همدستی آرزو خرمدین با پدرش در قتل داماد خانواده

همدستی آرزو خرمدین با پدرش در قتل داماد خانواده

به گفته ی معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، آرزو خرمدین، دختر خانواده ی خرمدین که او نیز همچون برادرش، بابک خرمدین، توسط پدر و مادر خود مثله شد، در قتل فجیع داماد خانواده با پدرش، اکبر خرمدین همدست بود و در نهایت نیز به همین دلیل جان خود را از دست داد.

سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، به تشریح جزئیات جدیدی از پرونده ی هولناک قتل های خانواده خرمدین پرداخته است.

به گفته ی او، داماد خانواده خرمدین به نام فرامرز، که خواهرزاده ی اکبر خرمدین نیز بود، به دلیل اختلاف با همسرش، آرزو خرمدین، چند بار مورد نصیحت پدر خانواده قرار می‌ گیرد اما نصیحت‌ ها کارساز نبوده. او در نهایت به منزل دعوت می شود، آن ها در داخل غذای فرامرز سم می‌ ریزند و او را قطعه قطعه می‌ کنند. آرزو خرمدین پس از مدتی به خاطر همدستی در قتل همسر خود دچار عذاب وجدان می‌ شود و از پدرش حق السکوت درخواست می‌ کند که این امر در نهایت موجب می‌ شود دختر را نیز به همین روش به قتل برسانند.

۲۶ اردیبهشت امسال بود که جسد مثله شده ی بابک خرمدین، کارگردان سینما، در سطل زباله ای در شهرک اکباتان تهران کشف شد. به دنبال این حادثه، پدر و مادر وی، اکبر خرمدین و ایران موسوی ثانی، با اعتراف خود به این جنایت دستگیر شدند. انتشار این خبر هولناک جامعه را در شوک و حیرت فرو برد. اما هنوز چیزی نگذشته بود که این زوج اعتراف کردند دختر خود، آرزو و دامادشان، فرامرز، را نیز به شیوه ای مشابه، به ترتیب در سال های ۹۰ و ۹۷ سلاخی کرده بودند.

اکبر خرمدین که از اعمال خود پشیمان نبود می گفت اگر دستگیر نمی شد فرزندان دیگر خود را هم به قتل می رساند.

بعدها فایلی صوتی از اعترافات همسر وی، ایران موسوی ثانی منتشر شد. موسوی در صحبت هایش مدعی شد خود قربانی و زندانی اکبر خرمدین بوده است. او همچنین در این فایل همسرش را به آزار جنسی دخترشان و تجاوز به او متهم کرد و گفت خود نیز مورد تجاوز زناشویی قرار داشته است.

طبق قوانین مجازات اسلامی کشور، پدر به‌ خاطر قتل فرزندانش قصاص نمی‌ شود، به همین دلیل اکبر خرمدین تنها در صورت درخواست خانواده ی دامادش، فرامرز، که خواهرزاده‌اش نیز بوده، حکم قصاص دریافت می‌کرد. با این حال، اواخر شهریور ماه بود که اعلام شد خانواده ی فرامرز با شکایت از اکبر خرمدین خواهان مجازات وی شدند، اما از قصاص او گذشت کردند.

با اعلام گذشت اولیای دم گمان می‌ رفت که اکبر خرمدین بر اساس قوانین کشور تنها از بابت جنبه ی عمومی جرم به ده سال زندان محکوم شود.

از زمان وقوع این حادثه گمانه زنی هایی درباره ی وضعیت روانی اکبر خرمدین و همسرش صورت گرفت. یک ماه پس از این جنایت هولناک، پزشکی قانونی نظریه ی خود را در این خصوص صادر کرد.

در این نظریه آمده بود که اکبر خرمدین از اختلال روانپزشکی رنج می برد و همسرش نیز اختلال روانپزشکی در حد کند ذهنی دارد اما نه در آن حدی که مسئول جنایاتی که مرتکب شده اند نباشند.

برخی روانشناسان نیز تشخیص خود را وجود اختلال شخصیت ضد اجتماعی و سایکوپات در پدر بابک خرمدین عنوان کردند.

اکبر خرمدین روز ۳۰ آبان به دلیل ایست قلبی در زندان رجایی شهر کرج جان باخت.

 

بیشتر بخوانید:

اولین فایل صوتی از مادر بابک خرمدین؛ پدر آرزو به او تجاوز می کرد

صحبت های خانواده داماد خرمدین درباره قتل پسرشان

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود