پخش اولین قسمت سریال جیران همراه با اولین سکانس سانسور شده + ویدئو

پخش اولین قسمت سریال جیران همراه با اولین سکانس سانسور شده + ویدئو

پس از مدت ها انتظار، بالاخره سریال جیران ، جدیدترین ساخته ی حسن فتحی منتشر شد و البته جنجال های آن همچنان ادامه دارد.

قسمت اول سریال جیران امروز صبح یکشنبه ۲۴ بهمن ماه از شبکه نمایش خانگی پخش شد و به نظر می رسد اولین سانسور این سریال نیز در همان قسمت اول رخ داده است.

همزمان با انتشار قسمت اول سریال جیران، همایون شجریان که به عنوان خواننده با این پروژه همکاری داشته، تیتراژ پایانی آن را در اینستاگرام خود منتشر کرد. آهنگساز این قطعه فردین خلعتبری است و ترانه ی آن را امیرحسین اللهیاری سروده است.

با گذشت ۳ سال از سریال محبوب «شهرزاد»، حسن فتحی، کارگردان مشهور که او را یکی از موفق ترین سریال سازان ایرانی می دانند، با اثری جدید به شبکه نمایش خانگی بازگشته است؛ این بار نیز با یک داستان عاشقانه، روایت عشق ناصرالدین شاه قاجار به محبوب ترین همسرش، جیران.

فهرست بلندبالای ستاره های سریال از یک سو و سابقه ی حسن فتحی در عرصه ی سریال سازی از سویی دیگر، توقعات از سریال جیران را بالا برده است و امید می رود این اثر هم به موفقیت دیگری در کارنامه ی فتحی بدل شود، کارنامه ای که برخی از محبوب ترین سریال های ایرانی را در خود جای داده است، از جمله: شب دهم، مدار صفر درجه، میوه ممنوعه و شهرزاد.

اولین سانسور سریال جیران در قسمت اول آن

اولین سانسور سریال جیران در قسمت اول آن

حسن فتحی فیلمنامه ی جیران را به همراه احسان جوانمرد نوشته که از آثار قبلی او می توان به مجموعه ی «بانوی عمارت» ساخته ی عزیزالله حمیدنژاد اشاره کرد، یک سریال تاریخی دیگر در حال و هوای دوران قاجار که در سال ۹۷ از شبکه ۳ سیما پخش شد و با استقبال زیادی از سوی مخاطبان مواجه گشت.

برخی از بازیگران سریال عاشقانه – تاریخی جیران عبارتند از: بهرام رادان، پریناز ایزدیار، امیر حسین فتحی، امیر جعفری، رویا تیموریان، مریلا زارعی، مهدی پاکدل، رعنا آزادی‌ ور، ستاره پسیانی، غزل شاکری، سمیرا حسن‌ پور، هومن برق‌ نورد، مهدی کوشکی، غلامرضا نیکخواه، سیاوش چراغی‌ پور، محمد شیری، نهال دشتی، سینا رازانی، بهنام شرفی و پاشا جمالی.

اولین سانسور سریال جیران در قسمت اول آن

اولین سانسور سریال جیران در قسمت اول آن

اولین سانسور سریال جیران در قسمت اول آن

اولین سانسور سریال جیران در قسمت اول آن

اولین سانسور سریال جیران در قسمت اول آن

نقش جیران که سریال نام خود را از او گرفته را پریناز ایزدیار ایفا می کند. او در اثر قبلی فتحی، سریال شهرزاد هم یکی از نقش های اصلی را برعهده داشت. بهرام رادان در نقش ناصر الدین شاه ظاهر شده و رعنا آزادی ور نیز نقش تاج الدوله، نوه ی فتحعلی شاه و نخستین همسر عقدی ناصر الدین شاه را برعهده داشته است. مریلا زارعی و امیر جعفری نیز به ترتیب نقش های مادر ناصرالدین شاه، مهد علیا و میرزا آقاخان نوری، صدر اعظم شاه قاجار را ایفا کرده اند. غزل شاکری هم ایفاگر نقش ملک زاده، خواهر ناصر الدین شاه و همسر امیر کبیر است.

داستان این سریال درباره ی جیران، سوگلی ناصر الدین شاه است که در حقیقت یکی از ندیمه های او بود و شاه قاجار طی دیداری اتفاقی به او علاقه‌ مند می‌ شود و با او ازدواج می‌ کند. این سریال روایتگر دوران عشق این شاه قاجار به جیران است. قصه ی سریال جیران پس از مرگ امیرکبیر و آشنایی ناصرالدین شاه با جیران آغاز می‌ شود و تا حدود شش سال از زندگی ناصرالدین شاه و جیران را در بر می‌ گیرد.

فیلمبرداری سریال جیران که اسماعیل عفیفه تهیه کنندگی آن را برعهده داشته، از اواخر سال ۹۹ آغاز شد و تا سال ۱۴۰۰ ادامه یافت و در این مدت چند باری به دلیل شیوع کرونا با وقفه هایی کوتاه مواجه شد.

پیش تر شباهت موضوع این سریال با دو مجموعه ی دیگر خبرساز شده بود. «قبله عالم» به کارگردانی حامد محمدی و «آهوی من مارال» به کارگردانی مهرداد غفارزاده، دو سریال دیگر شبکه نمایش خانگی هستند که در آن ها نیز به زندگی ناصرالدین شاه پرداخته شده؛ در اولی حامد کمیلی و در دومی حسن معجونی ایفاگر نقش این پادشاه قاجار بوده اند.

گرچه در ابتدا گفته شده بود در هر یک از این مجموعه ها به مقاطع و ابعاد مختلفی از زندگی چهارمین شاه دودمان قاجار پرداخته شده است، اما شباهت سریال های جیران و آهوی من مارال دردسرساز شد و پخش سریال حسن فتحی با شکایت مهرداد غفارزاده کارگردان سریال دیگر با ادعای وجود شباهت‌ هایی میان فیلمنامه ی این دو اثر، یک ماهی به تعویق افتاد. در نهایت اما با رأی ساترا، سریال جیران از کپی برداری از سریال آهوی من مارال تبرئه و اجازه ی انتشار آن از ۲۴ بهمن ماه صادر شد.

«جیران» که شانزدهمین سریال حسن فتحی محسوب می شود، هر جمعه ۸ صبح به طور اختصاصی از پلتفرم فیلیمو پخش می شود. قسمت اول این سریال به طور استثناء یکشنبه ۲۴ بهمن منتشر شد.

سریال جیران یک صفحه ی رسمی در اینستاگرام دارد که از طریق این لینک در دسترس است.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۴ نظر

ورود

  • خسته بهمن ۲۶, ۱۴۰۰

    چرا از نادر شاه سریال نمیسازن به جای این وطن فروشای بی …البته من که میدونم چرا…

    • احمد بهمن ۲۶, ۱۴۰۰

      نادر شاه هم فرقی نمیکنه اگه میخوان بسازن ایران تاریخ بسیار بزرگی داره از ماد ها هخامنشیان ساسانیان اشکانیان سلجوقی صفوی و… که متاسفانه اجازه برای پخش نمیگیرند صد درصد

  • : ( بهمن ۲۶, ۱۴۰۰

    واقعا جذاب نبود خیلی خانم ایزدیار ضعیف بازی کردن. پر از شوخی های کلیشه ای هعی

  • sss بهمن ۲۶, ۱۴۰۰

    چقدر تحریف تاریخی. سیبل ها و هیکل های گنده شون کو پس؟