به دنیا آمدن کودکی با دم ۱۲ سانتی متری در برزیل

به دنیا آمدن کودکی با دم ۱۲ سانتی متری در برزیل

پزشکان با دیدن دم عجیب ۱۲ سانتی متری نوزاد که در انتها یک توپ گوشتی به آن وصل بود حیرت کردند. به گزارش Sun، این نوزاد که در بیمارستان کودکان آلبرت سابین در فورتالزای برزیل به دنیا آمده، یکی از ۴۰ مورد کودک متولد شده با دم است که در تاریخ ثبت شده.

پزشکان هم دم و هم توپ را ـ که تنها در زمان تولد متوجه اش شدند ـ توسط عمل جراحی از بدن نوزاد جدا کردند. برخی ها بر این باور هستند که ما زمانی که در رحم هستیم دم داریم اما این دم چند هفته بعد از حاملگی به داخل بدن جذب می شود.

کودکی با دم
جنس توپ متصل به دم چربی و بافت متصل کننده جنینی بود

این تولد و عمل متعاقب آن در نشریه گزارشات جراحی کودکان ثبت شده و در آن توضیح داده شده که چطور این ناهنجاری مادرزادی به وجود آمده است. پزشکان می گویند که این مورد یکی از موارد به شدت نادری است که دم به رشد خود ادامه داده است.

پزشکان از دیدن این دم حیرت کردند

گزارش این نشریه می گوید که اولین مورد ثبت شده چنین دمی برمی گردد به قرن ۱۹ اما توجیه علمی آن به طور کامل درک نشده است. تجزیه و تحلیل دم نوزاد بعد از عمل جراحی این را آشکار کرد که این توپ با پهنای ۴ سانتی متری از چربی و بافت متصل کننده ی جنینی ساخته شده است در حالی که خود دم فقط بافت بدون استخوان بوده.

کودکی با دم
دم توسط عمل جراحی برداشته شد

این کودک ژانویه ی امسال و زودتر از زمان مقرر در ۸ ماهگی به دنیا آمد اما جدای از دم ـ که در آزمایشات پیش از تولد تشخیص داده نشده بود ـ مشکل دیگری نداشت. اما خوشبختانه اسکن با امواج فراصوت موید این مطلب بود که دم به سیستم عصبی بچه متصل نیست. این به جراحان اجازه داد تا آن را از بدن جدا کنند. اما هنوز مشخص نیست که وجود این دم برای بچه ایجاد درد می کرده یا خیر.

بیشتر بخوانید:

دختربچه‌ای که به دلیل فوبیای غذا ۱۰ سال فقط ناگت مرغ خورده بود، سرانجام درمان شد

سنگین ترین نوزادان جهان که نام آن ها در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است

۶ اختلال ژنتیکی نادر و بسیار عجیب که شما را به حیرت وا می دارند

بیگانه در هند؛ به دنیا آمدن نوزادی ترسناک که ظاهرش ما را به یاد موجودات فضایی می اندازد [تماشا کنید]

سرگذشت حقیقی ۹ انسان عجیب الخلقه که شما را شگفت زده خواهد کرد

منبع: The Sun
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود