوری به شما این امکان را می دهد که در حین دویدن نیز شیب را تغییر دهید. اگر تردمیلی با قابلیت دستی تغییر شیب را انتخاب کنید، باید ابتدا از تردمیل پایین آمده و شیب آن را تنظیم کنید. این نوع تردمیل ها معمولاً ارزان قیمت تر از نمونه های دیگر هستند. برخی تردمیل ها نیز دارای برنامه های شیب دار هستند که از سطوح شیب دار برای تقلید دویدن در تپه ها و ارتفاعات با طول و زاویه متفاوت استفاده می کنند.

کلید ایمنی: این یکی برای داشتن امنیت روی تردمیل بسیار مهم است و اکیداً به شما توصیه می کنیم که وقتی روی تردمیل رفتید از این کلید ایمنی استفاده کنید. این کلید امنیتی که مانند یک گیره است را به لباستان وصل می کنید و در صورتی که ناگهان بیفتید یا نیاز به توقف فوری تردمیل داشته باشید، جدا کردن آن از لباستان باعث توقف فوری تردمیل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب ؛ همه چیز در مورد انواع دستگاه تصفیه آب و انواع فیلترها

مطالب مرتبط
یک نظر

ورود

  • رها محمدی شهریور ۹, ۱۴۰۲

    خرید تردمیل می‌تواند یک انتخاب عالی برای بهبود سلامتی و وضعیت بدنی باشد. تردمیل برای تمرینات هوازی عالی است و همچنین به شما کمک می‌کند تا وزن خود را کنترل کنید. بنابراین، با دقت و انتخاب مرغوب، شروع به استفاده کنید و تمرینتان را هر روز انجام دهید.چند محصول خوب دیگر هم معرفی میکنم:
    تردمیل