دستگیری مردی که می‌خواست ملکه را در روز کریسمس به قتل برساند

دستگیری مردی که می‌خواست ملکه را در روز کریسمس به قتل برساند

مردی که با کمان صلیبی در دست در ویدیویی تهدید می کرد که «به تلافی کشتار جلیان والا باغ در سال ۱۹۱۹ ملکه را به قتل برساند» دستگیر و به بیمارستان روانی منتقل شد.

این ویدیو مردی را ـ که گمان می رود شخص بازداشت شده باشد ـ در حالی نشان می دهد که کمان صلیبی سیاه رنگی در دست دارد و صدایش توسط نرم افزار تغییر داده شده و رو به دوربین ایستاده است.

جاسوانت سینگ چِیل این ویدیوی از قبل ضبط شده را در ساعت ۸:۰۶ صبح روز کریسمس در اسنپ چت بارگذاری کرد و ۲۴ دقیقه بعد مردی در محوطه ی قلعه ویندسور دستگیر شد.

جاسوانت که سوئی شرت مشکی به تن و ماسکی رعب آور بر چهره دارد می گوید: «متاسفم. متاسفم برای کارهایی که کرده ام و کارهایی که خواهم کرد. من سعی خواهم کرد ملکه الیزابت را به قتل برسانم. این انتقام آن هایی است که طی قتل عام جلیان والا باغ در سال ۱۹۱۹ کشته شدند. این همچنین انتقام برای آن هایی است که به خاطر نژادشان کشته، تحقیر و یا مورد تبعیض واقع شدند. من یک سیک هندی هستم؛ یک سیت. اسمم جاسوانت سینگ چِیل است. اسمم دارث جونز است.»

سوء قصد به جان ملکه انگلیس

«سیت» اشاره به شخصیت های منفی جنگ ستارگان است و دارث جونز احتمالا اشاره به جیمز ارل جونز باشد که صداپیشگی دارث ویدر را بر عهده داشته است. تصویر قاب شده ای از شخصیت دارث مالگوس، یکی از شخصیت های منفی جنگ ستارگان نیز در پشت سر جاسوانت دیده می شود.

طی قتل عام جالیان والا باغ، نیروهای بریتانیایی به روایتی ۳۷۹ و به روایتی دیگر حدود ۱۰۰۰ نفر از مردم هند را که در باغ جلیان والا تجمع کرده بودند، بدون اخطار قبلی به گلوله بستند. این واقعه یکی از خونین ترین وقایع دوران استعمار بریتانیا در هند محسوب می شود.

مظنون که پلیس هنوز نامش را فاش نکرده، حوالی ساعت ۸:۳۰ صبح شنبه زمانی که در باغ های قلعه وینزور در حال پرسه زدن بود توسط دوربین مدار بسته دیده و بلافاصله دستگیر شد. پلیس تایید کرده که پس از دستگیری فرد متجاوز، یک کمان صلیبی در محوطه پیدا کرده است. سخنگوی اسکاتلندیارد گفت: «پس از دستگیری فرد مظنون، کارآگاهان در حال ارزیابی محتوای ویدیو هستند.»

از کمان های صلیبی به عنوان سلاح کشنده اما قانونی یاد می شود چرا که هیچ گونه مجوز و یا ثبت نامی نیاز ندارند و به راحتی از طریق اینترنت قابل تهیه هستند.

یکی از اولین کارهایی که پلیس درباره اش به تحقیق خواهد پرداخت تفحص درباره ی نحوه ی عبور این فرد از روی فنس هایی که قلعه را احاطه کرده اند خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

بازدیدکنندگان، باغ های کاخ باکینگهام، محل سکونت ملکه انگلیس را به باد انتقاد گرفتند

منبع: Dailymail
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود