ماشین برقی بنز مدل VISION EQXX می‌تواند ۱۰۰۰ کیلومتر را تنها با یک شارژ طی کند

ماشین برقی بنز مدل VISION EQXX می‌تواند ۱۰۰۰ کیلومتر را تنها با یک شارژ طی کند

مرسدس بنز در روز دوشنبه از جدیدترین ماشین الکتریکی خود با نام VISION EQXX رونمایی کرد. این شرکت می گوید خودروی مذکور با هر بار شارژ ۱۰۴۲ کیلومتر مسافت را می پیماید. اگرچه ماشین برقی بنز هنوز یک طرح مفهومی است، اما رکورد پیمودن طولانی ترین مسافت با یک شارژ را در اختیار دارد؛ لوسید ۸۳۵ و تسلا ۶۴۷ کیلومتر را با یک بار شارژ طی می کنند.

به گزارش دیلی میل، خودرو VISION EQXX در نمایشگاه CES به صورت مجازی رونمایی شد چرا که مرسدس یکی از شرکت هایی بود که به خاطر نگرانی های ناشی از ویروس کرونا ترجیح داد به صورت حضوری در این نمایشگاه حضور نداشته باشد.

EQXX از انرژی خورشیدی استفاده می کند و با مواد بازیافت شده و پایدار از لحاظ محیط زیست نظیر الیاف قارچ، کاکتوس آسیاب شده و مواد دورانداختنی مثل تکه های غذا طراحی شده است.

ماشین برقی بنز

با این حال ماشین برقی بنز هنوز به جاده نزده است و مرسدس محدوده ی این خودروی لوکس را بر اساس آزمون های شبیه سازی شده ی کامپیوتری تعیین کرده است. کمپانی قصد دارد این ماشین را در بهار سال آتی به روی جاده بیاورد.

مصرف انرژی EQXX که کارآمدترین خوروی مرسدس بنز تا کنون لقب گرفته، کمتر از ۱۰ کیلووات ساعت در هر ۱۰۰ کیلومتر است. این تقریباً به ازای هر کیلووات، ۳ برابر کارآمدتر از تسلا مدل S Long Range است.

داخل EQXX یک نمایشگر عظیم ۱۲۰ سانتی متری وجود دارد که رزولوشن بسیار بالایی دارد و اطلاعات فنی یا مسیریابی ماهواره ای را با حالتی سه بعدی به اطلاع راننده می رساند.

ماشین برقی بنز

مرسدس می گوید برای محقق شدن این مهم با شرکتی به نام NAVIS Automative Systems همکاری کرده تا «اولین سامانه راهیابی سه بعدی ریل تایم» را برای صفحه نمایش لمسی در این ابعاد خلق کنند.

به گفته مرسدس، قسمت بیرونی EQXX که «تندیسی از زیبایی است» مشتمل شده از موادی به نام UBQ که در گورستان زایدات یافت می شود. UBQ مخلوطی از پلاستیک، مقوا و… است.

ماشین برقی بنز

برای تامین انرژی EQXX از ۱۱۷ پنل خورشیدی که بر روی سقف ماشین کار گذاشته شده اند، استفاده شده که می تواند در شرایط ایده آل، ۲۴ کیلومتر در یک روز به مسافت قابل پیمایش ماشین برقی بنز اضافه کند.

کمپانی مرسدس بنز می گوید Vision EQXX همان چیزی است که برای آینده ی ماشین های الکتریکی متصور هستیم.

بیشتر بخوانید:

با جدیدترین ماشین الکتریکی لوکس مرسدس بنز آشنا شوید

مالک ناراضی، ماشین تسلا خود را با دینامیت منفجر کرد!

بولید بوگاتی، ابرخودروی ۴.۷ میلیون دلاری

منبع: Dailymail
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود