آشنایی با انواع روش‌های جلوگیری از بارداری توسط مردان ؛ آقایان چه کنند؟

آشنایی با انواع روش‌های جلوگیری از بارداری توسط مردان ؛ آقایان چه کنند؟

پیشگیری از بارداری توسط مرد هم امکان پذیر است. درست است که وقتی به پیشگیری از بارداری فکر می کنید ، احتمالاً ذهن شما به سراغ قرص پیشگیری از بارداری توسط خانم ها می رود. اما محققان روی یکی از روش ها برای مردان نیز کار می کنند ، اما هنوز واقعیت پیدا نکرده است. با این حال ، مردان چندین گزینه برای جلوگیری از بارداری برنامه ریزی نشده دارند.

چرا باید به روش‌ های پیشگیری از بارداری توسط مردان فکر کنید؟ به یک دلیل! قرص پیشگیری از بارداری زنان بی خطا نیست. یا ممکن است شریک زندگی شما به دلیل عوارض جانبی نتواند قرص را مصرف کند. یا ممکن است از هیچ گونه روش پیشگیری از بارداری استفاده نکنند.

زنان بیشتر مسئولیت ها و هزینه های پیشگیری از بارداری را بر عهده دارند و روش های زنانه گران تر از روش های مردان است. اگر می خواهید مساوات را رعایت کرده باشید، در مورد بهترین روش این کار با همسر و شریک زندگی خود صحبت کنید.

روش های جلوگیری از بارداری برای مردان

کاندوم

کاندوم می تواند تا ۹۸ درصد مواقع برای جلوگیری از لقاح مفید واقع شود. علاوه بر این، کاندوم از شما در برابر بیماریهای مقاربتی مانند تبخال تناسلی و کلامیدیا محافظت می کنند. این در مورد هیچ روش دیگری صادق نیست.

اما اگر هر بار که رابطه جنسی دارید ، کاندوم را به درستی استفاده نمی کنید ، شانس شما برای بارداری تصادفی می تواند به طرز شگفت آوری زیاد باشد. برخی تخمین ها آن را تقریبا ۱ در ۵ احتمال اعلام کرده اند.

روش های جلوگیری از بارداری برای مردان

نکاتی مهم در مورد کاندوم

برای اینکه مطمئن شوید کاندوم شما کار خود را انجام می دهد ، باید فقط از کاندوم های لاتکس یا پلی اورتان که در جای خشک و خنک نگهداری کرده اید استفاده کنید. کاندوم های ساخته شده از پوست بره یا مواد مختلف ممکن است شما را در برابر HIV و سایر ویروس ها محافظت نکنند.

از حمل کاندوم در کیف خودداری کنید ، زیرا گرما و اصطکاک می تواند به آنها آسیب برساند.

تاریخ انقضا روی بسته بندی را بررسی کنید تا مطمئن شوید کاندوم خیلی قدیمی نیست. از روان کننده هایی که دارای پایه آب یا سیلیکون هستند استفاده کنید. آنها کمتر احتمال دارد کاندوم را پاره کند تا آنهایی که روغنی هستند.

همچنین رعایت این مراحل هنگام پوشیدن و برداشتن کاندوم بسیار مهم است:

  1. کاندوم را روی سر آلت تناسلی خود در حالی که نعوظ کرده قرار دهید. هر گونه هوایی را که ممکن است در نوک آن محبوس شده باشد بیرون بیاورید و کمی فضای کافی برای مایع منی خود بگذارید.
  2. کاندوم را تا انتهای آلت تناسلی باز کنید.
  3. اگر ختنه نشده اید، قبل از اینکه کاندوم را پایین بیاورید، پوست ختنه گاه خود را عقب بکشید.
  4. هنگامی که رابطه جنسی را به پایان می رسانید ، پایه آلت تناسلی خود را گرفته و در حین بیرون کشیدن کاندوم را در جای خود نگه دارید.
  5. کاندوم را دور بیندازید.

روش های جلوگیری از بارداری برای مردان

وازکتومی

وازکتومی به عنوان “عقیم سازی مردان” نیز شناخته می شود. یک جراح لوله هایی را می برد و مهر و موم می کند که اسپرم شما از آنها عبور می کند تا به بیضه های شما برسد. این موثرترین گزینه پیشگیری از بارداری برای مردان است. تنها حدود ۱۵ نفر از ۱۰ هزار زوج در سال پس از عمل وازکتومی مرد باردار می شوند.

بعد از وازکتومی ، حدود ۳ ماه طول می کشد تا مایع منی شما بدون اسپرم باشد.

روش های جلوگیری از بارداری برای مردان

مزایا:

  • ساده تر ، ارزان تر و بهتر از عقیم سازی زنان عمل می کند.
  • می توانید در همان روز جراحی به خانه بروید.
  • این شیوه احساس جنسی یا انزال را برای شما یا شریک زندگی شما تغییر نمی دهد.
  • مایع منی شما از نظر ظاهری ، بویی یا احساسی متفاوت نیست.

معایب:

  • وازکتومی تقریباً دائمی است. به احتمال زیاد دیگر هرگز نمی توانید بچه دار شوید. می توانید با جراحی دیگر وازکتومی خود را لغو کنید ، اما این “برگشت” همیشه جواب نمی دهد.
  • برای محافظت در برابر بیماریهای مقاربتی هنوز باید کاندوم استفاده کنید.
  • مانند هر عمل جراحی، احتمال کمی برای ورم، خونریزی، عفونت و سایر عوارض وجود دارد. اما آنها نادر هستند و معمولاً جدی نیستند.

روش های جلوگیری از بارداری برای مردان

رابطه جنسی بدون دخول

این اصطلاح شامل انواع مختلف رابطه جنسی یا معاشقه است که شامل ورود آلت تناسلی شما به واژن همسرتان نمی شود.

تا زمانی که آلت تناسلی و مایع منی خود را از ناحیه واژن همسرتان دور نگه دارید ، بارداری اتفاق نمی افتد. اما نقطه ضعف آشکار این است که نمی توانید رابطه جنسی واژینال داشته باشید. همچنین ، اگر رابطه جنسی دهانی یا مقعدی دارید ، همچنان می توانید به بیماری های مقاربتی مبتلا شوید.

روش های جلوگیری از بارداری برای مردان

بیرون کشیدن آلت تناسلی

این حالت در لاتین “coitus interruptus” نامیده می شود. خارج کردن آلت تناسلی یا بیرون کشیدن یکی از قدیمی ترین و ساده ترین روش های جلوگیری از بارداری است ، اما یکی از روش هایی است که کمترین تاثیر را دارد. در این روش ، شما قبل از انزال و خروج مایع منی، آلت تناسلی خود را از مهبل بیرون می آورید.

روش بیرون کشیدن چند حسن دارد. هیچ عارضه ای ندارد و هزینه ای هم ندارد. و برهنه شدن با احساسات جنسی شما تداخل ندارد.

اما این روش تنها در صورتی کار می کند که شما آن را به درستی انجام دهید. این بدان معناست که شما باید زودتر آلت تناسلی خود را بیرون بکشید تا منی روی واژن شریک زندگی شما یا داخل آن نرود. باید آن را درست زمان بندی کنید و به اندازه کافی سریع باشید. انجام این کار دشوار است ، به خصوص اگر جوان هستید و رابطه جنسی زیادی نداشته اید.

روش های جلوگیری از بارداری برای مردان

به همین دلیل است که روش بیرون کشیدن به تنهایی در ۷۸ درصد مواقع کار می کند. بنابراین ، در یک سال معین ، از هر ۱۰۰ زوجی که برای پیشگیری از بارداری به این روش تکیه می کنند ، ۲۲ نفر باردار خواهند شد. علاوه بر این، روش بیرون کشیدن، شما را در برابر بیماریهای مقاربتی محافظت نمی کند.

روش های جلوگیری از بارداری برای مردان

به شما پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید:

چک لیست قبل از بارداری ؛ کارهای مهمی که باید قبل از باردار شدن انجام دهید

کرونا و بارداری : آیا ابتلا به کرونا در دوران بارداری به کودک شما آسیب می‌رساند؟

زمان تخمک گذاری زنان چه وقت است؟ و چگونه برای لقاح و بارداری برنامه‌ریزی کنید؟

۴ روش برای آموزش به جنین در دوران بارداری را بشناسید

آمادگی قبل از بارداری : چطور بدن خود را آماده کودک کنید؟

۶ دلیل پنهانی که مانع از بارداری می‌شود را بشناسید

برنامه ریزی برای تولد فرزند ؛ چگونه در طول بارداری برای زایمان برنامه ریزی کنیم ؟

آیا تنبلی تخمدان در بارداری خطرناک است؟

درمان یائسگی زودهنگام با استفاده از تکنیکی جدید و بارداری موفق مادر ناامید

بهترین زمان برای انجام آزمایش تشخیص بارداری چه زمانی است؟

دیجیاتو
بدون نظر

ورود