صحبت های فائزه هاشمی درباره ثروت خانواده هاشمی رفسنجانی + ویدئو

صحبت های فائزه هاشمی درباره ثروت خانواده هاشمی رفسنجانی + ویدئو

صحبت های فائزه هاشمی، دختر مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره ی وضعیت مالی خانواده رفسنجانی مورد توجه قرار گرفته است.

در بخشی از مصاحبه ی اخیر فائزه هاشمی با روزنامه ی فرهیختگان صحبت از سطح مالی خانواده رفسنجانی به میان می آید.

او می گوید هر زمان که از پدرش، آیت الله رفسنجانی می پرسیدند برای ناهار چه غذایی درست کنند، جواب او آبگوشت بود. فائزه هاشمی همچنین می گوید بعد از انقلاب، پدرش همیشه تعطیلات عید نوروز را در کیش سپری می کرد.

وقتی خبرنگار به فائزه هاشمی می گوید که مردم فکر می کنند خانواده رفسنجانی مرفه بوده اند، او در پاسخ می گوید: «بله مرفه بودیم اما نه به شکل افراطی که جزء پولدارهای کله گنده محسوب شویم. من خودم همیشه می گویم مرفه معمولی بودیم.»

فائزه هاشمی صحبت های جالب توجه دیگری را هم در این مصاحبه مطرح کرد.

او از اصرار پدرش بر نام بردن از زنان خانواده رفسنجانی، از همسرش گرفته تا دخترانش، در خاطرات و حتی گاهی سخنرانی های خود می گوید. به گفته ی فائزه هاشمی، حتی یکی از مشکلاتی که برخی افراد با خاطرات مرحوم رفسنجانی دارند همین نام آوردن او از زنان خانواده است اما او مخصوصاً این کار را می کرد تا با باور غلطی که در اینباره در میان برخی افراد وجود دارد مقابله کند.

فائزه هاشمی همچنین خانواده رفسنجانی را بانی برقراری رابطه با عربستان و به طور کلی عرب ها پس از انقلاب بیان می کند.

در بخش دیگری از این مصاحبه، خبرنگار این پرسش را مطرح می کند که با توجه به اینکه آیت الله رفسنجانی تا مدت ها نماد حزب الله و اصول گرایی بودند و حتی گویی اصلاح طلبان از ایشان بیزار بودند، چطور یکباره به پدر معنوی اصلاح طلبان بدل شدند. فائزه هاشمی در پاسخ می گوید: «در دوره ی ریاست جمهوری آقای خاتمی بود که برخلاف روند گذشته این تنفر ایجاد شد و به دلیل اصول گرایی پدر هم نبود. گرچه به اعتقاد من آن هم تنفر نبود، در واقع یک جور سیاست بود. برخی گروه ها از جمله چپ ها و مشارکتی ها برای تخریب پدر وارد عمل شدند.»

در ادامه صحبت از حمایت مرحوم رفسنجانی از حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ به میان می آید. خبرنگار می گوید آیت الله رفسنجانی معتقد بودند حسن روحانی با حمایت ایشان رئیس جمهور شدند که فائزه هاشمی در پاسخ در تأیید این موضوع می گوید با آنکه آیت الله رفسنجانی را رد صلاحیت کردند اما او بود که رئیس جمهور ایران را تعیین کرد.

او در ادامه ضمن اشاره به رأی ندادن خود در انتخابات اخیر ریاست جمهوری ایران می گوید همین که عمده ی مردم در انتخابات سال ۹۸ مجلس و انتخابات سال ۱۴۰۰ ریاست جمهوری شرکت نکردند نشان دهنده ی نارضایتی و ناامیدی آن ها از اصلاح طلبان بود.

در بخشی دیگر از مصاحبه بحث جلوگیری از فعالیت زنان در جامعه مطرح می شود. فائزه هاشمی ضمن ابراز تعجب از اینکه استقلال و پرسپولیس تیم زنان ندارند، می گوید مشکلات همیشه به دلیل خطاهای مردان است اما به جایش زنان را حذف می کنند. او همچنین می گوید به دلیل مردانه بودن همه ی امور است که خشونت در جامعه زیاد شده.

فائزه هاشمی درباره ی محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور سابق ایران هم صحبت می کند. او می گوید با وجود اثبات غلط بودن سیاست های محمود احمدی نژاد، باز هم از شیوه ی او تبعیت و همان اشتباهات تکرار می شود. فائزه هاشمی نقطه ی سقوط کشور را دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد عنوان می کند.

