«پشتکار»؛ لغت سال ۲۰۲۱ وب‌سایت دیکشنری کمبریج

«پشتکار»؛ لغت سال ۲۰۲۱ وب‌سایت دیکشنری کمبریج

دیکشنری کمبریج اعلام کرد که لغت سال ۲۰۲۱، perseverance (به معنای «پشتکار» و همچنین نام مریخ‌ نورد ناسا) است که ویراستاران این دیکشنری مطرح، استقبال جهانی از سفر فضایی ناسا به مریخ را عامل اصلی جستجوی بالای این واژه می دانند.

به گزارش دیلی میل، جستجوها برای این کلمه پس از این که مریخ‌نورد Perseverance فرود نهایی اش را در تاریخ ۱۸ فوریه بر روی سیاره سرخ انجام داد به اوج رسید. بین ۱۹ فوریه و ۲۵ فوریه امسال، این کلمه ۳۰۴۸۷ بار جستجو شد. در سال ۲۰۲۱ این واژه در وب سایت دیکشنری کمبریج بیش از ۲۴۳۰۰۰ بار در سطح جهان جستجو شده است.

فرهنگ لغت کمبریج این واژه را چنین تعریف می کند: «تلاش مداوم برای انجام کاری یا به دست آوردن چیزی، حتی اگر دشوار باشد یا زمان زیادی بطلبد.» وندالین نیکولز، مدیر نشر دیکشنری کمبریج می گوید که اوج گرفتن جستجوها برای این واژه پس از فرود مریخ نورد ناسا، امری منطقی بوده است.

مریخ نورد

او می گوید که به اعتقاد ویراستاران، این لغت، واژه باربطی بوده، به خصوص به دلیل چالش های سال ۲۰۲۱. «درست همان طور که برای نشاندن مریخ‌ نورد بر روی این سیاره پشتکار نیاز است، برای رویارویی با چالش ها و اخلال های به وجود آمده در زندگی به دلایل کووید ۱۹، فجایع اقلیمی و بی ثباتی و نزاع های سیاسی نیز پشتکار نیاز است. ما این ارتباط را ارج می نهیم و باور داریم کاربران دیکشنری کمبریج نیز همین احساس را داشته دارند.»

او اضافه کرد: «دیکشنری کمبریج یکی از برترین وب سایت های دنیا برای فراگیران زبان انگلیسی است و واژه ی “پشتکار” برای دایره ی لغات زبان آموزان انگلیسی، واژه ی متداولی نیست. زمانی که واژه های مورد جستجو زیاد متداول نباشند، ما اغلب شاهد اوج گرفتن جستجوی واژه های مرتبط با وقایع جاری هستیم.»

دیکشنری کمبریج

در ژانویه امسال با متمرکز شدن نگاه ها بر انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، جستجوهای وب سایت دیکشنری کمبریج برای کلمات «insurrection» (شورش)، «impeachment» (استیضاح)، «inauguration» (تحلیف) و «acquit» (تبرئه کردن) اوج گرفته بود.

ویراستاران می گویند که این موضوع آشکار می سازد که واژگانی که در دیکشنری کمبریج جستجو می شوند، انعکاس دهنده ی وقایع جاری جهان هستند.

بیشتر بخوانید:

۲۰۲۰ کرونایی؛ «لاک داون» لغت سال دیکشنری کالینز شد

«عدالت»؛ لغت سال ۲۰۱۸ به انتخاب دیکشنری وبستر

۷ تا از بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان در سال ۲۰۲۱ را بشناسید

با ۷ کلمه‌ مهم در زبان انگلیسی که ریشه‌ی روسی دارند آشنا شوید

۱۷ روش آسان، جذاب و سرگرم کننده برای یادگیری زبان انگلیسی در خانه

منبع: Dailymail
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود