همه چیز درباره مسابقه بندبازی ، برنامه استعدادیابی جدید شبکه نمایش خانگی

همه چیز درباره مسابقه بندبازی ، برنامه استعدادیابی جدید شبکه نمایش خانگی

شبکه نمایش خانگی برای نخستین بار میزبان یک برنامه استعدادیابی در حوزه ی موسیقی به نام مسابقه بندبازی شده است.

مسابقه بندبازی از پنجشنبه و جمعه ی همین هفته یعنی ۷ و ۸ بهمن ماه پخش خود را از پلتفرم فیلم نت آغاز می کند.

این مسابقه با هدف کشف استعدادهای برتر و پایه‌گذاری اجراهای صحنه‌ای خلاقانه در حوزه موسیقی برگزار می‌شود.

سازندگان مسابقه بندبازی آن را بزرگ‌ ترین رقابت گروه‌ های موسیقی ایران عنوان کرده اند، رقابتی که جایزه ای یک میلیارد تومانی برای  برنده ی آن در نظر گرفته شده است.

شرکت کنندگان مسابقه بندبازی گروه های تازه کار موسیقی هستند و امکان شرکت در این مسابقه به صورت انفرادی وجود ندارد.

در این مسابقه گروه های موسیقی پاپ و پاپ-تلفیقی با یکدیگر به رقابت می پردازند و یک تیم برنامه‌ ساز در کنار آن ها قرار می گیرد تا اجرای آن ها به بهترین شکل ممکن دیده شود.

در دور نخست مسابقه بندبازی، شاهد رقابت اولیه ی گروه‌ های شرکت‌ کننده خواهیم بود و پس از ورود گروه‌ های برگزیده به دور اصلی برنامه، برنده ی جایزه ی یک میلیارد تومانی نخستین دور از مسابقه بندبازی با آراء مردمی تعیین خواهد شد.

امید حاجیلی، خواننده ی مشهور و محبوب پاپ، اجرای مسابقه بندبازی را برعهده دارد و داوران آن نیز چهره های شناخته شده ای هستند. علیرضا عصار، مهراوه شریفی‌ نیا، امید نعمتی و بهروز صفاریان هیأت داوران مسابقه بندبازی را تشکیل می دهند.

کارگردان مسابقه بندبازی نیما بانکی، بازیگر و کارگردان است که سابقه ی ساخت یک برنامه استعدادیابی دیگر را هم در کارنامه ی خود دارد، یک مسابقه استعدادیابی در حوزه ی فوتبال به نام ستاره ساز که در چند فصل از شبکه سوم سیما پخش شد و چهره های سرشناس عرصه ی فوتبال داوری آن را برعهده داشتند.

مسابقه بندبازی
داوران مسابقه بندبازی ، علیرضا عصار، مهراوه شریفی نیا و امید نعمتی، در کنار مجری برنامه، امید حاجیلی و کارگردان، نیما بانکی

نیما بانکی درباره ی هدف مسابقه بندبازی گفته: «ما هنرمندان بزرگی در سراسر جهان داشته‌ ایم که علیرغم داشتن جایگاه هنری در حوزه ی موسیقی و سایر ژانرهای هنری، باز هم در مسابقات مختلف استعدادیابی شرکت می‌ کنند. دلیل هم دارند. مثال بزنم برای شما. همین آقای عصار، یا ‌امید نعمتی و امید حاجیلی. آن‌ ها چند سال تلاش کرده‌ اند و دویده‌ اند تا امروز مخاطبان شان در پی شنیدن آثار و صدای آن‌ ها باشند؟ شاید بالای ده سال. مسابقه بندبازی یک میانبر برای شرکت‌ کننده‌ ها است که این سال‌ های سخت برای دیده شدن را کوتاه‌ تر کند. دغدغه ی اصلی این است که کار خوب ارائه شود.»

بانکی همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا مسابقه بندبازی را باید رقیب برنامه عصر جدید در شبکه نمایش خانگی دانست، گفته: «تنها شباهت بندبازی با عصر جدید این است که ما هم در زمینه ی استعدادیابی فعالیت می‌ کنیم. مثل صدها برنامه ی دیگری که مثل ما ساخته شده، می‌ شود یا در آینده خواهد شد. بخش‌ های دیگر برنامه ی ما کاملاً با عصر جدید متفاوت است. تفاوت اصلی ما این است که ما مختص گروه‌ های موسیقی یا همان بندهای موسیقی هستیم، نه استعدادی که آکروبات کار می‌ کند، یا ورزشکار است یا خواننده‌ ای که سولو می‌ خواند. شرکت‌ کننده‌ های ما باید گروه‌ های موسیقی باشند. حتی قانونی در آیین‌ نامه ی ما هست که همان گروهی که در هنگام ثبت‌ نام اسم‌ هایشان را می‌ نویسند، باید تا آخر در کنار هم باقی بمانند.»

فراخوان شرکت در مسابقه بندبازی در فروردین سال ۱۴۰۰ منتشر شد و متقاضیان با مراجعه به صفحه ی این برنامه در وبسایت فیلم نت (به آدرس www.band-bazi.filmnet.ir) برای تکمیل فرم ثبت نام و ارسال یک ویدئو از اجرای گروهی خود می توانستند برای ثبت نام در این مسابقه اقدام کنند.

به گفته ی سازندگان مسابقه بندبازی استقبال از این فراخوان بسیار خوب بود و نزدیک به ۱۹۰۰ گروه متقاضی شرکت در مسابقه شدند.

به علاوه، این مسابقه با حضور تماشاگران زنده برگزار می شود و کسانی که مایل به حضور در این برنامه به عنوان تماشاگر بودند هم می توانستند با تکمیل فرم ثبت نام تماشاگران در وبسایت این مسابقه (به آدرس www.bandbazi.com) برای این منظور اقدام کنند.

ضبط مسابقه بندبازی از اواخر آبان ۱۴۰۰ با رعایت پروتکل های بهداشتی در استودیوی برنامه آغاز شد و روز گذشته بود که خبر آماده شدن این مسابقه برای پخش منتشر شد.

مسابقه بندبازی هر هفته پنجشنبه ها و جمعه ها به صورت اختصاصی از پلتفرم فیلم نت پخش می شود.

این برنامه یک صفحه ی رسمی هم در اینستاگرام دارد که اخبار و اطلاعات مسابقه در آن منتشر می شود و از طریق این لینک قابل مشاهده است.

اما بد نیست با مجری و داوران مسابقه بندبازی هم کمی بیشتر آشنا شویم.

امید حاجیلی

مسابقه همه چیز درباره مسابقه بندبازی ؛ زمان انتشار ، تیزر ، داوران و نحوه شرکت

امید حاجیلی متولد سال ۶۲ در تهران، خواننده، نوازنده ترومپت، تنظیم‌ کننده و آهنگساز است.

موسیقی را از کودکی با نوازندگی پیانو آغاز و در هنرستان موسیقی تحصیل کرد.

آموزش موسیقی خود را با یادگیری سازهای مختلف ادامه داد و مدرک کارشناسی ارشد موسیقی خود را از دانشگاه هنر اخذ کرد. همچنین در سال ۹۶ یک مدرک دکترای افتخاری زیر نظر وزارت علوم در رشته آهنگسازی دریافت نمود.

حاجیلی مدرس اسبق دانشکده موسیقی صدا و سیما و دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد و دانشگاه تهران است.

به عنوان آهنگساز، تنظیم‌ کننده و نوازنده حرفه‌ ای ساز ترومپت با هنرمندان سرشناس زیادی همکاری داشته است.

او سابقه ی ۱۰ سال نوازندگی در ارکستر سمفونیک تهران، ارکستر فیلارمونیک تهران، ارکستر سمفونیک صدا و سیما و ارکسترهای دیگر را دارد.

همچنین رهبر ارکستر چند گروه پاپ از جمله ناصر عبداللهی و رضا صادقی نیز بوده‌ است.

از امید حاجیلی تاکنون دو آلبوم و چندین تک آهنگ منتشر شده است.

علیرضا عصار

مسابقه بندبازی

علیرضا عصار متولد سال ۴۸ در تهران، خواننده، آهنگساز و نوازنده است.

موسیقی را از کودکی با نوازندگی پیانو آغاز کرد.

نخستین کنسرت موسیقی خود را در سن ۱۶ سالگی در مقام نوازنده پیانو در تالار ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی برپا کرد و پس از آن در سن ۲۲ سالگی یعنی سال ۷۰ در تئاتر «پیروزی در شیکاگو» به کارگردانی داوود رشیدی و بازی مهدی هاشمی و فریماه فرجامی در جایگاه نوازنده پیانو حضور یافت.

نخستین تجربه ی خوانندگی رسمی وی، با اجرای قطعه «عیدانه» به سفارش مرکز موسیقی سازمان صدا و سیما با سروده‌ای از مولانا و آهنگ‌سازی فؤاد حجازی در سال ۷۷ شکل گرفت.

پس از آن در فیلم سینمایی «مرد عوضی» به اجرای قطعه‌ای پرداخت و سپس به همراه محمد اصفهانی، قطعه «قدسیان آسمان» را اجرا کرد.

