مالنا؛ قایق تفریحی ملقب به «آسمانخراش شناور» با ۱۰۰ متر طول و امکانات فوق العاده

مالنا؛ قایق تفریحی ملقب به «آسمانخراش شناور» با ۱۰۰ متر طول و امکانات فوق العاده

مدت هاست که به قایق های تفریحی لوکس و عظیم الجثه «آسمانخراش شناور» می گویند، اما این طرح مفهومی جدید که توسط استودیو Rodriguez Design طراحی شده، مفهوم آسمان خراش شناور را ارتقا داده است.

به گزارش CNN، قایق تفریحی مالنا که ۱۰۰ متر طول دارد و به سبک آپارتمان های بلند ساخته شده روبنایی متقارن دارد که از بالکن هایی تشکیل شده که در دو طرف عرشه ها گسترده شده اند.

قایق تفریحی

این قایق تفریحی از استیل و آلومینیوم ساخته شده و فضاهای خارجی وسیعی برای ترغیب افراد به زندگی در فضای باز دارد. همچنین یک پلتفرم هیدرولیک شنا نیز در آن تعبیه شده که دسترسی آسان به اقیانوس را فراهم می آورد.

جاش رودریگز بنیانگذار Rodriguez Design می گوید برای توسعه ی مالنا از سازه های معماری مختلفی ایده گرفته و به جای بهره گیری از طراحی متداول قایق های تفریحی، «رویکردی معمارانه» اتخاذ کرده است.

قایق تفریحی

رودریگز توضیح می دهد: «ما سیستم بالکن را جوری طراحی کردیم که احساس بودن بر فراز یک آسمانخراش لوکس را به وجود بیاورد. هر جایی که این قایق تفریحی لنگر بیندازد، یک ساختمان بلندبالای دیگر به افق آن شهر اضافه خواهد شد.»

جدای از ظاهر شیک، مالنا امکانات چشمگیر دیگری نیز دارد از جمله دو استخر بی انتها و نیز می تواند تا ۲۴ مهمان را در ۱۱ کابین خود که ۶ تای آن ها VIP است جای دهد.

قایق تفریحی

عرشه فوقانی اش یک بخش غذاخوری دارد که برای ۲۴ مهمان طراحی شده و یک هلی پد نیز در این عرشه جا گرفته است. ورود به عرشه ی صاحب کابین توسط چند در کشویی می تواند محدود شود اما کسانی که اجازه ورود پیدا کنند خواهند توانست از جکوزی و تخت های مخصوص آفتاب گرفتن بهره ببرند.

در مورد موتور این قایق نیز باید گفت که مالنا از یک سامانه پیش‌رانش هیبرید دیزلی الکتریکی بهره می برد و می تواند به سرعتی معادل ۳۵ کیلومتر بر ساعت برسد.

به گفته ی رودریگز، مالنا همین الآن هم مشتری دارد و مذاکرات بیشتر در دست انجام است. اگرچه این پروژه هنوز در مراحل ابتدایی توسعه به سر می برد اما وی تخمین می زند که برای محقق شدن آن چیزی قریب به ۴۰۰ میلیون دلار نیاز است و تحت شرایط عادی، ساخت آن بین ۳ تا ۴ سال زمان خواهد برد.

بیشتر بخوانید:

فضای داخلی Somnio بزرگ ترین قایق تفریحی جهان چه شکلی خواهد بود؟

Persico F70: قایق تفریحی که بالای سطح آب پرواز خواهد کرد

The Shape ؛ قایق تفریحی ۸۰ میلیون دلاری با «حفره ای عمیق» و سوخت پاک

Saturnia ؛ قایق تفریحی بسیار مدرن و تماماً فیبر کربنی با قیمت ۳۵۰ میلیون دلار

منبع: CNN
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود