هیلاری کلینتون: «پیروزی ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ پایان دموکراسی ما خواهد بود!»

هیلاری کلینتون: «پیروزی ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ پایان دموکراسی ما خواهد بود!»

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه پیشین ایالات متحده در مصاحبه ای که در روز یکشنبه منتشر شد پیش بینی کرد که دونالد ترامپ در سال ۲۰۲۴ دومرتبه نامزد ریاست جمهوری می شود و با اشاره به این مطلب عنوان کرد که پیروزی احتمالی او «می تواند به منزله ی پایان» دموکراسی ایالات متحده امریکا باشد. هیلاری کلینتون در سال ۲۰۱۶ نامزد حزب دموکرات بود که رقابت را در انتخابات ریاست جمهوری به دونالد ترامپ واگذار کرد.

به گزارش Business Insider، او درباره ی نامزدی دوباره ی ترامپ می گوید: «من اگر اهل شرط بندی بودم می گفتم که او قصد نامزدی مجدد دارد. به نظر می رسد که دارد خودش را برای این کار آماده می کند و اگر کسی او را به خاطر کارهای گذشته بازخواست نکند، فرصت انجام این کار را پیدا خواهد کرد.»

وی ادامه می دهد: «از مردم می خواهم بدانند که آن زمان می تواند برهه ی سرنوشت سازی برایمان باشد. اگر او یا کسی از قماش او قرار باشد دوباره رئیس جمهور شود، به خصوص اگر کنگره ای همسو داشته باشد، پس از مدتی کشورمان در خیلی چیزها نزول خواهد کرد.»

هیلاری کلینتون

ترامپ از زمان خروجش از کاخ سفید در ژانویه، جسته و گریخته اشاره هایی به کاندیداتوری مجدد داشته اما هنوز برنامه هایش را به طور رسمی اعلام نکرده است.

هنگامی که در حین مصاحبه از هیلاری کلینتون پرسیده می شود که آیا احساس مسئولیت و یا حتی عذاب وجدان از حضور ترامپ در کاخ سفید دارد یا نه، می گوید: «البته. من سعی کردم به مردم هشدار بدهم. سعی کردم به آن ها بگویم که او و افراد دور و برش واقعاً خطرناک هستند. اگر جیم کامی ۱۰ روز قبل از انتخابات آن کار را نکرده بود، من برنده شده بودم.»

جیم کامی که در آن زمان رئیس اف بی آی بود در ۲۸ اکتبر ۲۰۲۰ نامه ای به کنگره فرستاد و اعلام کرد که نیروی پلیس قصد دارد مجدداً درباره ی ایمیل های شخصی هیلاری کلینتون تفحص کند.

هیلاری کلینتون

کینتون و بسیاری از دموکرات ها همواره گفته اند که ماجرای ایمیل ها بسیاری از رای دهندگان مستقل را در آن دوران به سوی ترامپ سوق داد. هیلاری کلینتون برای چندین نسل در سیاست ملی امریکا حضور داشته است؛ از دوران ریاست جمهوری همسرش، تا سناتوری نیویورک تا وزارت امور خارجه.

او می گوید حضور ترامپ در دفتر بیضی (محل کار رسمی رئیس جمهور ایالات متحده) انتخابی واضح را در مقابل مردم این کشور قرار خواهد داد. او می گوید: «آیا ما تسلیم دروغ ها و اطلاعات غلط و تلاش ترامپ برای تضعیف حاکمیت قانون و نهادهایمان خواهیم شد یا در مقابلش بپا خواهیم خواست؟»

بیشتر بخوانید:

اعترافات بیل کلینتون در مورد رابطه نامشروع با مونیکا لوینسکی در مستند جدید «هیلاری»

منبع: Business Insider
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود