ایمن‌ترین شرکت هواپیمایی جهان در سال ۲۰۲۲ اعلام شد

ایمن‌ترین شرکت هواپیمایی جهان در سال ۲۰۲۲ اعلام شد

سال گذشته سال بسیار سخت و دشواری برای شرکت های هواپیمایی بود چرا که به سبب همه گیری کرونا، کاهش و رکود سفرهای هوایی که از قبل شروع شده بود، در سراسر سال ۲۰۲۱ نیز ادامه پیدا کرد.

حتی الآن، دو سال بعد از این که کرونا سر و کله اش در جهان پیدا شد، همچنان سفرهای هوایی بسیار کمتری نسبت به قبل انجام می شود. در بحث های مرتبط با ایمنی پرواز نیز ویروس کرونا نقل محافل بوده است و همین باعث شده که در فهرست ایمن ترین شرکت های هواپیمایی وب سایت AirlineRatings.com تغییراتی به وجود بیاید.

به گزارش CNN، امسال شرکت ایر نیوزیلند در صدر فهرست سالانه ایمنی هوایی قرار گرفته است. این فهرست ۳۸۵ شرکت را در سراسر جهان رصد کرده و عواملی نظیر تصادف و سوابق حوادث جدی، قدمت هواپیماها و نیز میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی و نوآوری های عملیاتی را مد نظر قرار می دهد.

ایمن ترین شرکت هواپیمایی جهان در سال 2022 اعلام شد

به گفته ی جفری توماس، سردبیر این وب سایت مستقر در استرالیا، شرکت هواپیمایی نیوزلند «به خاطر سوابق حادثه محدود، نوآوری های برجسته در کابین خلبان، آموزش خلبانان و قدمت پایین ناوگان» موفق به قرار گرفتن در صدر این فهرست شده است.

شرکت هواپیمایی اتحاد جایگاه دوم را از آن خود کرده و شرکت هواپیمایی قطر نیز حائز جایگاه سوم شده است. سنگاپور ایرلاینز و تاپ پرتغال نیز در جایگاه چهارم و پنجم قرار گرفته اند.

یکی از غایبان بزرگ ۵ مورد صدر جدول، شرکت هواپیمایی کانتاس بود که از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ و نیز از ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ عنوان ایمن ترین شرکت هواپیمایی را در اختیار داشت (سال ۲۰۱۸ برنده ای نداشت). امسال شرکت هواپیمایی کانتاس به دلیل «افزایش جزئی حوادث و نیز قدمت ناوگان» رتبه هفتم فهرست را مال خود کرده است. هواپیمایی امارات نیز که در فهرست سال ۲۰۲۱ پنجم شده بود، امسال نتوانسته رتبه ای بهتر از بیستم را نصیب خود کند.

ایمن ترین شرکت هواپیمایی جهان در سال 2022 اعلام شد

وب سایت AirlineRatings.com فهرستی از شرکت های هوایی ارزان را نیز تهیه کرده که همه شان امتیاز مشابهی را دریافت کرده اند: الیجنت ایر، ایزی جت، فرانتیر ایرلاینز، جت استار، جت بلو، رایان ایر، ویِت جت ایر، ولاریس، وست جت و ویز ایر.

فهرست ایمن ترین شرکت های هواپیمایی برای سال ۲۰۲۲ عبارتند از:

۱- ایر نیوزلند

۲- هواپیمایی اتحاد

۳- هواپیمایی قطر

۴- سنگاپور ایرلاینز

۵- تاپ پرتغال

۶- هواپیمایی اسکاندیناوی

۷- کانتاس

۸- آلاسکا ایرلاینز

۹- اوا ایر

۱۰- ویرجین استرالیا

۱۱- کاتای پاسیفیک

۱۲- هاوایین ایرلاینز

۱۳- امریکن ایرلاینز

۱۴- لوفت‌هانزا

۱۵- فن ایر

۱۶- کا ال ام

۱۷- بریتیش ایرویز

۱۸- دلتا ایرلاینز

۱۹- یونایتد ایرلاینز

۲۰- هواپیمایی امارات

بیشتر بخوانید:

ایتالیا از شرکت هواپیمایی جدید خود رونمایی کرد

بهترین شرکت های هواپیمایی دنیا در سال ۲۰۲۱

منبع: CNN
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود