رکورد بلندترین آروغ جهان شکسته شد!

رکورد بلندترین آروغ جهان شکسته شد!

یک استرالیایی رکورد جهانی گینس برای بلندترین آروغ را پس از بیش از یک دهه از یک بریتانیایی گرفته است. به گزارش Mirror، حالا نویل شارپ که اهل داروین استرالیاست این رکورد را در اختیار دارد.

شخص دیگری که پیش از این رکورد بلندترین آروغ را در اختیار داشت پُل هان بود که ۱۲ سال پیش موفق به ثبت رکورد استثنایی ۱۰۹.۹ دسیبل شده بود.

نویل که عاشق کریکت است می گوید این موضوع که برای ثبت رکورد می بایست یک انگلیسی (رقیب دیرینه ی استرالیا در کریکت) را شکست دهد به او انگیزه ای مضاعف می داده است.

حالا نویل پس از شکستن رکورد این فرد انگلیسی، رکورد ۱۱۲.۴ دسیبل را از خود به جای گذاشته و دیگران صدای آروغ وی را به مته برقی یا ساز ترومبون تشبیه کرده اند. رکوردهای جهانی گینس در روز سه شنبه این رکورد جدید را تایید کرد.

آروغ

گینس اعلام کرد: «نویل شارپ (استرالیا) به بلندترین آروغ (مرد) دست یافته و رکوردی را که بیش از یک دهه پابرجا بود شکسته است. آروغ محکم نویل در روز ۲۹ ژوئیه ۲۰۲۱ در داروین واقع در استرالیا ۱۱۲.۴ دسیبل را ثبت کرد. همانند اغلب بچه ها، یکی از بچه های بزرگ تر خانواده، در این مورد، خواهرش سندی هانت به او آروغ زدن را یاد داد. او این کار را در سن ۶ سالگی فراگرفت و از آن زمان به بعد مشغول بهبود هنرش بوده است.»

البته او در این کار تنها نبوده و همسرش به مدت ۱۰ سال مربیگری او را بر عهده داشته است. نهایتاً تلاش او در استودیویی که از لحاظ آکوستیک برای دقیق ترین خوانش صوتی آماده سازی شده بود به ثبت رسید.

نویل می گوید که او حالا که این رکورد را شکسته بی‌نهایت خوشحال است. این مرد استرالیایی به شوخی می گوید: «دلیل من برای شکستن رکورد این بود که رکورد جهانی را در اختیار داشته باشم. دلیل دومم این بود که رکورد بیش از ده سال دست یک انگلیسی بود.»

حالا که او رقیب انگلیسی اش را در آروغ زدن شکست داده با دقت به تماشای مسابقات کریکت خواهد نشست با این امید که کشورش هم همانند او رقیب را پشت سر بگذارد.

بیشتر بخوانید:

چرا آروغ زدن برای سلامت ما حیاتی بوده و ناتوانی در انجام آن یک بیماری است؟

سر و صداهای بدن چه معنایی دارند؟ از قاروقور شکم تا ترق تروق مفصل ها

پرواز خطرناک خلبان ایتالیایی از میان دو تونل و ثبت ۵ رکورد گینس + ویدیو

لو، سگی با درازترین گوش های جهان، نامش را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کرد

منبع: Mirror
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۴ نظر

ورود

  • پویان دی ۳, ۱۴۰۰

    سوژه از این احمقانه تر نبود راجع به‌ش بنویسین؟

    • Laza دی ۳, ۱۴۰۰

      با این چیزا، اعتبار سایت خوبتون رو خراب می‌کنید

  • فضولی دی ۳, ۱۴۰۰

    بجه بیا پایین سرمون درد گرفت

  • محمد انور دی ۳, ۱۴۰۰

    ماشالا – طرف روی علاقش ۱۰ سال وقت گذاشته واقعا افرین