چرا انگلیس علی رضوانی خبرنگار صدا و سیما را تحریم کرد؟

چرا انگلیس علی رضوانی خبرنگار صدا و سیما را تحریم کرد؟

پارلمان انگلیس، علی رضوانی، خبرنگار جنجالی صدا و سیما را در فهرست جدید تحریم های این کشور علیه چهره های ایرانی قرار داد.

تحریم انگلیس شامل ممنوعیت سفر و مسدود کردن دارایی‌ های فرد مورد نظر در این کشور است. این در حالی است که گفته می شود رضوانی دارایی در انگلیس ندارد.

پیمان جبلی، رئیس سازمان صدا و سیما در واکنش به این اقدام پارلمان انگلیس ضمن تبریک این اتفاق به رضوانی گفت جهد و شجاعت رسانه‌ای او دولت متکبر انگلستان را عصبانی و سرگردان کرده است.

حسن عابدینی، سرپرست خبرگزاری صدا و سیما نیز در پاسخ به این سوال که چه اتفاقی افتاد که علی رضوانی از سوی پارلمان انگلیس تحریم شده، با اشاره به استاندارد دوگانه ی نظام غرب در قبال جریان آزاد اطلاع‌رسانی گفت غربی‌ها خود می گویند خبرنگاران باید به دنبال کشف واقعیت باشند، اما وقتی خبرنگاری به وظیفه‌اش عمل می‌کند که در چارچوب منافع نظام سلطه نیست، بی‌درنگ او را تحت شدیدترین فشارها قرار می‌دهند.

سرپرست خبرگزاری صدا و سیما در ادامه گفت: «همگان می‌دانند آقای علی رضوانی یکی از خبرنگاران برجسته است. او برنامه پرطرفدار بدون تعارف را دارد و در این مسیر با افراد مختلف صحبت می‌کند. این یک کار عادی است اما از آن رو که رسانه‌های غربی و به صورت کلی سیاستمداران غربی یک معیار دوگانه در برخورد با موضوعاتی چون آزادی بیان، دموکراسی، حقوق بشر و سایر مسائل دارند، اقدام به وارد آوردن فشار روی خبرنگاران می‌کنند تا آنها را مجبور به سکوت کنند.»

سرپرست خبرگزاری صدا و سیما در پاسخ به این سوال که چه اتهامی از سوی پارلمان انگلیس به رضوانی وارد شده، گفت: « این مساله‌ای است که برای بسیاری از کارشناسان، دست‌اندرکاران و تحلیلگران سیاسی و رسانه، معما شده است. زیرا او مثل ده‌ها خبرنگار دیگر که در جاهای مختلف فعالیت رسانه‌ای می‌کنند، به وظایف خودش عمل کرده و اتهامی به او وارد نیست. رضوانی یک خبرنگار تحقیقی حرفه‌ای است.»

علی رضوانی متولد ۱۳۶۳ در تهران و فارغ التحصیل رشته ارتباطات در مقطع کارشناسی است.

به گفته ی رضوانی، به تشویق خواهرش که از کارمندان باسابقه ی صدا و سیما بود در دوره های خبرنگاری این سازمان شرکت کرد و اینگونه شد که به بخش خبر صدا و سیما راه پیدا کرد.

رضوانی با گزارش های جنجالی اش در بخش «خارج از گود» اخبار ۲۰:۳۰ شبکه دو سیما به شهرت رسید که به رویدادهای ورزشی کشور اختصاص داشت.

رضوانی چند سالی است اجرای بخشی به نام «بدون تعارف» را در اخبار ۲۰:۳۰ برعهده دارد که در آن به گفتگو با افراد مختلف از جمله برخی چهره های سیاسی می پردازد.

در سال ۹۸، مستندی جنجالی به نام «مظنونین همیشگی» از تلویزیون درباره ی فعالیت بازداشت شدگان محیط زیستی از جمله کاووس سید امامی پخش شد. در این مستند علی رضوانی با یک کارشناس مسائل امنیتی به صحبت پرداخته بود. پس از پخش این مستند، فرزند کاووس سید امامی، رامین سید امامی، رضوانی را به بازجویی از مادرش به همراه نهادهای امنیتی کشور متهم کرد.

