۱۰ کشور با بیشترین میزان تسلط به زبان انگلیسی را بشناسید

سقوط آلمان از جایگاه نخست

۱۰ کشور با بیشترین میزان تسلط به زبان انگلیسی را بشناسید

در «شاخص مهارت انگلیسی EF» امسال، آلمان در جایگاه یازدهم بهترین کشورهای غیر انگلیسی زبان دنیا در زمینه تسلط به زبان انگلیسی قرار گرفته است. و این یعنی برای اولین بار از سال ۲۰۱۵ این کشور در ۱۰ تای اول جایی پیدا نکرده است.

شاخص مهارت انگلیسی EF

این شاخص که به اختصار  EF EPI نیز خوانده می شود میزان تسلط حدود ۲ میلیون نفر جوان و بزرگسال که زبان انگلیسی زبان مادری شان نیست را از مجموع ۱۱۲ کشور تجزیه و تحلیل می کند. این رده بندی همچنین کشورها را بر طبق میزان مهارت شان در دسته های «تسلط خیلی بالا»، «تسلط بالا»، «تسلط متوسط»، «تسلط کم» و «تسلط خیلی کم» طبقه بندی می کند.

تسلط به زبان انگلیسی

در فهرست سال ۲۰۲۱ شاخص مهارت انگلیسی کشورهای غیر انگلیسی زبان دنیا، جایگاه نخست برای سومین سال پیاپی و به طور کلی پنجمین بار به کشور هلند رسیده است. اکثر قریب به اتفاق ۱۰ کشور نخست در اروپا قرار دارند؛ به غیر از سنگاپور که در جایگاه چهارم قرار گرفته است.

موفقیت کشورهای بالای فهرست دلایل بسیاری داشته است از جمله برگزاری کلاس های یادگیری زبان برای بچه های کوچک در مدرسه و دوری از دوبله کردن فیلم های انگلیسی زبان.

آلمان دیگر جزو ۱۰ کشور نخست اول نیست

اگرچه تسلط بر زبان انگلیسی در سرتاسر بخش اعظم اروپا در حال بهبود است، اما آلمان نتوانسته در سال ۲۰۲۱ پا به پای کشورهای همسایه به پیشرفت ادامه دهد و از مقام هشتم در سال ۲۰۲۰ به مقام یازدهم تنزل پیدا کرده است.

امسال مونیخ در زمینه تسلط بر زبان انگلیسی بهترین شهر آلمان بوده است و از پایتخت این کشور یعنی برلین که به مقام پنجم تنزل پیدا کرده، جلو زده است. کشور آلمان همچنان دارای «تسلط خیلی بالا» در زبان انگلیسی است.

تسلط به زبان انگلیسی

در سال ۲۰۲۱ همچنین مهارت های زبان انگلیسی مردان از زنان پیشی گرفت. در آلمان، امسال هم این روند قابل مشاهده بوده است و مردان ۶۲۴ امتیاز در EF EPI کسب کرده اند در حالی که زنان تنها ۶۰۴ امتیاز به دست آورده اند.

۱۰ کشور با بالاترین میزان تسلط بر زبان انگلیسی

اینجا ۱۰ کشور صدرنشین فهرست EF EPI را در سال ۲۰۲۱ مشاهده می کنید:

۱- هلند (۶۶۳)

۲- اتریش (۶۴۱)

۳- دانمارک (۶۳۶)

۴- سنگاپور (۶۳۵)

۵- نروژ (۶۳۲)

۶- بلژیک (۶۲۹)

۷- پرتغال (۶۲۵)

۸- سوئد (۶۲۳)

۹- فنلاند (۶۱۸)

۱۰- کرواسی (۶۱۷)

گفتنی است کشورمان ایران که در فهرست سال ۲۰۱۹ در جایگاه ۶۹ (میزان تسلط پایین) قرار داشت در سال ۲۰۲۱ در جایگاه ۵۸ (میزان تسلط متوسط) و بالاتر از کشورهایی نظیر ژاپن، ترکیه و برزیل قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

۷ تا از بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان در سال ۲۰۲۱ را بشناسید

داستان برتیل هالت سوئدی که با آموزش زبان میلیونر شد

منبع: I Am Expat
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۴ نظر

ورود

  • ارژنگ آذر ۱, ۱۴۰۰

    ای ول ایران …

    • قهوه ی شبانه آذر ۲, ۱۴۰۰

      شما اگه هزینه هایی که تو ایران میشه رو با یه کشوری مثل مثلا اوکراین مقایسه کنی به این نتیجه میرسی که خاااعک تو سر دانشجوها.
      میدونی چرا؟
      ۷ سال کامل تو ایران طرف انگلیسی تو راهنمایی و دبیرستان میخونه اخرشم ای عم وایت برد رو به زور تلفظ میکنه. تو اوکراین که دانشجو بودم روسی رو تقریبا همه بلدن. بعد انگلیسی رو اکثرا از دبیرستان شروع میکنن. و دبیرستانشون ۳ ساله. بعد تنها ۳ سال تو دبیرستان اکثرشون راحت تافل یا ایلتس امتحان میدن قبول میشن.
      اینجا اما طرف ۷ سال تو سیستم اموزشی میخونه و بعدم ۲سال معمولا میره موسسه تا بتونه برا تافل یا ایلتس اماده بشه.
      یعنی ما دقیقا ۳ برابر یه کشور جنگزده مثل اوکراین باید هزینه کنیم تا انگلیسی همسطح اون اوکراینی یاد بگیریم.
      این ای ول نداره.

      کلا این کشور رو خدا زده. به قول یه دوست شیرازی.

      • javad آذر ۲, ۱۴۰۰

        اگه این خرجی که مثلاً برامون میکنن رو به عنوان جایزه های چند میلیونی میدادند به خودمان ، الان همه از خود انگلیسی ها بهتر بلد بودیم.
        الان دوازدهم هنرستان هستم ولی اصلا درس زبان انگلیسی نداریم ، گرچه عربی داریم
        حتی اگه زبان جایگزین کامل عربی بشه کامل حله
        یک روز در هفته برای یادگیری یک زبان جدید به هیچ عنوان کافی نیست دوست عزیز !

  • مهمان آذر ۱, ۱۴۰۰

    تب مهاجرت که به لطف وضعیت فوق عالی ایران بوجود اومده باعث شده هرکی رو نگاه می کنی در حال زبان خوندن باشه. باز خوبه حداقل رتبه ایران رو بهتر کرد.