پاسخ شهره آغداشلو به ادعای سعید کنگرانی: خودش معتاد بود! + ویدئو

پاسخ شهره آغداشلو به ادعای سعید کنگرانی: خودش معتاد بود! + ویدئو

شهره آغداشلو می گوید تمامی ادعاهای سعید کنگرانی درباره ی وی دروغ بود و کنگرانی خود اعتیاد داشت.

آغداشلو در گفتگوی جدیدی با رسانه ی عبدی مدیا به ادعاهای سعید کنگرایی درباره ی خود پرداخت.

به گفته ی آغداشلو، او قبل از انقلاب در ایران سعید کنگرانی را از نزدیک نمی شناخت و آشنایی آن ها به ۱۲ سال بعد از انقلاب در آمریکا برمی گردد. در آن زمان آغداشلو در یکی از شبکه های فارسی زبان آمریکا مشغول به کار بود و یک روز سعید کنگرانی با او تماس می گیرد و از طلاقش از همسر آمریکایی و وضعیت مالی بد خود می گوید. با پیشنهاد آغداشلو کنگرانی در همان شبکه پیش او مشغول کار می شود. اما کنگرانی که در آن زمان بسیار لاغر شده بود بیشتر اوقات خسته بود و دیر به سر کار می آمد.

یک روز آغداشلو و همسرش هوشنگ توزیع، کنگرانی را برای شام به خانه ی خود دعوت می کنند. اما کنگرانی در خانه ی آن ها مشغول مصرف مواد می شود و آنجا بود که آغداشلو به علت رفتارها و تغییر ظاهر کنگرانی پی می برد. در همان مهمانی کنگرانی به بهانه ای از آغداشلو و همسرش می خواهد شب را در خانه ی آن ها بماند اما آغداشلو و همسرش که به خاطر وضعیت کنگرانی مایل به این امر نبودند، درخواست او را نمی پذیرند. کنگرانی با دلخوری خانه ی آن ها را ترک می کند و دیگر هم به سرکار نمی آید. چند سال پس از بازگشت کنگرانی به ایران، به آغداشلو خبر می رسد که کنگرانی درگیر هروئین شده است.

پس از انتشار مصاحبه ی جنجالی کنگرانی در ایران، آغداشلو از ادعاهای کنگرانی درباره ی خود دلخور می شود اما معتقد است کنگرانی یا به دلیل ناراحتی از اتفاقی که آن شب در خانه ی آن ها رخ داده بود چنین صحبت هایی را درباره ی او مطرح کرده بود، یا کسی در ازای پول خواسته بود این کار را انجام دهد چون کنگرانی اعتیاد داشت و نیازمند پول بود.

(در صورت باز نشدن ویدئو از طریق این لینک آن را تماشا کنید)

سعید کنگرانی در سال ۹۴ مصاحبه ی مفصلی با ماهنامه ی عصر اندیشه داشت که در آن از فساد و روابط پشت پرده ی سینمای پیش از انقلاب گفته بود.

کنگرانی در این مصاحبه که بسیار جنجالی شد گفته بود آشنایی اش با آغداشلو به پیش از انقلاب و زمان فعالیتش در سینما برمی گشت و او در آن زمان کنگرانی را معتاد و قمارباز کرد.

صحبت های شهره آغداشلو در مورد اعتیاد سعید کنگرانی

سعید کنگرانی متولد ۱۳۳۳ در تهران بازیگر سینما و تلویزیون بود.

بازیگری را از کودکی در تئاتر آغاز کرد.

اولین حضورش در سینما در فیلم رضا موتوری به کارگردانی مسعود کیمیایی بود. سپس در فیلم دایره مینا ساخته ی داریوش مهرجویی نقش آفرینی کرد. پس از حضور در فیلم سرایدار به کارگردانی خسرو هریتاش، ناصر تقوایی او را برای نقش «سعید» شخصیت کلیدی سریال دایی‌ جان ناپلئون انتخاب کرد. بازی در فیلم جنجالی در امتداد شب به کارگردانی پرویز صیاد برایش شهرت بسیار زیادی به‌ همراه آورد و زندگی او را دگرگون کرد.

پس از انقلاب کنگرانی به بازیگری ادامه داد و در سه فیلم بازی کرد که آخرین آن ها توقیف شد.

پس از آن چند کارگردان برای ایفای نقش به او پیشنهاد کار دادند از جمله علی حاتمی برای فیلم مادر که او را برای ایفای نقش فرزند عارف مسلک خانواده (که بعدها امین تارخ آن را پذیرفت) در نظر گرفته بود ولی کنگرانی در سال ۶۴ بدون ذکر دلیل ممنوع چهره اعلام شد و از ادامه فعالیتش جلوگیری به‌عمل آمد. او علی‌رغم تلاش فراوان نتوانست حکمش را تعدیل کند.

کنگرانی در سال ۶۷ ایران را ترک کرد و به کالیفرنیا در آمریکا رفت و ۱۶ سال از بازیگری حرفه‌ای دور ماند.

وی پس از بازگشت به ایران در فیلم سینمایی ازدواج به سبک ایرانی به کارگردانی حسن فتحی (۱۳۸۳) ایفای نقش کرد. پس از آن قرار بود در فیلم فرزند صبح به کارگردانی بهروز افخمی نیز بازی کند.

کنگرانی در سال ۹۷ و پس از ۱۴ سال دوری از بازیگری، قرار بود در سریال رقص روی شیشه به کارگردانی مهدی گلستانه ایفای نقش کند اما چند روز قبل از فیلمبرداری، در سن ۶۴ سالگی بر اثر ایست قلبی درگذشت.

پیکر او در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۳ نظر

ورود

  • من بهمن ۳, ۱۴۰۰

    حرف های این آقا تناقضی با حرف های آغداشلو نداره . خودش اعتراف کرده معتاده ، فقط گفته آغداشلو معتادش کرده .

  • اندکی تامل. بهمن ۴, ۱۴۰۰

    حالا که اون بدبخت نیست ،آره تو خیلی خوبی خانم آغداشلو .

    • ایرج بهمن ۳۰, ۱۴۰۱

      سلام دوست من ،هر گز خانم آغداشلو همچی کار غیر انسانی رو انجام نمیده و خدا رحمت کند جناب کنگرانی رو ،انسان معتاد اصولا همیشه حق با اوست و همیشه کسی در گرفتار شدنش در این لجنزار مقصر هس ولی آنچه درست و صحیح هست این هست که تا من خودم نخواهم کسی نمی تواند منو به این ورطه بکشاند ومقصر اصلی خود انسان معتاد هست