چرا مادران ژاپنی ترجیح می‌دهند بچه‌هایشان را به جای کالسکه در آغوش خود حمل کنند؟

چرا مادران ژاپنی ترجیح می‌دهند بچه‌هایشان را به جای کالسکه در آغوش خود حمل کنند؟

دیدن مادران ژاپنی که بچه هایشان را در پشت خود حمل می کنند، مسئله ی رایجی در این کشور است. در این مطلب از Bright Side می خواهیم به دلایل این امر که شاید برای ما عجیب به نظر برسد، نگاهی بیندازیم.

۱- حمل کردن بچه، یک سنت دیرینه است

مادران ژاپنی

از لحاظ تاریخی که بخواهیم به قضیه نگاه کنیم، این را خواهیم فهمید که در گذشته های دور بچه ها توسط نوعی پارچه که به کمر مادران ژاپنی بسته می شد، حمل می شدند. این پارچه بسیار نرم بود و همچنین به بچه ها اجازه می داد که از بالای شانه مادرشان ببینند. در آن دوران، مادران ژاپنی مجبور بودند بچه هایشان را با خود به شالیزارها ببرند و این طوری می توانستند به راحتی هم کار و هم از بچه هایشان مراقبت کنند.

۲- ارتباط جسمی بین مادر و کودک بسیار مهم است

مادران ژاپنی

ارتباط مادر و کودک در اغلب نقاط جهان عمیق است اما گفته می شود که ارتباط بین مادران ژاپنی و نوزادان شان بسیار قوی است. و این بدین خاطر است که آن ها بسیار برای ارتباط جسمی اهمیت قائلند.

آن ها از سنین بسیار پایین با بچه هایشان فعالیت های مشترکی انجام می دهند و از هر فرصتی استفاده می کنند تا به آن ها از لحاظ جسمی نزدیک باشند.

۳- بچه هایی که توسط مادران شان حمل می شوند آرام تر هستند و ضربان قلب شان آرام تر است

مادران ژاپنی

بر اساس مطالعه ای که بر روی ۱۲ کودک سالم در ژاپن انجام شده، اثبات شده که کودکانی که توسط مادرشان حمل می شوند آرام تر هستند و ضربان قلبی آهسته تر دارند.

۴- هنگام استفاده از وسایل نقلیه عمومی، حمل کردن نوزاد در آغوش عملی تر است

مادران ژاپنی

از آن جایی که انبوه مردم در ژاپن از وسایل نقلیه عمومی استفاده می کنند، مادرانی که مایلند در توکیو یا سایر شهرهای پرجمعیت با مترو یا اتوبوس این طرف و آن طرف بروند، دنبال راه حلی مناسب می گردند. آن ها ترجیح می دهند به جای کالسکه نوزادشان را با آغوشی حمل کنند. بدین ترتیب نیازی نیست نگران شلوغی بیش از اندازه این وسایل نقلیه باشند.

۵- در ژاپن انواع و اقسام آغوشی وجود دارد

در آغوشی های مدرن از پارچه های نرم استفاده شده و تنوع شان نیز بسیار بالاست. در نتیجه مادران می توانند با خیال راحت هر آغوشی ای را که مناسب می بینند، خریداری نمایند.

بیشتر بخوانید:

قنداق پیچی؛ راهکار عجیب ژاپنی ها برای کاهش درد های پس از زایمان

خودکشی در ژاپن بیشتر از کرونا جان می گیرد

منبع: Bright Side
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • فرزانه دی ۱۳, ۱۴۰۰

    بعد اینجا طرف بدونه کالاسکه بردن رو دهاتی میدونه. شنیدم که میگم