اشکنه خوردن مرتضی عقیلی پس از ۶۰ سال در ایران + ویدیو

اشکنه خوردن مرتضی عقیلی پس از ۶۰ سال در ایران + ویدیو

در ویدیویی که اخیراً در شبکه های اجتماعی منتشر شده مرتضی عقیلی، هنرپیشه قدیمی سینمای ایران را می بینیم که در سفر اخیر خود به ایران پس از ۶۰ سال مشغول خوردن غذای اشکنه در یک مهمانی است.

پدر مرتضی عقیلی، ملاک و فردی متمول و شغل اصلی اش گرمابه داری در چندین نقطه شهر تهران بود. او سه بار ازدواج کرد و مرتضی فرزند وی از زن آخرش است. مرتضی عقیلی در۲۱ شهریور ۱۳۲۰ در تهران در خانواده ای بسیار پرجمعیت در خیابان شهباز حوالی میدان کلانتری به دنیا آمد و در رشته ی بازیگری و کارگردانی تحصیل کرد.

مرتضی عقیلی

وی فعالیت های هنری را در سال ۴۱ با ایفای نقش در نمایش های گروه تئاتری شاهین سرکیسیان، کارگردان تئاتر و نمایش نامه نویس ارمنی تبار اهل ایران و پایه گذار تئاتر نوین ایران، آغاز کرد.

مرتضی عقیلی

مرتضی عقیلی در سال ۱۳۵۰ با بازی در فیلم «کاکو» به کارگردانی شاپور قریب وارد سینما شد. در چند سال اول فعالیت های حرفه ای اش به عنوان بازیگر در فیلم هایی از قبیل «زن یکشنبه»، «خانواده سرکار غضنفر»، «تپلی»، «قربون زن ایرونی»، «اوستا کریم نوکرتیم»، «هوس» و… به ایفای نقش پرداخت.

مرتضی عقیلی و کی روش

پس از آن برای اولین بار در فیلم «فاصله» محصول ۱۳۵۴ در کنار بازیگری، نویسندگی و کارگردانی اثر را نیز خودش بر عهده گرفت. همین کار را در فیلم های «گل های کاغذی» و «جای امن» هر دو محصول ۱۳۵۶ تکرار کرد.

مرتضی عقیلی و پسرش پیام

مرتضی عقیلی در سال ۵۷ و پس از انقلاب، ایران را ترک کرد. وی مدتی ساکن اسپانیا بود و پس از آن به لس آنجلس امریکا نقل مکان نمود. او در سال های اخیر در دو سریال شبکه جم نیز به نام های «شهر قشنگ» به کارگردانی مهدی مظلومی و «زمین ناهموار» به ایفای نقش پرداخته است.

مرتضی عقیلی دارای سه پسر به نام فرزاد، رضا و پیام است. پیام عقیلی در مرداد ماه سال ۹۸ در تهران و در سن ۴۲ سالگی به علت ایست قلبی درگذشت. مراسم ختم او در مسجد الغدیر تهران با حضور برخی بازیگران، هنرمندان و اصحاب رسانه برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

جلال پیشواییان بازیگر قدیمی سینما در سن ۹۱ سالگی در آلمان درگذشت

پرویز کاردان درگذشت؛ بازیگر و کارگردانی که با نقش «مراد برقی» در تلویزیون جاودانه شد

مرجان خواننده و بازیگر زن سرشناس قبل از انقلاب درگذشت

واکنش بهروز وثوقی به شایعه بازگشتش به ایران

روایت جالب احمد نجفی از عشق و عاشقی سعید راد در برنامه همرفیق + ویدیو

بهروز وثوقی: آرزویم بازگشت به ایران است

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود