مقایسه سوناتا و آزرا

مقایسه سوناتا و آزرا

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

 خیلی وقت ها شده است که برای خرید خودرو تردید های فراوانی داشته اید و در دوراهی های زیادی برای خرید خودرو خارجی قرار گرفته اید.

خودروسازان کره ای زمانی که وارد کشور شدند بازار خودرو در ایران دچار تغییر و تحولات بسیاری شد و پس از برداشتن قانون  منع واردات خودروهای خارجی کره ای ها را می توان برنده بی چون و چرای رفع این قانون دانست و  بازار خودرو های خارجی در ایران  جان دوباره ای گرفت بسیاری از افراد به دلیل طراحی بسیار زیبا این خودروها به سمت خرید خودروهای کره ای رفتند و کمپانی های هیوندا و کیا روز به روز بر  محبوبیت آنها افزوده شد. وارد کردن مدل های متنوع توسط شرکت های وارد کننده خریداران را در مقابل انتخاب های متنوعی قرار داد خودروهای کره ای با قیمت اقتصادی و طراحی بسیار زیبا بود و بسیاری از مردم توانستند خودروهای کره ای که تتوسط آسان موتور وارد کشور شد را خریداری کنند.

طراحی زیبا،توان فنی بالا،قیمت و همچنین امکانات بسیار بالا در خودروهای کره ای تنها عوامل  اصلی محبویت بالای این خودروها در کشور ما می باشد. محبوبیتی که موجب ورود دو خودرو سوناتا و آزرا گرنجور شد که با توجه به شباهت هایی که با یکدیگر دارند کارشناسان این دو محصول هیوندای را دو قلو های ناهمسان نامیده اند،دوقلوهایی که موجب شد در این مطلب در مقام مقایسه آنها بپردازیم و در پایان هم یکی از فروشندگان لوازم یدکی آنها را به شما معرفی کنیم.

طراحی سوناتا و آزرا

سوناتا و آزرا با توجه به تفاوت هایی که باهم دارند در طراحی ظاهری شباهت های زیادی باهم دارند و هردو در مدل های مختلف دچار تغییر در ظاهر  خود شده اند و به اصطلاح  فیس لیفت شده اند. البته که سوناتا فیس لیفت در مقایسه با نسخه قبل از فیس لیفت آن تغییرات چندانی نداشته است. نسخه ادیت شده و فیس لیفت سوناتا تغییرات جزیی در جلو پنجره،مه شکن و رینگ ها داشته است. همین تغییرات و افزودن آنها  بر المان های نسخه های قبلی بود که سوناتا را یک خودرو دلنشین و جذاب تبدیل کرده است. یکی از المان هایی که این خودرو را بسیار پر طرفدار کرده طراحی چراغ  های جلو وعقب آن است.

هیوندا در طراحی آزرا تغییرات بیشتری را نسبت به سوناتا داشته است و جسته ای بزرگتر را در مقابل سوناتا طراحی کرده است و حتی نسخه فیس لیفت این خودرو نیز نسبت به سوناتا تغییرات زیادی را داشته است. کارشناسان برای مقایسه در طراحی سوناتا و آزرا شباهت های زیادی را برای این خودرو در نظر گرفته اند و شباهت های میان این دو خودرو آنقدر بوده است که آزرا نسخه پیشرفته تر با ظاهری جذاب تر از سوناتا نامیده اند. اگر آزرا را دیده باشید در اولین نگاه با توجه به بدنه برجسته این خودرو عضلانی تر از سوناتا به نظر می آید.

در کل و در یک بررسی جزیی تر می توان گفت که آزرا نسبت ب سوناتا ۹۵ میلی متر کشیده تر ، ۱۸ میلی متر پهن تر و ۲۲ میلی متر مرتفع تر می باشد و فاصله محور های آزرا ۵۰ میلی متر کشیده تر از سوناتا هستند.

در رابطه با طراحی خودروهاییی مثل سوناتا و آزرا در هیوندا یک سیاست بسیار مهم به چشم می آید و آن هم این است این خودرو ساز کره ای خودروهای این تیپی خود را طوری طراحی کرده است که حتی پس از چند سال گذشتن از آن نیز می تواند در بورس باشد و ارزش خود را حفظ کند و نوعی می توان گفت که هیوندا در طراحی خودروهای آزرا و سوناتا چند سال جلو تر بوده است که این موجب می شود این خودروها هنوز هم طرفداران زیادی در داخل کشور داشته باشند.

رقابت نزدیک در مشخصات فنی

سوناتا و آزرا در مشخصات فنی ،سرعت و قدرت موتور رقابت تنگاتنگی باهم دارند  سوناتا نسل پنجم یکی از پرقدرت ترین نسل های این سدان است که با موتور ۳۰۳ لیتری و گیربکس ۵ سرعته توان تولید ۲۴۵ اسب بخار  وارد بازار ایران شد. هرچند که نسخه ای با موتور ۲.۴ لیتری و قدرت ۱۷۵ اسب بخار و گیربکس ۵ سرعته اتوامتیک نیز در بازار کشورموجود شد.

همانطور که میدانید سوناتا زن ۱.۵ تنی دارد که با توجه  مشخصات فنی آن این خودرو می تواند ۱۰۰ کیلومتر را فقط در ۹ ثانیه طی کند که با تجه به مصرف سوخت ۹ لیتری آن در ۱۰۰ کیلوکتر می تواند گزینه مناسبی باشد اما برای کسانی که به دنبال یک سوناتا با قدرت تر هم می باشد نوع موتورV6   این سدان محبوب کره ای می تواند گزینه ای بسیار خوب برای آنها باشد.

آزرا را می توان یکی از پر سرعت ترین خودروهای وارد شده به کشور دانست زیرا که این خودرو دارای موتوری بسیار قدرتمند بوده و می تواند ۱۰۰ کیلومتر را فقطدر ۹ ثانیه طی کند که اماری بسیار جذاب و خیره کننده در این تیپ خودروها محسوب می شود. آزرا خودرویی با موتور ۳.۳ لیتری میباشد که با توان تولید ۲۶۴ اسب بخار و همچنین گیربکس ۶ سرعته دلیل قدرتمند بودن و پرسرعت بودن این خودرو می باشد.

در نهایت می توان گفت که بازار خودروهای دست و دوم خارجی را می توان در تملک خودروهای  کره ای دانست که مثل سوناتا و آزرا با توجه به قدرت،سرعت و طراحی داخلی و بدنه ای که دارند که موجب محبوبیت بالای آنها شده است با توجه به مقایسه ای که داشتیم می توان نتیجه گرفت آزرا با توجه به بدنه قوی تر و زیبا تر و بزرگ تر و همچنین پیشرانه ای پرقدرت تر می تواند گزینه ای جذاب برای دوستداران خودرو در ایران باشد.

لوازم یدکی هیوندا

هر چند که گفتیم هیوندا آزرا که با  نام گرنجور هم شناخته می شود نسبت به سوناتا گزینه بهتری برای شما است اما هزینه های قطعات  و لوازم یدکی آزرا نیز نسبت به سوناتا بیشتر بوده و دارندگان این خودرو ها باید مراقب حساس بودن خودروی کره ای خود نسبت به خرابی و تعمیرات در قطعات آنها باشند. بنابراین ما به شما یکی از با سابقه ترین فروشندگان لوازم یدکی در کشور را معرفی می کنیم که با داشتن قطعات و لوازم یدکی اورجینال خودروهای کیا و هیوندا به یکی از معتبر ترین فروشندگان در بورس لوازم یدکی خودرو تبدیل شده است و الماس پارت با داشتن مختصصان و مشاورانی مجرب آماده پاسخگویی به شما در زمینه راهنمای خرید لوازم یدکی خودروهای کیا  و هیوندا است

دیجیاتو
بدون نظر

ورود