پخش مصاحبه ی جنجالی علی رضوانی با روح الله زم، مدیر کانال تلگرامی آمدنیوز، پیش از اعدامش، نیز بازتاب زیادی داشت.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۱۶ نظر

ورود

  • h آذر ۲۰, ۱۴۰۰

    چون ما حالمون ازش بهم میخوره.
    ما که از دستمون بر نمیاد اونها زحمتشو کشیدن

    • علیرصامداح آذر ۲۳, ۱۴۰۰

      اونقدرحات بهم بخوره تاروده هات ازدهنت دربیا سقطبشی خائن ترسو

  • ممدرضا آذر ۲۰, ۱۴۰۰

    آدم گدایی بیوفته ولی مثل امثال رضوانی خودفروخته و منفور نباشه…

    نمیدونم واقعا این رفتاراش نتیجه افکار تسخیر شدشه یا بخاطر پول.

    اونوقت هم که کرونا گرفته بود همه دیدیم کاربرا چقدر تف و لعنت حوالش کردن!

    هم رضوانی هم آمنه سادات و… با چه رویی میرن خیابون؟

    • علیرضامداح آذر ۲۳, ۱۴۰۰

      هرچه لایق خودت بودنوشتی.میلیونهامثل توی خائن فدای ی تارموی علی رضوانی.وطن فروش ترسو.یکبارخودتوبادقت درآینه ببین شیطان لعین

    • علیرضامداح آذر ۲۳, ۱۴۰۰

      واقعٱ گدایی برازنده ی شماست بالاخره از وطن فروشی بهتره الباقی هم هدیه بخودتان

  • مریم آذر ۲۰, ۱۴۰۰

    انشاالله که از صفحه ی روزگار محوت کنند

    • علیرضامداح آذر ۲۳, ۱۴۰۰

      بیچاره احتمالٱاازبی شوهری سرگیجه گرفتی

    • علیرضامداح آذر ۲۳, ۱۴۰۰

      انشاالله تعالی خودتان ازاین خیرودعابهره ببرید.شوهرنکردن این عواقب هذیان گویی رودرپی داره.حتمٱبفکرش باشید.فی امان اله

  • ناشناس آذر ۲۱, ۱۴۰۰

    الان مارو کشتید دیگه چون تحریم شدیم هممون مردیم بدبختید شماها دیگه . تحریم هم از اون کارهای زنونه سبک اروپایی اگر مردید ترورش کنید.

  • ناشناس آذر ۲۱, ۱۴۰۰

    الان مارو کشتید اگر مرد هستید ترورمون کنید.

  • آفرین آذر ۲۱, ۱۴۰۰

    غیر از تحریمهای سخت که به مردم فشار می آورد ولی این یک مورد رو باید بگم که آفرین بر تحریم کردنش

    • علیرضامداح آذر ۲۳, ۱۴۰۰

      خاک برسرآفرین گوی ترسووبزدل .راست میگی اسم ومشخصات دقیقتوبنویس مثل من.بنیابت ازحضرت عزرائیل

  • کاوه آذر ۲۲, ۱۴۰۰

    لابد شماها خیلی مردین که مخالفانتون رو مانند بختیار، عبدالرحمن برومند، فریدون فرخزاد، داریوش فروهر، پروانه اسکندری، محمد مختاری، محمد جعفر پوینده و دهها نفر دیگر رو به شکلی فجیع ترور کردین و صدها مخالف دیگه رو هم به طناب دار و جوخه اعدام سپردین؟ جالبه که اقدام اسرا..لیها در ترور شخصیتهای هسته ای و نظامی رو محکوم می کنید درحالیکه خودتون هم هرجا توانایی اش رو داشتین دست به ترور زدید.
    اتفاقا فقط همین تحریمها تونسته اینطور به خاک سیاه بکشونتتون اگر ترور کنند که بازهم سناریوی نخ نمای شخصیت سازی و شهیدپروری تون رو اجرا می کنید مثل داستان سلیمانی و فخری زاده.

    • علیرضامپاح آذر ۲۳, ۱۴۰۰

      وای ازدست شمابیسوادهای احمق که حتی این افرادکشته سده روبدرستی نمیشناسین هی اظهار فضل میکنید.آخه حماقت هم حدی داره تاکجا؟

  • علیرضامداح آذر ۲۳, ۱۴۰۰

    بنام خدا
    سلام ودرود خداوند بر جوان رشیداین مملکت که هم صدای ضجه ی استعمارپیروهمپالکی هاشودر آوردهم خون به دل مزدوران وبیشرفهای داخلی کرد.کجابودنداین اوباس اونوقت که اطفال و زنان مظلوم غزه ویمن وافغانستان قطعه قطعه میشدنداماازاین اراذل داخل وخارج صدایی که در نمیآمدبلکه خوشحال هم میشدند.همه شون فدائیه ی تارموی علی رضوانی تاخفه بشن وطنفروشانی که جرٱت ندارندحتی اسمشونوبالای پیام بنویسند.ازبابل خاک پای جوان برومندایران زمین.علیرضامداح