مردی با تبدیل سیلوی موشکی به پناهگاه لاکچری برای خود کسب و کاری پررونق فراهم آورده

مردی با تبدیل سیلوی موشکی به پناهگاه لاکچری برای خود کسب و کاری پررونق فراهم آورده

یک پیمانکار سابق امریکایی تبدیل شده به فردی که برای پایان دنیا بناهای مستحکم قابل سکونت می فروشد. در این سیلوی موشکی قدیمی که به آسمان خراشی برعکس مبدل شده، افراد پولدار و مشهور می توانند از آخرالزمان جان سالم به در ببرند.

به گزارش Sun، لری هال ۶۴ ساله در سال ۲۰۱۰ شروع به ساخت اولین «ساختمان بقا» در کانزاس مرکزی نمود. اما با افزایش تقاضا بعد از همه گیری کرونا وی مشغول ساختن چندین سازه دیگر در امریکا، اروپا و آسیا است.

سیلوی موشکی

او می گوید که ایده ی اولیه این کار پس از حملات ۱۱ سپتامبر به ذهنش خطور کرده است. او در آن زمان یک کسب و کار اینترنتی داشت و همچنین تجربیاتی در زمینه ی طراحی و ساخت دیتاسنترهای کامپیوتری.

او اول فکر کرد که سیلوی موشکی زمان جنگ سرد را بخرد و آن را تبدیل به دیتاسنتری مستحکم برای شرکت های بزرگ کند اما پس از این که این ایده عملی نشد «تصمیم گرفت در عوض از مردم محافظت کند.»

او اولین بار در سال ۲۰۰۸ یک سیلوی موشکی مخصوص موشک بالستیک قاره پیمای اطلس را به مبلغ ۳۰۰ هزار دلار خرید. و بعد چند سال وقت و مبلغ ۲۰ میلیون دلار را صرف کرد تا آن را به پیشرفته ترین پناهگاه زیرزمینی ۱۵ طبقه ای خودکفا با عمق ۶۰ متر تبدیل کند که قابلیت پناه دادن به حداکثر ۷۵ نفر را به مدت دست کم ۵ سال دارد.

او می گوید: «هدف این است که ساکنان از دامنه ی وسیعی از تهدیدات آخرالزمانی بالقوه نظیر جنگ هسته ای، همه گیری، برخورد شهاب سنگ و جنگ داخلی چه از لحاظ جسمی چه روحی در امان بمانند.»

سیلوی موشکی

این سیلو طوری طراحی شده که می تواند یک سر جنگی ۲۰ کیلوتنی را که تا فاصله ی ۸۰۰ متری منفجر شود تاب بیاورد؛ این یعنی چیزی شبیه بمب اتمی که در جریان جنگ جهانی دوم روی شهر ناگازاکی افتاد.

هال می گوید: «ما ۵ سیستم مختلف هم برای تامین برق داریم؛ توربین بادی برای تامین برق کل سیلو و دو تا ژنراتور دیزلی که هر کدام می تواند نیروی لازم برای سیلو را تامین کند. ما به شبکه برق ملی نیز وصل هستیم و یک سیستم پشتیبانی باتری نیز داریم. همچنین آن قدری دیزل ذخیره داریم که به مدت ۲.۵ سال تنها با استفاده از آن برق سیلو را تامین کنیم.»

سیلوی موشکی

امکانات این سیلو چشمگیر است. ساختمان بقا ۱۴ منطقه مسکونی دارد که از سوئیت های ۸۰ متری ۵۰۰ هزار دلاری تا پنت هاوس های ۳۳۰ متری ۴.۵ میلیون دلاری را شامل می شود. هر کدام از این ها دارای حمام و آشپزخانه ای مدرن و «پنجره ی مجازی هستند»؛ مونیتوری که ویدیویی از مناظر مختلف را می تواند به نمایش بگذارد.

انواع و اقسام وسایل رفاهی-تفریحی هم این جا مهیاست: استخر ۷۵ متری، سونا، سالن سینما، باشگاه بدنسازی، دیوار سنگ نوردی، زمین گلف، سالن تیراندازی، سوپرمارکت، درمانگاه، کلاس درس و…

در این سیلو به اندازه ی ۵ سال غذا و آب آشامیدنی ذخیره شده است. با این حال ساختمان بقا به یک ماشین اسمز معکوس نیز مجهز است که می تواند تا ۴۵ هزار لیتر در روز آب آشامیدنی تولید کند.

سیلوی موشکی

سیلوی موشکی

سیلوی موشکی

بیشتر بخوانید:

گشتی در خانه های آخرالزمانی ۲ میلیون پوندی مقاوم در برابر حملات هسته‌ای و کووید-۱۹

با عجایب زیرزمینی جهان آشنا شوید؛ از شهری در عمق ۸۵ متری زمین تا پناهگاهی برای آخرالزمان

منبع: The Sun
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود