تصاویر حضور سفیر استرالیا در حرم حضرت معصومه با چادر

تصاویر حضور سفیر استرالیا در حرم حضرت معصومه با چادر

لیندال ساکس سفیر کشور استرالیا در ایران و دنیس کارنی معاون وی، امروز با سفر به شهر قم در حرم حضرت معصومه (س) حضور یافتند.

خادمان اداره امور بین‌الملل حرم مطهر بانوی کرامت میزبان این شخصیت‌های استرالیایی بودند و بخش‌ها و اماکن مختلف حرم را به آن‌ها معرفی کردند.

سفیر استرالیا در ایران به همراه هیئت همراه از صحن های صاحب الزمان(عج)، جواد الائمه علیه السلام، مسجد اعظم، امام هادی علیه السلام و امام رضا علیه السلام بازدید کردند و سپس به زیارت مرقد مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها مشرف شدند.

حضور در دفتر بین الملل حرم مطهر واقع در صحن امام هادی علیه السلام که از معماری و گچ‌بری‌های ویژه ای برخوردار است از دیگر برنامه های این بازدید بود.

همچنین یک جلد کلام الله مجید به زبان انگلیسی با قاب نفیس به سفیر استرالیا اهدا شد که به گفته وی اولین قرآنی بود که به او اهدا می شد و از این بابت که در این مکان مقدس چنین هدیه ارزشمندی را دریافت کرده بود بسیار ابراز خوشحالی کرد.

چندی قبل نیز خانم ساکس دیداری با علی دایی داشت. سفارت استرالیا در حوالی سالروز صعود تاریخی تیم ملی ایران به جام جهانی ۱۹۹۸در ملبورن، از علی دایی دعوت به عمل آورد. دایی نیز این دعوت را پذیرفت و تصاویری از این دیدار در صفحه ی اینستاگرام سفارت استرالیا در ایران منتشر شد.

سفارت استرالیا درباره ی این دیدار نوشته بود: «همزمان با نامشخص بودن شانس‌ استرالیا در جام‌ جهانی بعدی، سفیر ساکس خوشحال شدند که با اسطوره فوتبال ایران، علی دایی ملاقات کردند و نکاتی را با هم به اشتراک ‌گذاشتند. علی دایی بسیار تحت‌تأثیر داستان‌های سفیر ساکس در مورد مهارت‌های‌ دروازه‌بانی ایشان در دوران جوانی قرار گرفت. اگر سفیر ساکس دروازه‌بان می‌شد، ممکن بود بازی سال ۱۹۹۸ به شکل دیگری رقم بخورد؟! همچنین سفیر ساکس مفتخر به پوشیدن پیراهن شماره ۱۰ شدند.»

لیندال ساکس، از دیپلمات های ارشد وزارت خارجه استرالیا و سفیر پیشین این کشور در لبنان و عراق، در سال ۹۸ سفیر استرالیا در ایران شد.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۳ نظر

ورود

  • ارژنگ آذر ۲۴, ۱۴۰۰

    مشخصه که کارشو بلده . کاش سفرای ما هم اینطوری بودند .

  • اسمال آذر ۲۴, ۱۴۰۰

    ببین من خودم این مزخرفاتو قبول ندارم

    ولی مگه کافر در دین اسلام نجس نیست؟
    بعد ادم کافر میتونه بره حرم؟ اجازه داره؟

    • فرشید آذر ۲۴, ۱۴۰۰

      شما از کجا فهمیدی کافر ؟
      کافر کجای دنیا، ق آن رو هدیه ارزشمند میدونه ؟
      مزخرفم خودتی !