چگونه بلیط هواپیما رزرو کنیم؟

چگونه بلیط هواپیما رزرو کنیم؟

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

در گذشته برای خرید بلیط هواپیما چه پروازهای داخلی و خارجی، نیاز بوده که به آژانس‌های مسافرتی برویم و بلیط موردنیاز را تهیه کنیم. این امر با توجه ‌به ترافیک‌ها و مدت زمانی که باید بابت این امر صرف کرد، زمان‌بر خواهد بود. همچنین این امر برای افرادی نیز که شاغل هستند، سخت به‌نظر می‌رسد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و دانش بشریت فرایند خرید بلیط‌های هواپیما تغییر کرده است. فرایند خرید و رزرو بلیط هواپیما چارتر و سیستمی با به‌وجود‌آمدن ‌‌سایت‌‌هایی برای این ‌موضوع آسان‌تر انجام می‌شوند. ما برای شما مراحل گام‌به‌گام رزرو بلیط را توضیح خواهیم داد!

برای خرید و رزرو بلیط هواپیما چارتر و سیستمی باید پنج مرحله را انجام دهید. این مراحل شامل موارد زیر هستند:

  • بخش جست‌وجوی پرواز
  • بخش انتخاب پرواز
  • بخش ورود به اطلاعات
  • بخش پرداخت آنلاین
  • بخش صدور بلیط

بخش جست‌وجوی پرواز

جست‌وجوی پروازها، مسیر و تاریخ شهرهایی را مشخص می‌کند که برای سفر درنظر دارید؛ شما با دادن اطلاعاتی مانند خرید بلیط یک‌طرفه یا رفت‌و‌برگشت به جست‌وجوی پرواز موردنظر خود می‌پردازید. لازم به ذکر است که شما باید در خرید بلیط رفت‌وبرگشت دقت کنید و از یک شرکت هواپیمایی این کار را انجام دهید. چه‌بسا در‌صورتی‌که مثلا پرواز رفت‌تان کنسل شد، بتوانید بدون جریمه بع لغو پرواز برگشت بپردازید.

باید مبدا و مقصد سفرتان را در سایت مشخص و نام فرودگاه، شهر موردنظر، تاریخ سفر و ساعت آن را انتخاب کنید. تاریخ‌ها از طریق تقویم نمایش‌داده‌شده، قابل انتخاب و تغییر است.

در مرحله ورود به اطلاعات، تعداد افراد را مشخص کنید؛ زیرا بسته به سن مسافر قیمت‌ها متفاوت خواهد بود. به‌گونه‌ای که افراد به سه گروه تقسیم می‌شوند؛ ۱۲ سال به بالا (بزرگسالان)، دو تا ۱۲ سال (کودک) و نوزاد (زیر دو سال). هزینه سفر نوزاد مربوط به بیمه عوارض و مالیات است و صندلی به او تعلق نمی‌گیرد.

فرایند خرید و رزرو بلیط هواپیما چارتر و سیستمی با به‌وجود‌آمدن ‌‌سایت‌‌هایی برای این ‌موضوع آسان‌تر انجام می‌شوند.

برای افراد دو تا ۱۲ سال، هزینه‌های سفر هوایی نصف قیمت است؛ ولی در پروازهای چارتری این‌گونه نیست و برابر با بزرگسالان محاسبه می‌شود. بنابراین قیمتی که به شما نشان داده شده، بسته به تعداد نفرات و همچنین کلاس‌های پروازی و چارتر بودن یا نبودن آن متفاوت است.

بخش انتخاب پرواز

بعد از تکمیل موارد ذکر شده بالا به صفحه انتخاب پرواز دارد می‌شوید که همه پروازهای مربوط به بلیط هواپیما چارتری و سیستمی کشور را نمایان می‌کند. اگر انتخاب شما صحیح باشد، به مرحله بعدی خواهید رفت. اگر نتیجه جست‌وجو پروازی را نشان نداد؛ یعنی برای مسیر انتخابی شما پروازی وجود ندارد یا در تاریخ موردنظر شما پروازی یافت نمی‌شود. در این مواقع شما باید با جست‌وجو در لیست اطلاعات سایر پروازها را بررسی کنید تا به هدف خود برسید.

در مرحله انتخاب پرواز برچسب‌هایی وجود دارد. یکی از آن‌ها برای پروازهایی است که گارانتی ارزان‌ترین قیمت را دارند که مربوط به پروازهای سیستمی است. گارانتی دیگر اعتبار مجموعه ارائه بلیط چارتر است که تضمین پرواز را انجام می‌دهد.

در لیست اطلاعات موارد دیگری هم وجود دارد. اگر ظرفیت پرواز تکمیل باشد، در فهرست مشخص خواهد شد و بعضی پروازها با ظرفیت غیرالکترونیک مشخص شده‌اند. دوصورتی‌که دو ساعت قبل از پرواز ظرفیت تکمیل شود، می‌توان به پذیرش فرودگاهی یا همان پای پروازی اشاره کرد.

فرایند خرید و رزرو بلیط هواپیما چارتر و سیستمی با به‌وجود‌آمدن ‌‌سایت‌‌هایی برای این ‌موضوع آسان‌تر انجام می‌شوند.

بخش ورود به اطلاعات

در مرحله ورود به ثبت اطلاعات مسافری فقط ۹ دقیقه فرصت دارید که همه مشخصات یعنی تعداد مسافران، جنسیت (زن یا مرد)، کد ملی، ملیت، تاریخ تولد و… را به زبان انگلیسی و فارسی بنویسید. ایمیل و آدرس شما نیز باید صحیح نوشته شود.

بخش پرداخت آنلاین

بعد از تکمیل اطلاعات شما باید درگاه بانکی را انتخاب کنید که می‌خواهید پرداخت آنلاین را از آن انجام دهید. روی گزینه ثبت اطلاعات و پرداخت صورت‌حساب کلیک کنید. در ادامه مراحل بعدی را انجام دهید تا هزینه بلیط پرداخت شود.

بخش صدور بلیط

در بخش دریافت بلیط الکترونیکی بعد از انجام مراحل بالا و پرداخت هزینه، رسید آن را دانلود و چاپ کنید و نزد خود نگه دارید؛ باید این کپی را هنگام پرواز همراه کارت شناسایی خود ارائه دهید.

امروزه نیازی نیست خودتان را برای خرید بلیط به دردسر بیندازید و به آژانس‌های مسافرتی بروید! شما می‌توانید برای رزرو بلیط هواپیما چارتر یا سیستمی به‌راحتی با انجام مراحل ذکرشده، بلیط خود را به‌صورت آنلاین رزرو کرده و بخرید.

سخن پایانی

در این مطلب اطلاعات جامعی را درباره بلیط هواپیما چارتر و نحوه رزرو آن ارائه دادیم. شما می‌توانید با مطالعه این مطلب و با کمک ‌سایت‌های معتبر به رزرو بلیط هواپیمایی خود بپردازید.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود