روش تهیه سیر کبابی در فر

روش تهیه سیر کبابی در فر

سیر با آن بوی تندش که هنگام آشپزی، تمام آشپزخانه را پُر می کند، یکی از اجزای سازنده ی بسیاری از غذاها است. اما طعم زیاد آن شاید برای هر غذایی مناسب نباشد. برای تعدیل طعم شیر می توانید آن را کباب کنید.

کباب کردن سیر در دمای بالا باعث کاراملی شدن قند درون سیر می شود، در نتیجه طعم شیرین تر و ملایم تری پیدا می کند که با هر مذاقی خوش می آید. سیر کبابی بافتی شبیه به کره دارد، امری که آن را به گزینه ی مناسبی برای استفاده در انواع غذاها بدل می سازد.

روش تهیه سیر کبابی در فر

توصیه می شود سیر را به صورت درسته داخل فویل آلومینیومی کباب کنید تا رطوبت سیر حفظ شود. کباب کردن سیر به صورت درسته و نه حبه های آن، مانع از سوختن سیر هم می شود، چون پوست کاغذ مانند سیر همچون عایقی در برابر حرارت فر عمل می کند.

۱- فر را گرم کنید

فر را روی درجه ۳۷۵ درجه فارنهایت تنظیم کنید.

۲- سیرها را آماده کنید

با یک برش افقی سر سیرها را بزنید، طوری که حبه ها دیده شوند. بیشتر پوست کاغذی دور سیر را بکنید؛ فقط آنقدری پوست باید بماند که حبه ها از هم جدا نشوند. پوستی که باقی می ماند جلوی سوختن حبه ها را هم می گیرد.

۳- سیرها را درون فویل قرار دهید

یک لایه فویل آلومینیومی پهن کنید. فویل باید آنقدری بزرگ باشد که بتوانید آن را دور سیر بپیچید. یک لایه کاغذ پوستی هم روی فویل پهن کنید. سپس سیر را وسط بگذارید، طوری که سر سیر بالا قرار گیرد.

۴- روی سیرها روغن و ادویه بریزید

روی سیر با دست و دلبازی سبزیجات یا روغن زیتون بریزید. نمک و فلفل را هم فراموش نکنید. در صورت تمایل می توانید آویشن، رزماری، مریم گلی یا برگ بو هم روی سیر بریزید.

۵- فویل را دور سیرها بپیچید

فویل را طوری دور سیر بپیچید که کاغذ پوستی و سیر را به طور کامل بپوشاند. لبه های فویل را به هم بپیچانید تا به یک کیسه ی مهر و موم شده تبدیل شود. کیسه را داخل سینی فر قرار دهید.

۶- سیرها را کباب کنید

سیرها را به مدت ۴۰ تا ۶۰ دقیقه در فر قرار دهید، تا جایی که رنگ شان به قهوه ای متوسط درآید و نرم شوند، نه اینکه بسوزند.

۷- سیرها از پوست شان جدا کنید

این کار وقتی سیرها داغ هستند راحت تر انجام می شود. با کارد و چنگال می توانید پوست ها را جدا کنید. سپس سیرهای کباب شده را له کنید.

توجه: زمانی که سیرها در فر در حال پخت هستند، در اواخر کار آن ها را چک کنید تا مطمئن شوید نمی سوزند. سیر حتی اگر ذره ای بسوزد تمام پوره تان تلخ خواهد شد.

نحوه نگهداری سیر کبابی

اگر از سیر کبابی تان چیزی باقی ماند می توانید آن را در یخچال در ظروف در بسته نگه دارید. سیرها را کف ظرف بچینید و یک لایه ی نازک روغن زیتون هم روی آن بریزید و سپس در ظرف را محکم ببنید. سیر کبابی حداکثر دو هفته در یخچال می ماند.

سیر کبابی درسته را فریز هم می توانید کنید. سیر کبابی حدود دو ماه در فریزر می ماند.

توجه: سیر کبابی را در دمای اتاق نگه ندارید چون باکتری هایی در آن رشد می کند که باعث بوتولیسم می شوند (نوعی مسمومیت غذایی که می تواند کشنده باشد).

منبع: insider
بدون نظر

ورود