در ادامه خبرنگار به مناظره ی جنجالی آیت الله رفسنجانی و محمود احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ اشاره می کند و از فائزه هاشمی می پرسد هنگام تماشای آن چه احساسی داشت که او در پاسخ با خنده می گوید چون انتقادات از او نبود مشکلی با آن نداشت.

سپس از او سؤال می شود که بدترین و بهترین دولت بعد از انقلاب را کدام می داند. فائزه هاشمی در پاسخ بهترین دولت را دولت مرحوم رفسنجانی و بدترین را دولت محمود احمدی نژاد عنوان می کند.

فائزه هاشمی همچنین می گوید آیت الله رفسنجانی به جایی که محمود احمدی نژاد بود نمی رفت چرا که معتقد بود دروغ شنیدن همانقدر گناه دارد که دروغ گفتن. او می گوید گزارشاتی که محمود احمدی نژاد در جلسات ارائه می داد معمولاً خلاف حقیقت بود.

فائزه هاشمی، فرزند سوم مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی، تنها دختر او است که وارد فعالیت های سیاسی شده و با اظهارنظرهای جنجالی اش شناخته می شود.

او متولد سال ۱۳۴۱ در قم، دارای مدرک دکتری در رشته حقوق بشر از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی و دو لیسانس در رشته‌ های مدیریت از دانشگاه الزهرا و علوم سیاسی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی است. وی همچنین استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس است.

او به عنوان دانشجو در دانشگاه بیرمنگام سیتی حضور داشت و فوق‌ لیسانس حقوق بشر را از این دانشگاه دریافت کرد اما پس از دو سال تحصیل در مقطع دکترای این دانشگاه، ادامه ی تحصیل را در ایران پی گرفت.

وی در میان افکار عمومی ایران، چهره‌ ای اصلاح طلب شناخته می‌شود. او در انتخابات دوره پنجم مجلس شورای اسلامی در سال ۷۴ شرکت کرد و موفق شد به عنوان نماینده دوم تهران به مجلس پنجم راه یابد.

فائزه هاشمی از سال ۱۳۶۹ ریاست فدراسیون اسلامی ورزش زنان را بر عهده داشت. در خرداد ۱۳۹۰ به دفتر او در ساختمان فدراسیون اسلامی ورزش زنان، حمله شد و کمتر از دو ماه بعد، در مرداد ماه ۱۳۹۰ این فدراسیون، به دلیل تعلق نگرفتن بودجه کافی از سوی سازمان تربیت بدنی، تعطیل گردید.

او در سال ۱۳۷۷ اولین روزنامه مربوط به زنان در جمهوری اسلامی، یعنی روزنامه زن را منتشر کرد و مدیر مسئول آن بود. روزنامه زن به دلیل درج اخبار سیاسی، نقد حجاب اسلامی، حمایت از فمینیسم، چاپ کاریکاتوری پیرامون دیه زنان و درج خبری درباره فرح پهلوی، ابتدا در بهمن ۱۳۷۷ به مدت دو هفته و بار دیگر در ۱۷ فروردین ۱۳۷۸ برای همیشه توقیف شد.

فائزه هاشمی با دکتر حمید لاهوتی، پزشک و فرزند آیت الله حسن لاهوتی، نخستین امام جمعه ی رشت ازدواج کرده است و این زوج دو فرزند به نام های مونا و حسن دارند.

فائزه هاشمی و همسرش حمید لاهوتی

مصاحبه‌ های فائزه هاشمی با رسانه های مختلف بارها جنجال آفرین شده‌ است.

در یک مورد، او سال گذشته در سالگرد درگذشت پدرش، در مصاحبه ای گفت دوست داشت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شود چون می توانست فشار بیشتری به حکومت ایران وارد کند و سبب تغییراتی به نفع مردم شود. او همچنین مدعی شد که دموکرات ها، یعنی حزبی که جو بایدن از آن روی کار آمده، سیاست های «شل و ول»ی نسبت به ایران دارند.

این صحبت های فائزه هاشمی جنجال برانگیز شد و کار تا جایی پیش رفت که برادر وی، محسن هاشمی، با انتشار نامه ای رسمی خطاب به خواهرش از وی خواست ابراز پشیمانی کند و اظهارات خود در آن مصاحبه را تصحیح کند و پس بگیرد.

۲ نظر

ورود

  • مهمان دی ۱۴, ۱۴۰۰

    فائزه هاشمی معمولا زیاد شکر اضافه می خوره!

  • مریم دی ۱۵, ۱۴۰۰

    جزامام خمینی رحمت الله علیه هیچ کس به فکرمردم نبودونیست