علت مخالفت سازمان های هوانوردی با فناوری ۵G چیست؟

علت مخالفت سازمان های هوانوردی با فناوری ۵G چیست؟

مدیران بزرگ ترین شرکت های هواپیمایی از دولت بایدن درخواست کرده اند تا با «اقدامی فوری» از راه اندازی فناوری ۵G در نزدیکی فرودگاه های بزرگ ممانعت به عمل آورد. آن ها اعلام کرده اند که در غیر این صورت عواقب وخیمی در انتظار صنعت ترابری و اقتصاد خواهد بود.

به گزارش CNN، نمایندگان این شرکت های هواپیمایی در روز چهارشنبه در نامه ای خواستار به تعویق افتادن راه اندازی این فناوری در نزدیکی فرودگاه ها شدند. دنیای هوانوردی بیم این را دارد که سیگنال های ۵G در فناوری سامانه های هوانوردی از جمله ارتفاع سنج موجود در هواپیماها اختلال ایجاد کند.

آیا فناوری 5G باعث سقوط هواپیماها می شود؟

در این نامه آمده بود: «عواقب این کار از شمار خارج است. رک و راست بگوییم، اقتصاد کشور دچار وقفه خواهد شد.» در این نامه ذکر شده که شرکت های هواپیمایی و مخابراتی همچنان در حال رایزنی برای یافتن راه حل هستند.

شرکت های مخابراتی Verizon Wireless و AT&T ابتدا راه اندازی ۵G را تا ژانویه به تاخیر انداختند و سپس توافق کردند که باز هم راه اندازی این فناوری را در محدوده ی فرودگاه ها تا مدت زمان معینی ـ که این هفته به پایان می رسد ـ به تعویق بیندازند.

آیا فناوری 5G باعث سقوط هواپیماها می شود؟

این نامه خطاب به کاخ سفید، دپارتمان حمل و نقل، کمیسیون فدرال ارتباطات و اداره هوانوردی فدرال نوشته شده بود. امضاکنندگان این نامه شامل اعضای خطوط هوایی امریکا می شوند: مدیران آلاسکا ایرلاینز، امریکن ایرلاینز، اطلس ایر، دلتا ایرلاینز، هاوایین ایرلاینز، جت بلو ایرویز، ساوت وست ایرلاینز و یونایتد ایلاینز.

یونایتد ایرلاینز دوشنبه شب از «تاثیر ویرانگر فناوری ۵G بر روی هوانوردی در صورت به کار گیری در نزدیکی فرودگاه ها» سخن گفت. این شرکت در بیانیه ای هشدار داد: «اگر این فناوری در حوالی باند فرودگاه ها مستقر شود، سیگنال های آن می تواند با تجهیزات ایمنی که خلبانان در هوای طوفانی برای تیک آف و فرود ازشان استفاده می کنند، تداخل ایجاد کند.»

آیا فناوری 5G باعث سقوط هواپیماها می شود؟

این شرکت هواپیمایی هشدار داده بود که نگرانی های مربوط به مسائل ایمنی می توانند به «محدودیت های چشمگیری» در توانایی فعالیت هواپیماها در فرودگاه هایی نظیر هیوستن، نیوارک، لس آنجلس، سان فرانسیسکو و شیکاگو منجر شود.

شرکت Verizon چندی پیش گفته بود: «هیچ مدرکی وجود ندارد که عملیات ۵G با استفاده از طیف باند C، خطری برای هوانوردی ایجاد کند، همان طور که تجربه دنیای واقعی در ده‌ ها کشوری که قبل‌ تر از طیف ۵G استفاده می ‌کردند این موضوع را تایید می ‌کند. استفاده از ۵G در طیف باند C هیچ خطری برای ایمنی هوا ندارد.»

بیشتر بخوانید:

نقش غیر قابل انکار هوآوی در فناوری موبایل ۵G

هوآوی در صدر پرفروش‌ترین‌های بازار گوشی‌های هوشمند ۵G؛ پیشتاز در فناوری نوین

هوآوی با ۵G به مبارزه با کرونا می‌رود؛ متخصصان فناوری در کنار پزشکان

منبع: CNN
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود