بعد از چند سال، علت اختلاف عمو قناد و فیتیله‌ای‌ها مشخص شد

بعد از چند سال، علت اختلاف عمو قناد و فیتیله‌ای‌ها مشخص شد

به تازگی مجید قناد در گفتگویی با تلویزیون پارسینه، ماجرای اختلافش با فیتیله ای ها را تشریح کرده است. عمو قناد در این مصاحبه می گوید که در ابتدای امر همه چیز خوب بود و به مدت ۵ سال برنامه به خوبی اجرا می شد. او پس از گفتن جملاتی در تقبیح غرور اضافه می کند که یکی از فیتیله ای ها را غرور گرفت (از نام بردن آن شخص خودداری می کند) و این امر بر او مشتبه شد که عقل کل برنامه است و سعی کرد تک‌روی کند.

عمو قناد می گوید: «من احساس کردم کم کم برنامه دارد بزرگ ترها را به جای کودکان مخاطب قرار می دهد. یعنی موضوعاتش در برخی جاها شنیع است.» وی می گوید با این که مدیران وقت مایل نبوده اند که او برنامه را ترک کند، اما در نهایت او این کار را انجام داده است.

عمو قناد

او می گوید از آن جا که تهیه کننده ی رسمی شبکه بوده می ترسیده که مبادا در صورت اتفاقی ناخوشایند تمام زحمت سالیان گذشته ی وی خراب بشود. او تاکید می کند که توانایی این را داشته که به جهت این که تهیه کننده برنامه بوده آن را به کل تعطیل کند، اما به خاطر این که بچه ها برنامه را دوست داشته اند، صرفا خودش از برنامه کناره گیری کرده است.

عمو قناد در جواب این سوال که آیا مسائل مالی محل اختلاف او با فیتیله ای ها بوده یا اختلاف سلیقه، توضیح می دهد: «یک فرد از آن ها (فیتیله ای ها) می گفت چه لزومی دارد تهیه کننده وجود داشته باشد. خودمان کار را پیش می بریم.»

او سپس می گوید یک سال پس از ترک برنامه، صحنه ای را با حضور آقای روشن پژوه در برنامه می بیند که حقیقتاً به سختی آن صحنه را تحمل کرده است. او در پایان می گوید به عنوان تهیه کننده برنامه کودک باید یادمان باشد بچه ها مخاطبان ما هستند و هر چیزی را نباید در برنامه ها گنجاند.

عمو قناد

عمو قناد با نام اصلی مجید قناد، متولد ۱۳۳۳ شهر خرمشهر است. وی که دارای لیسانس کارگردانی و بازیگری از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و فوق لیسانس هنر از وزارت فرهنگ و ارشاد است چندی پیش به عنوان مجری برتر توسط مخاطبان خارج از کشور شبکه جام جم نیز انتخاب شد.

وی هم اکنون اجرای برنامه کودک «لوبیا فردا زود بیا» را بر عهده دارد که از شبکه آموزش پخش می شود.

بیشتر بخوانید:

روز جهانی شرافت ؛ روزی برای آموزش شرافت انسانی و حقوق بشر به کودکان

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود