تصاویر تماشایی فضانورد زن چینی از کره زمین

تصاویر تماشایی فضانورد زن چینی از کره زمین

اولین زن راه یافته به ایستگاه فضایی جدید چین، در مأموریت ۶ ماهه ی خود در فضا تصاویری باشکوه از خانه مان، کره زمین، ثبت کرده است.

وانگ یاپینگ در ماه اکتبر به همراه همکارانش، ژای ژیگانگ و یه گوآنگفو، با فضاپیمای شنژوی ۱۳ به ایستگاه فضایی تیان‌هه رفت.

در تصویری که روز ۱۸ نوامبر توسط وانگ ثبت شده می توان دریاچه چینگهای و دریای شرق چین را دید.

همکاران وانگ، فرمانده ژای زیگانگ و یه گوآنگفو، عکسی از وانگ در ایستگاه فضای تیان‌هه گرفته اند. در این عکس او در حالی که در هوا شناور است دو سیب در دست دارد.

وانگ یاپینگ در مأموریت شنژوی ۱۰ که پرواز به آزمایشگاه فضایی کوچک تر چین به نام تیانگونگ ۱ بود و در سال ۲۰۱۳ انجام شد، نیز حضور داشت. در آن مأموریت ۲ هفته ای وانگ یک ارائه ی زنده درباره ی فیزیک فضایی برای کلاسی بر روی کره زمین داشت که شرکت کنندگانش کودک بودند. میلیون ها کودک مدرسه ای چینی هم این ارائه را از طریق پخش زنده تماشا کردند.

تفاوت میان تیانگونگ ۱ و تیان‌هه، که فاصله ای ۸ ساله میان آن ها وجود دارد، در دو تصویر از وانگ در این دو ایستگاه های فضایی چین کاملاً مشهود است.

این فضانورد که اولین زن چینی است که در یک راهپیمایی فضایی شرکت داشته، انتظار می رفت در مأموریت ۶ ماهه ی جدید خود هم وظیفه ی مشابهی را به انجام برساند.

ژای، وانگ و یه مأموریت خود را روز ۱۵ اکتبر آغاز کردند و اولین راهپیمایی فضایی خود را در روز ۷ نوامبر انجام دادند. وظایف آن ها عبارت است از سنجش و آماده سازی ماژول تیان‌هه برای دریافت ماژول های جدید در سال آینده و همینطور انجام آزمایشات و توسعه ی علوم فضایی است.

این مأموریت به دنبال مأموریت ۳ ماهه ی قبلی انجام شد که شنژوی ۱۲ نام داشت و در ماه ژوئن آغاز شد. در این مأموریت ۳ فضانورد به ایستگاه فضایی تیان‌هه ارسال شدند.

این ۳ فضانورد، نیه هایشنگ، لیو بومینگ و تانگ هونگبو، هم با تصاویری خیره کننده از کره زمین بازگشتند. این تصاویر با استفاده از گوشی های هوشمندی ثبت شده بودند که آن ها با خود به فضا برده بردند.

منبع: space
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود