بیرون کشیدن یک سوسک از گوش مرد نیوزلندی!

بیرون کشیدن یک سوسک از گوش مرد نیوزلندی!

یک مرد درخت شناس در نیوزلند هفته ی گذشته ناخواسته میزبان یک سوسک شده بود که ۳ روز در گوشش لانه کرده بود.

زین ودینگ ۴۰ ساله در ابتدا فکر کرده بود گوش چپش به خاطر شنای روز جمعه اش، گرفته بود. اما وقتی روز شنبه با حس جنبیدن چیزی در گوشش از خواب بیدار شد، به سراغ پزشک رفت.

پزشک متوجه سوسک نشد و به اشتباه به ودینگ گفت حسی که دارد به خاطر انباشت سلول های مرده ی پوست روی پرده ی گوشش است. او گوش ودینگ را شستشو داد، برایش آنتی بیوتیک تجویز کرد و به او گفت که این حس خود به خود از بین خواهد رفت.

ودینگ گفت: «وقتی به دکتر گفتم که گوشم هنوز گرفته، به من اطمینان داد که گوشم تمیز است و باید با یک سشوار، آبی که در گوشم مانده را خشک کنم. به معنای واقعی کلمه، دو روز تمام سشوار به دست در خانه نشستم و با حرارت سشوار سوسک را در گوشم پختم.»

وقتی از ودینگ سؤال شد که آیا دوباره پیش آن پزشک برگشت، در پاسخ گفت: «اصلاً!»

به گفته ی ودینگ، طی روزهای بعدی هر بار که سعی بر راه رفتن می کرد با سرگیجه مواجه می شد. آن حس حرکت چیزی که در گوشش داشت ادامه یافت تا روز دوشنبه که ودینگ تصمیم گفت به پیش یک متخصص گوش برود. این بار، پزشک حشره ی مزاحم را پیدا کرد.

ودینگ گفت: «دکتر داخل گوشم را نگاه کرد و در عرض یک لحظه فهمید که یک حشره آنجا است. اما شوکه هم شده بود و باورش نمی شد.»

پزشک موفق شد با موچین و یک دستگاه ساکشن، حشره را بیرون بکشد.

سوسک

با بیرون آمدن سوسک، بعد از چند دقیقه ودینگ هم احساس کرد گوشش باز شده است. به گفته ی خودش، در آن لحظات به این فکر می کرد که در تمام ۳ روز گذشته که حس می کرد چیزی در گوشش حرکت می کرد یک سوسک در آن بوده.

ودینگ گفت: «لازم به گفتن نیست که هر بار که دکتر سعی می کرد سوسک را بیرون بکشد من حسش می کردم و در ذهنم یک سوسک را تصور می کردم که روی پرده ی گوشم له شده.»

ودینگ که یک درخت شناس است و همواره مخالفت خود را با قطع درختان بومی نیوزلند ابراز می کند، در سال ۲۰۲۰ به مدت ۶۰ روز بی هیچ مشکلی در یک درخت زندگی کرده بود.

او گفت: «به خاطر همین، اینکه این سوسک زمانی در گوشم رفته بود که در خانه ام بودم کمی برایم مسخره است.»

ودینگ تا زمان نوشتن این مطلب مشکلی نداشته است. او گفت: «روز بعد از بیرون کشیدن سوسک، من و دکتر نگران بودیم که دچار عفونت شوم. اما همه چیز آنقدر خوب بوده که دوباره به حالت عادی برگشته ام.» او همچنین گفت که کماکان آنتی بیوتیک مصرف می کند.

این نخستین باری نیست که موردی از ورود سوسک به گوش انسان گزارش می شود. در سال ۲۰۱۸ هم پزشکی در ایالت فلوریدای آمریکا در گوش یک مرد یک سوسک مرده پیدا کرده بود که ۵۰ تخم در آنجا از خود به جای گذاشته بود. همان سال نیز وبسایت پزشکی Self که به سلامت زنان اختصاص دارد، مطلبی درباره ی یک زن منتشر کرده بود که گفته بود یک سوسک به داخل گوشش رفته و ۹ روز در آنجا مانده بود.

دکتر بنجامین مک گرو، استادیار دانشگاه آلاباما در دانشکده ی تخصص گوش و حلق و بینی بیرمنگام، به وبسایت Self گفته بود که در کلینیک او ۴ تا ۵ بار در سال در گوش بیماران سوسک پیدا می شود.

دکتر دیوید سل نیز در سال ۲۰۱۹ در رابطه با یک مورد بیرون کشیدن یک کنه از پرده ی گوش یک پسربچه ی ۹ ساله به وبسایت اینسایدر گفته بود که ورود حشرات به گوش اتفاق نسبتاً رایجی است.

منبع: insider
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود