انتقاد کتایون ریاحی از عملکرد صدا و سیما و پاسخش به انتظارات از هنرمندان

انتقاد کتایون ریاحی از عملکرد صدا و سیما و پاسخش به انتظارات از هنرمندان

کتایون ریاحی، بازیگر مشهور، در مصاحبه ی اخیر خود از عملکرد صدا و سیما انتقاد کرد و به صحبت های اخیر امام جمعه مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد علم‌ الهدی، نیز پرداخت.

امام جمعه مشهد چندی قبل در دیدار با وزیر ارشاد اظهار کرده بود: «از هنرمندانی که به برکت نظام اسلامی به موقعیت و موفقیتی رسیده‌ اند باید مطالبه شود که برای این نظام و انقلاب چه کردند. همه از این نظام طلبکار هستند اما هیچ کدام نمی‌ گویند برای بستری که زمینه ی موفقیت آنان را فراهم کرده چه کردند.»

وی یادآور شده بود: «لازم است در مسأله ی هنر و سینما، مسأله ی حرام و اجتناب از آن در این دوره پررنگ شود تا مانع اجرای حرام شود.»

حالا کتایون ریاحی در مصاحبه ی اخیر خود به این صحبت ها واکنش نشان داده است.

در بخشی از این گفتگو، ریاحی، که مدتی است به خواست خود از دنیای بازیگری خداحافظی کرده، در پاسخ به این سؤال که آیا دوست دارد باز هم برای مردم کشورش کار کند، گفت:

«به نظرم در حال حاضر بزرگترین معضل صدا و سیما این است که تلویزیون برای مردم نیست و به یک سخنگو و ابزاری برای گروهی خاص تبدیل شده که متأسفانه نمی‌ دانیم آیا حقیقتاً دوست هستند؟! مسلم است که من هنرمند دوست دارم باز هم برای مردم کشورم کار کنم، مگر به غیر از مردم برای چه کسی می توانم کار کنم؟ کار من برای مردم است اما آن هایی که می گویند هنرمندان چه کار کرده‌ اند، من در اینجا در پاسخ می‌ گویم هنرمندان واقعا چه ها نکرده اند؟ البته منظورم از این صحبت ها هنرمندان اصیلی هستند که زحمت می کشند. ما هنرمندان اصیلی داریم که واقعاً دوست دارند کار کنند، آیا به آن ها اجازه می دهند که کار کنند؟»

او سپس به سریال «یوسف پیامبر (ع)» اشاره می کند و آن را جزء آثاری می داند که ایران را به دنیا معرفی کرد.

بازیگر نقش زلیخا گفت: «همچنان فکر می‌ کنم آن کاری که من برای تلویزیون به عنوان یک بازیگر در سریال “یوسف پیامبر” انجام دادم، نه تلویزیون و کمتر مسئولی برای مردم انجام دادند. “یوسف پیامبر” ایران را به دنیا معرفی کرد و اگر ما حق کپی رایت در سرزمین مان داشتیم، تمام کسانی که در این سریال بودند، از منافع آن منتفع می‌ شدند ولی تنها کسی که از منافعش منتفع شد، خود تلویزیون بود. آن هایی که می‌ گویند هنرمندان برای مردم چه کردند، چرا زحمت هنرمندان را نمی بینند؟»

چند روز قبل نیز رضا کیانیان، دیگر بازیگر مشهور، به اظهارات امام جمعه مشهد واکنش نشان داده بود.

کیانیان در پستی اینستاگرامی در پاسخ به صحبت های او نوشته بود:

«من نمی خواستم در جواب آقای اعلم الهدی که گفته بودند «از هنرمندان مطالبه شود برای نظام و انقلاب چه کرده اند؟ » چیزی بنویسم.

اما وقتی این کاریکاتور را دیدم ، گفتم برای یاد آوری به سه نکته اشاره کنم:

آقای اعلم الهدی !

می دانید که قیمت همه چیز به بنزین و دلار وابسته است.

قیمت بنزین، از یک تومان به سه هزار تومان رسیده! یعنی سه هزار برابر شده!

دلار از هفت تومان به سی هزار تومان رشد کرده. یعنی حدود چهار هزار صد و سی برابر گران شده. و متاسفانه همه فروشندگان تا زورشان برسد ، همه چیز را به قیمت دلار می فروشند. یعنی ما مجبوریم ریال بگیریم و دلار خرج کنیم.!

و حتمن می دانید که نان از پنج ریال به چهار هزار تومان رسیده.یعنی هشت هزار برابر شده! واگر نان را بتوانیم سه هزار تومان گیر بیاوریم. شش هزار برابر شده. جالب است که نان از دلار دو تا سه برابر گران تر شده!

و الا آخر …

می بینید که این کاریکاتور هم چنان زنده است. خدا رحمت کند گل آقا را.

بگذریم!

به عنوان یک همشهری ، از شما می خواهم ، هر کجا که شما بفر مایید ، بنشینیم تا برایتان بگویم و توضیح دهم ما هنرمندان برای مردم کشورمان چه ها کرده ایم.

منتظر جواب تان هستم. کاریکاتور از آقای عربانی.»

 

بیشتر بخوانید:

علم الهدی: زن و شوهر نباید در خانه یکدیگر را با نام کوچک صدا بزنند

دوچرخه سواری زنان؛ از انتقاد علم الهدی تا دفاع تمام قد فاضل میبدی

جزئیات جدید از شکایت طلاب قم از بازیگران زن؛ انتشار اسامی بازیگران و واکنش ها به این شکایت

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود