اولین پیوند قلب خوک به انسان با موفقیت در آمریکا انجام شد + ویدیو

اولین پیوند قلب خوک به انسان با موفقیت در آمریکا انجام شد + ویدیو

پزشکان بالتیمور به عنوان آخرین تلاش برای نجات جان یک بیمار دست به عملی متهورانه زدند: پیوند قلب خوک به انسان ؛ پیوندی که در نوع خود اولین به حساب می آید. به گزارش دیلی میل، حالا ۴ روز بعد از این عمل جراحی، دیوید بنت ۵۷ ساله در حال طی کردن دوران نقاهت این عمل ۹ ساعته است.

متخصصان می گویند فعلا برای تشخیص این که عمل کاملا موفقیت آمیز بوده یا نه زود است اما این عمل جراحی گامی به جلو در مسیر جستجوی راهی برای استفاده از اعضای بدن حیوانات برای پیوند به بدن انسان است.

بنت در حال حاضر به تنهایی و بدون کمک دستگاه تنفس مصنوعی نفس می کشد اما هنوز از دستگاه اکسیژناسیون غشایی برون‌پیکری (اِکمو) که به جریان یافتن خون در بدنش کمک می کند، استفاده می کند. پزشکان امیدوارند که کم کم او را از دستگاه بگیرند.

پیوند قلب خوک به انسان

پزشکان دانشگاه علوم پزشکی مریلند می گویند که پیوند قلب خوک به انسان نشان داد که قلب یک حیوان از لحاظ ژنتیکی اصلاح شده می تواند بدون پس زدن آنی کار کند. و این عمل که برای اولین بار صورت می گرفت شاید بتواند یک روز مشکل کمبود اعضای پیوندی اهدایی را حل کند.

پسر بنت می گوید که پدرش می دانسته تضمینی برای موفقیت این عمل وجود ندارد اما او در حال مرگ بوده و دریافت قلب پیوندی انسان برایش میسر نبوده و به غیر از این گزینه دیگری نداشته است.

بنت یک روز قبل از این عمل جراحی گفته بود: «یا باید مرگ را می پذیرفتم و یا این عمل پیوند را. من می خواهم زنده بمانم. می دانم این تیری در تاریکی است ولی آخرین گزینه پیش روی من است.» چند هفته ی پیش رو برای بنت که دوران نقاهتش را طی خواهد کرد، حیاتی است و پزشکان به دقت عملکرد قلبش را رصد خواهند کرد.

پیوند قلب خوک به انسان

پیش از این تلاش هایی برای پیوند اعضای بدن حیوانات به انسان صورت گرفته بود که همگی شکست خورده بودند. یکی از این موارد، استفانی فِی بود؛ نوزاد در حال مرگی که ۲۱ روز با قلب یک بابون زنده ماند.

اما این بار یک تفاوت عمده وجود دارد: جراحان مرکز مریلند قلب خوکی را استفاده کرده اند که بر رویش اصلاح ژنتیکی انجام شده و قند موجود در سلول هایش که باعث پس زدن عضو از طرف دریافت کننده می شد را درآورده بودند.

پیوند قلب خوک به انسان شاید در نگاه اول امری نامحتمل به نظر برسد اما پزشکان برای اولین بار دست به این عمل متهورانه زده اند.

یکی از مواردی که خوک را نسبت به حیوانات نخستی‌سان از خانواده میمون به گزینه ی بهتری برای این نوع عمل تبدیل می کند این است که پرورش آن راحت تر است و ظرف ۶ ماه به سایز انسان بالغ می رسد.

پسر بنت می گوید: «پدرم شاید زنده نماند. شاید یک روز زنده بماند. شاید هم مدت زمانی طولانی زنده بماند. در این برهه ما نمی توانیم از هیچ چیز مطمئن باشیم.»

بیشتر بخوانید:

سگی با پنجه‌ های سر و ته پس از یک عمل جراحی موفق، توانست دوباره راه برود + ویدیو

هنرپیشه هایی که با جراحی پلاستیک چهره خود را خراب کردند

عمل جراحی لهجه زن استرالیایی را ایرلندی کرد!

منبع: Dailymail
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • محمد رضا انجم شعاع دی ۲۶, ۱۴۰۰

    خیلی ممنون از اطلاع رسانی شما
    ولی احتیاج به پیوند قلب خوک نیست تا وقتی که اهدای کننده قلب انسان مؤمن وجود دارد
    چندین بار یه خاطر مشکلات مالی تصمیم به خودکشی گرفتم
    ولی به خاطر فرزندانم منصرف شدم
    اگر نیاز به قلب و دیگر اجزای قابل پیوند داشتید من اهدا می کنم
    لطفا با این شماره تماس بگیرید
    ۰۹۱۳۵۷۸۱۱۴۳
    لا اقل بهتر از خودکشی هست
    لطفا برای نیاز مندان به اجزای بدن پخش وارسال کنید تا نیاز به قلب برطرف شود

  • محمد رضا انجم شعاع دی ۲۶, ۱۴۰۰

    اهدا کلیه اعضای بدن از جمله قلب
    جهت جلوگیری از خودکشی به خاطر رفع مشکلات مالی