گردهمایی خودجوش مردم کره شمالی در حمایت از برنامه «اون» برای توسعه نظامی کشور

گردهمایی خودجوش مردم کره شمالی در حمایت از برنامه «اون» برای توسعه نظامی کشور

هزاران نفر از مردم کره شمالی برای حمایت از برنامه ی کیم جونگ اون برای توسعه ی ارتش این کشور گرد هم آمدند. به گزارش دیلی میل، شهروندان کشور کره شمالی که گفته می شود کارمند و کارگر و کشاورز و دانشجو در میان شان یافت می شده، در حالی که ماسک بر صورت داشتند در روز چهارشنبه با حمل بنرهایی در میدان «کیم ایل سونگ» پیونگ یانگ تجمع کردند.

این گردهمایی در حالی صورت می گیرد که اخیراً کیم نیاز به یک برنامه مدون برای توسعه اقتصادی کشورش را مورد تاکید قرار داده است. در دهه ی اخیر و با به قدرت رسیدن کیم، کره شمالی شاهد پیشرفت سریعی در فناوری نظامی اش، البته به قیمت به جان خریدن تحریم های فراوان بوده است.

کیم هفته پیش طی نشست عمومی کمیته مرکزی حزب کارگر اعلام کرد که این کشور توانایی نظامی خود را افزایش خواهد داد و تسلیحات پیشرفته تر و قدرتمندتری خواهد ساخت.

این صحبت ها در حالی مطرح می شود که کره شمالی چند روز قبل دومین «موشک مافوق صوت» خود را امتحان کرد. این موشک های رادارگریز طوری طراحی شده اند که سامانه های دفاعی ضدموشکی توانایی مقابله با آن ها را نداشته باشد. به گفته ی شبکه ی KCNA، این موشک که در روز چهارشنبه پرتاب شد، با موفقیت به هدف خود در فاصله ۷۰۰ کیلومتری اصابت کرد.

با این حال وزارت دفاع کره جنوبی این اخبار را اغراق شده نامید و اظهار داشت که کره شمالی موفق به دستیابی به فناوری لازم برای پرتاب موشک مافوق صوت نشده است.

در سال ۲۰۲۱، کره شمالی گفت که یک فروند موشک بالستیک با قابلیت پرتاب از زیردریایی، یک موشک کروز دوربرد، یک موشک با قابلیت پرتاب از قطار و یک موشک مافوق صوت را امتحان کرده است.

کره شمالی به خاطر برنامه موشک های اتمی و بالستیک خود تحت تحریم های فراوانی از طرف امریکا و چند کشور دیگر قرار دارد و این تحریم ها تحت حکومت کیم رو به فزونی گذاشته است. این کشور همچنین به خاطر ویروس کرونا مجبور به وضع محدودیت های شدیدی شده و از این بابت نیز آسیب های فراوانی دیده است. با این وجود، بدتر شدن وضعیت اقتصادی این کشور مانع پیشرفت برنامه های موشکی آن نشده است.

بیشتر بخوانید:

توافق اولیه کره شمالی و جنوبی، آمریکا و چین برای پایان دادن به جنگ کره بعد از ۶۸ سال

ادامه گمانه‌زنی‌ها درباره وضعیت سلامت کیم جونگ اون؛ آیا رهبر کره شمالی از بدل استفاده می‌کند؟

پیام تبریک ملکه بریتانیا به کیم جونگ اون به مناسبت روز ملی کره شمالی

منبع: Dailymail
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۱۴ نظر

ورود

  • ارژنگ دی ۱۸, ۱۴۰۰

    من که هر هفته تو رسانه‌های غربی می‌خواندم که اوضاع مردم کره شمالی خییییلی خرابه . پس این تجمع چه جوری برگزار شده ؟؟؟

    • B دی ۱۸, ۱۴۰۰

      گرسنه هستنداماگرسنه های باشرف!لیاقت پیشرفت و ترقی رادارندشانه به شانه هم دراین روزهای سخت متحدوپشت سر رهبرکره شمالی هستندکه غربی های مکارلقب دیکتاتور،دادند

      • فرهان دی ۱۸, ۱۴۰۰

        شوخی می کنی دیگه یا واقعا اینقدر از واقعیت پرت افتادی؟! چی تو کله تون کردن که اینجوری شدین؟

        • B دی ۲۱, ۱۴۰۰

          تاریخ توکله مون کردن که اینطوری شدیم!غیراز این باشه بایدبشینی ?،ملاکنی!یعنی چی؟این شکلیه که یه زمانی همین تحریم کنندگان کشور کره شمالی درجنگ جهانی دوم زمانی که ایران اعلام بی طرفی کرد،ریختندتوایران ونزدیک به هفت میلیون ایرانی بعدازتبعیدرضاخان بخاطر قحطی وگرسنگی مهندسی شده توسط انگلیس مردندکه به هولوکاست ایران معروف شدمنتهایه ضرب المثل همین انگلیسی هادررابطه بامردم فراموش کارایران به کارمی برندکه«حافظه بلند مدت تاریخی مردم ایران به اندازه یک ماهی کپورهست»واین تحریم کنندگان مکاروحیله گر دلشون برای هیچ کس هیچ زمانی نسوخته

          • ممد دی ۲۱, ۱۴۰۰

            داداش ساقیتو حتما عوض کن، به خدا این جنسی که میگیری عوارض خطرناکی داره برات

          • مهمان دی ۲۱, ۱۴۰۰

            اینهایی که گفتی چه ربطی داره به کره شمالی؟ اصلا برفرض همه کشورهای غربی بد و دروغگو (بگذریم که یکی از اون دو کشور اشغال کننده ایران دوست و برادرتون روسیه بود) آیا این نشون میده که کره شمالی یک کشور آزاد و دموکراتیکه و مردمش در رفاه زندگی می کنند؟ چرا شماها اینطوری هستین؟! لابد اگر کشورهای غربی معتقد باشند زمین گرده شما میگین نه اونها دروغ میگ زمین تخته!

  • خسرو دی ۱۸, ۱۴۰۰

    خودجوش مثل ۹ دی و ۲۲ بهمن …

  • مهمان دی ۱۸, ۱۴۰۰

    ما هم از این گردهمایی های خودجوش زیاد داریم ?

  • . دی ۱۸, ۱۴۰۰

    پس هر بلایی سرشون بیاید حقشان است

  • محمد دی ۱۸, ۱۴۰۰

    بیشتربه زورجوش میخوره تاخودجوش

    • . دی ۱۹, ۱۴۰۰

      Nice

    • B دی ۲۱, ۱۴۰۰

      بااین یکپارچگی واتحادکه دارندمعلومه اصلاهیچ بلایی سرشون نمیادومشخصه که لیاقت روزهای خوب رادارند،این خط این هم نشان!

      • مهمان دی ۲۱, ۱۴۰۰

        به این نمیگن یکپارچگی و اتحاد بهش میگن یک ملت وحشت زده از سرکوب و اعدام و شکنجه! و هرگز در طول تاریخ چنین ملتی به هیچ جا نرسیده حتی آلمان زمان هیتلر هم شکست خورد چه برسه به اینها.

        • مارکوپولو دی ۳۰, ۱۴۰۰

          فعلاملت وحشت زده همون جنبش جلیقه زرد فرانسه هست که درکشورمدعی آزادی و برابری صدهانفرشون تاحالاباسلحه فرانسوی که فقط برای بیرون آوردن چشم وکورکردن صددرصدیه انسان ساخته شده به نام اسلحه«فلش بال»از بینایی محروم شدندشهروندان فرانسوی!