اختلال نعوظ در مردان، عارضه جانبی جدید کرونا

اختلال نعوظ در مردان، عارضه جانبی جدید کرونا

متخصصان اورولوژی به مردان توصیه می کنند دست کم برای حفظ سلامت جنسی خود برای دریافت واکسن کرونا اقدام کنند.

متخصصان می گویند مردانی که به کرونا مبتلا شده بودند احتمال تجربه ی اختلال نعوظ در آن ها ۶ برابر بیشتر بود.

این نتیجه ی تحقیقی است که بر روی ۱۰۰ مرد در ایتالیا صورت گرفت و نشان داد میان این بیماری ویروسی و اختلال نعوظ ارتباط وجود دارد. احتمال بروز اختلال نعوظ در مردانی که سابقه ی ابتلا به کرونا داشتند در حقیقت نزدیک به ۵/۵ برابر بیشتر از حالت عادی بود و این تحقیق هم پژوهش نسبتاً کوچکی محسوب می شود.

این مسأله گرچه هنوز به طور کامل به اثبات نرسیده اما توجه یک گروه تبلیغاتی خلاق را به خود جلب کرد که می خواستند درباره ی آثار بیماری کرونا بر سلامت جنسی مردان آگاهی بخشی کنند.

برایان سیدبند، هم‌مؤسس شرکت تبلیغاتی کوآلیتی میتس در اینباره می گوید: «ما به طور اتفاقی به این موضوع برخوردیم و با خودمان فکر کردیم با همه ی شک و تردیدی که درباره ی واکسن کرونا وجود دارد مردان باید از این موضوع مطلع شوند. به خصوص مردان جوان تر که تصور می کنند خطر ابتلا به نوع شدید کرونا آن ها را تهدید نمی کند اما احتمالاً به این فکر نکرده اند که این بیماری آثار بلند مدتی هم دارد.»

این گروه تبلیغاتی بعد از مطرح کردن این ایده با تعدادی از نهادهای مربوطه، در نهایت تصمیم گرفتند متخصصان اورولوژی را به طور مستقیم برای صحبت درباره ی این موضوع به کار گیرند. طولی نکشید که بیشتر از ۳۰ پزشک به این برنامه پیوستند.

کرونا ممکن است آثاری بلند مدت بر آلت تناسلی مردان داشته باشد

به گفته ی مؤسسان این شرکت تبلیغاتی، متقاعد کردن متخصصان اورولوژی برای شرکت در این برنامه زمان زیادی نبرد. چرا که در هر حال حوزه ی فعالیت آن ها هم به همین موضوع مربوط می شود و آن ها مایل اند درباره ی باورهای غلطی که درباره ی آن وجود دارد آگاهی بخشی کنند.

پزشکان چند نظریه ی احتمالی درباره ی نقش کرونا در بروز اختلال نعوظ در مردان مطرح کرده اند، گرچه هنوز هیچ یک از آن ها به اثبات نرسیده است. متخصصان اورولوژی تصور می کنند اختلال نعوظ پس از ابتلا به کرونا ممکن است به دلیل آثار این بیماری بر رگ های بدن باشد. ابتلا به نوع شدید کرونا می تواند باعث بروز التهاب در سرتاسر بدن، به ویژه در داخل و اطراف قلب شود، امری که می تواند جلوی خونی که به سمت آلت تناسلی مردان جریان دارد را بگیرد.

آثار روانی کرونای طولانی مدت و به طور کلی همه‌گیری را هم نباید دست کم گرفت. عدم تحرک و فشار روانی زیادی که در ابتدای همه‌گیری وجود داشت، هر دو پتانسیل تحت تأثیر قرار دادن عملکرد جنسی را دارند و برخی متخصصان اورولوژی می گویند از زمان آغاز همه‌گیری شاهد افزایش موارد اختلال نعوظ بوده اند.

منبع: insider
یک نظر

ورود

  • رنجبر آبان ۲۰, ۱۴۰۰

    چند وقت دیگه هم لابد میگن کرونا باعث گشادی واژن میشه. اون احمقهایی که بخوان با این چرندیات ترغیب به واکسن زدن بشن همون بهتر اصلا واکسن نزنند!