واکنش تند پیتر دینکلیج به انتخاب بازیگری رنگین پوست برای بازسازی کارتون «سفید برفی»

واکنش تند پیتر دینکلیج به انتخاب بازیگری رنگین پوست برای بازسازی کارتون «سفید برفی»

پیتر دینکلیج بازیگر سریال Game of Thrones گفته است که علاقه ای به بازسازی لایو اکشن مورد انتظار دیزنی از کارتون کلاسیک Snow White and the Seven Dwarfs علاقه ای ندارد. کارتون سفید برفی و هفت کوتوله یکی از تازه ترین کارتون های قدیمی است که دیزنی قصد دارد آن را در قالب یک لایو اکشن مدرن بازسازی کند و سال هاست که که بحث بازسازی آن در جریان است. اگر چه ساخت این نسخه بازسازی شده در سال ۲۰۱۶ اعلام شد اما اخیراً بود که خبر رسید گل گدوت نقش ملکه شیطان صفت داستان بازسازی سفید برفی را بازی کرده و ریچل زیگلر نیز نقش سفید برفی را بر عهده خواهد داشت. پیتر دینکلیج اما از این بازسازی چندان خوشش نیامده و در مصاحبه ای که اخیراً داشته، آن را «عقب گردی ناخوشایند» توصیف کرده است.

واکنش تند پیتر دینکلیج به بازسازی کارتون سفید برفی با بازیگر رنگین پوست

ستاره سریال بازی تاج و تخت و فیلم اخیر Cyrano در این مصاحبه در مورد تصمیم دیزنی برای استفاده از زیگلر به عنوان یک بازیگر لاتین تبار صحبت می کرد و به دورویی استودیو دیزنی در ساخت فیلمی اشاره کرد که «داستانی واپسگرایانه در مورد هفت کوتوله که با هم در غار زندگی می کنند» دارد. او علیرغم مخالفت با بازسازی کارتون سفید برفی و هفت کوتوله به شیوه کنونی، اعلام کرد که از ساخت «یک نسخه بامزه و با پیچشی پیشروانه» از آن موافق است.

واکنش تند پیتر دینکلیج به بازسازی کارتون سفید برفی با بازیگر رنگین پوست

دینکلیج در این باره گفته است: «در واقع قصد توهین به هیچ کسی را ندارم اما وقتی به خاطر انتخاب یک بازیگر لاتین در نقش سفید برفی به خود افتخار می کردند من غافلگیر شدم. اما شما همچنان دارید داستان سفید برفی و هفت کوتوله را روایت می کنید. یک گام به عقب بردارید و ببینید اینجا دارید چه می کنید. برای من اصلاً قابل درک نیست. از یک جهت حرکتی مترقی می کنید اما همچنان داستانی واپسگرایانه در مورد هفت کوتوله می سازید که با هم در یک غار زندگی می کنند. دارید چه غلطی می کنید؟ این همه تلاش کرده بودم که اینطوری بشود؟ فکر می کنم صدای من به اندازه کافی بلند نبوده است. نمی دانم کار کدام استودیو است اما به خاطر آن به خود افتخار می کنند. عشق و علاقه کاملم به این بازیگر زن را اعلام می کنم و تمام کسانی که فکر می کنند داشته اند کار درست را انجام می داده اند. اما نظر من این است که دارید چکار می کنید؟».

واکنش تند پیتر دینکلیج به بازسازی کارتون سفید برفی با بازیگر رنگین پوست

کارگردانی بازسازی لایو اکشن فیلم Snow White and the Seven Dwarfs توسط مارک وب کارگردانی می شود که ساخت The Amazing Spider-Man و  La La Land را در کارنامه دارد و مارک پلت نیز تهیه کنندگی آن را بر عهده خواهد داشت. گرتا گرویگ نیز نویسندگی داستان جدید سفید برفی و هفت کوتوله را بر عهده گرفته و بنج پاسک و جاستین پال نیز ساخت موسیقی متن این لایو اکشن مورد انتظار را انجام خواهند داد، دو موسیقیدانی که در La La Land با هم همکاری داشتند. کارتون Snow White and the Seven Dwarfs اولین بار نزدیک به ۸۵ سال پیش منتشر شد و تاکنون بارها بازسازی شده است. با توجه به محبوبیت بازسازی های لایو اکشن اخیر دیزنی، جای تعجب ندارد که این کمپانی می خواهد دیگر کارتون های پرطرفدارش را نیز بازسازی کند.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۲ نظر

ورود

  • فوآد بهمن ۶, ۱۴۰۰

    بازهم برگ زرین دیگری در ایجاد تنوع نژادی و جنسیتی و … توسط کمپانی عظیم دیزنی! واقعا یک کمپانی تا چه حد میتونه موج سوار باشه؟ والت دیزنی شانس آورد زنده نیست که دورویی و بی هویتیه این روزهای کمپانی ای که پایه گذارش بود رو ببینه.

  • میلاد بهمن ۶, ۱۴۰۰

    بنظرم اگر سفید برفی سفید پوست نباشه ارزش دیدن نداره چون سیاه برفی یا رنگین برفی که نیست اسمش رو خودشه سفید برفی