اختراع ماسک مخصوصی که کرونایی ها را معلوم می کند

اختراع ماسک مخصوصی که کرونایی ها را معلوم می کند

گروهی از دانشمندان ژاپنی پیش نمونه ی یک فیلتر ماسک را ساخته اند که اگر کسی که آن را به صورت زده مبتلا به کرونا باشد، زیر نور فرابنفش می درخشد و رد ویروس کرونا را آشکار می کند.

دانشمندان دانشگاه کیوتو می گویند ماسکی که ساخته اند یک فیلتر دیگر هم در لا به لای لایه هایش دارد. اگر این ماسک را از صورت بردارید و رنگ فلورسنت حاوی آنتی بادی به آن اسپری کنید، وقتی ماسک را زیر نور فرابنفش قرار دهید، در صورت وجود ویروس کرونا، فیلتر خواهد درخشید.

بر اساس بیانیه ی منتشر شده از سوی دانشگاه کیوتو، این گروه تحقیقاتی برای ساخت این روش ابتدا نوع غیر فعالی از ویروس کرونا را به شترمرغ های ماده تزریق کردند. از آن به بعد تلاش خود را معطوف به دست آوردن آنتی بادی، نوعی پروتئین که توسط دستگاه ایمنی بدن انسان در پاسخ به باکتری ها و ویروس ها تولید می شود، از تخم های شترمرغ ها کردند، سپس آنتی بادی های به دست آمده را به اسپری رنگ فلورسنت اضافه کردند.

یاسوهیرو تسوکاموتو، محقق، به رسانه های ژاپن گفت او این آزمایش را طی یک دوره ی ۱۰ روزه بر روی ۳۲ بیمار کرونایی انجام داد. محققان پی بردند ماسک هایی که این ۳۲ شرکت کننده به صورت زده بودند، بعد از آنکه به آن ها اسپری آنتی بادی زدند و زیر نور فرابنفش گذاشتند، درخشش زیادی داشتند و ردی از ویروس کرونا را داشتند. همچنین به گفته ی گروه تحقیقاتی تسوکاموتو، این درخشش به مرور با بهبودی بیماران و کاهش میزان ویروس موجود در بدن آن ها کم می شد.

تسوکاموتو قصد دارد در دور بعدی آزمایشات این گروه تحقیقاتی، این ماسک را بر روی ۱۵۰ شرکت کننده آزمایش کند. او ابراز امیدواری کرد که بتواند در سال ۲۰۲۲ موافقت دولت ژاپن را برای عرضه ی این ماسک ها به بازار جلب نماید.

منبع: insider
دیجیاتو
بدون نظر

ورود