از علیرضا عصار تاکنون ۹ آلبوم و چندین تک آهنگ منتشر شده است.

مهراوه شریفی نیا

مسابقه بندبازی

مهراوه شریفی‌ نیا متولد سال ۶۰ در تهران است.

او گرچه به عنوان بازیگر شناخته می شود اما فارغ‌ التحصیل رشته موسیقی کلاسیک در دانشگاه هنر تهران است.

مهراوه شریفی نیا در ابتدا یک ترم در رشته کارگردانی سینما درس خواند ولی از این رشته انصراف داد. ساز تخصصی او پیانو است.

علاقه ی او به جهان موسیقی کلاسیک به پیش از تحصیل در این رشته بازمی گردد و او در این سال ها به نوازندگی پیانو، فلوت‌ کلیددار و درامز مشغول بوده تا آنجا که گاهی در تئاتر در نقش نوازنده و هم‌سرا حاضر شده است.

شریفی نیا سابقه ی تدریس موسیقی، نواختن روی استیج و حتی حضور کوتاه‌مدت در یک گروه موسیقی را دارد. با این وجود در حرفه بازیگری بیشتر دیده شده و به همین دلیل بیشتر از طرفداران حوزه موسیقی شناخته شده است.

امید نعمتی

مسابقه بندبازی

امید نعمتی متولد سال ۶۳ در تهران، خواننده و آهنگساز در سبک تلفیقی است.

او فارغ‌التحصیل رشته گرافیک از دانشگاه سوره است.

فعالیت موسیقایی خود را با فراگیری آواز ایرانی آغاز کرد.

مدتی به عنوان خواننده در گروه «دنگ‌شو» فعالیت داشت و از خوانندگان آلبوم «شیراز» این گروه بود.

پس از مدتی از «دنگ‌شو» جدا شد و به گروه «پالت» پیوست و تا امروز به عنوان خواننده ثابت این گروه تلفیقی مشغول به فعالیت بوده‌است.

از گروه «پالت» تاکنون ۳ آلبوم با خوانندگی امید نعمتی منتشر شده است.

نعمتی همچنین آلبوم مستقلی به نام حرمان منتشر کرده‌ است.

بهروز صفاریان

بهروز صفاریان متولد سال ۵۶، آهنگساز و تنظیم کننده موسیقی پاپ است.

موسیقی را از کودکی با نوازندگی کیبورد آغاز و در هنرستان موسیقی تحصیل کرد.

پس از فارغ‌التحصیلی از هنرستان، همکاری خود را با صدا و سیما با ساخت قطعه «آی آدمای مهربون» به خوانندگی قاسم افشار آغاز کرد.

آشنایی بهروز صفاریان با شادمهر عقیلی به خلق آلبوم «مسافر» با آهنگسازی مشترک صفاریان و عقیلی و خوانندگی عقیلی انجامید.

صفاریان در طی سال های فعالیت های حرفه ای خود با هنرمندان مشهور زیاد دیگری هم به عنوان آهنگساز و تنظیم کننده همکاری داشته است.

همکاری او با صدا و سیما هم منجر به خلق آثار بسیاری شده‌ است، از جمله برخی از محبوب ترین موسیقی های تیتراژ برنامه ها و سریال های تلویزیونی.

او ساخت موسیقی متن فیلم را هم با آثاری از داریوش مهرجویی و مهدی کرم پور تجربه کرده است.

همچنین رهبر ارکستر و سرپرست چند گروه از جمله فریدون فروغی، محمد اصفهانی و علی لهراسبی نیز بوده‌ است.

مطالب مرتبط
۴ نظر

ورود

  • شهرام بهمن ۸, ۱۴۰۰

    داوران واقعآ ضعیف هستن،متاسفم برای کشورم باوجود شخصیتهای عالی،کسانی رو که به اینشکل شخصیتآ ضعیف هستن فقط میخواهند خودی نشون بدن رو داور گذاشتن….

  • محمود بهمن ۸, ۱۴۰۰

    واقعا متاسفم بدترین برنامه ای بود که دیدم واقعا حیف ۵۰۰mg نتی که حیف کردم واسه دانلودش …

  • مسعود بهمن ۸, ۱۴۰۰

    داورای تو این برنامه هستن که حتی نمی‌دونم چه آهنگای خواندن آیا خواننده واقعا

  • مهدی بهمن ۱۸, ۱۴۰۰

    اگر قرار باشه خانم ها را در بند‌ها نشان ندهند، من دیگه نمیبینم.
    پیشنهاد می‌کنم شما هم ادامه ندید!