واکنش ها به صحبت‌های جنجالی خداداد عزیزی درباره کولبران و مهدی طارمی + ویدیو

واکنش ها به صحبت‌های جنجالی خداداد عزیزی درباره کولبران و مهدی طارمی + ویدیو

پنجشنبه شب در برنامه ویژه بازی ایران و عراق در شبکه سه سیما در حالی که محمد حسین میثاقی مجری برنامه با خداداد عزیزی و سیروس دین محمدی که به عنوان کارشناس به برنامه دعوت شده بودند، صحبت می کرد، بحث به گیر افتادن مهدی طارمی در ترکیه و تلاش فدراسیون برای رساندن او به بازی رسید.

ان جا بود که عزیزی با لحنی که چندان شایسته به نظر نمی رسید، گفت: «طارمی می خواست با کولبر بیاید.» اینجا بود که میثاقی سه بار سعی کرد بحث را منحرف کند اما هر بار عزیزی با سماجت لفظ خود را تکرار کرد.

این حرف خداداد عزیزی واکنش های بسیاری را به همراه داشت و او در فضای مجازی به شدت مورد انتقاد قرار گرفت. یکی از افرادی که به این سخنان واکنش نشان داد، فردین رابط بازیکن پیرانشهری استقلال تهران بود که خودش سابقه کولبری دارد. او در استوری صفحه اینستاگرامش این عکس را به اشتراک گذاشت:

یکی دیگر از افرادی که به حرف های عزیزی واکنش نشان داد، بیژن ذوالفقارنسب، رییس کانون مربیان و رییس کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال بود. وی که خودش اهل سنندج است، در یاداشتی نوشت:

«سخندان پرورده پیر کهن

بیندیشد آنگه بگوید سخن

مزن بی تامل به گفتار دم

نکو گوی، اگر دیر گویی چه غم

بازی سرنوشت ساز ایران و عراق را میلیون ها نفر مردم عاشق فوتبال در ایران و کردستان به تماشا نشستند و در تب و تاب و استرس شروع و پایان بازی بودند که این شیرینی و حلاوت را سخن لغو و بیهوده یک پیشکسوت و نخبه فوتبال مملکت از آنها گرفت. خداداد کسی که قاعدتا سال های سال به عشق مردم و برای وطن توپ زده است مردانی را آماج تشر و خنده کرد که برای نان، جان خود را بر کف می نهند و از صعب ترین و دشوارترین کوره راه ها بار سنگین خود را برای تامین معاش و زندگی آبرومندانه به مقصد می رسانند و چه لطمات روحی و جسمی که بر آنها وارد نمی شود.

ایمان دارم این مردان راست قامت که اتفاقا افراد تحصیلکرده و نخبه در میان‌شان کم نیست اگر در شرایط مهیا و طبیعی رشد کنند و علایق خود را جستجو کنند از میان آنها ده ها ستاره ورزشی، فرهنگی و علمی ظهور خواهند کرد که مایه افتخارملت باشند.

بنابراین ضمن تقبیح سخن فوتبالیست نامی و پیشکسوت که یقینا از سر اشتباه و نا آگاهی بر زبان رانده شده، انتظار دارم هر چه زودتر نسبت به اصلاح آن و پوزش از مردم‌ استان کردستان و  قشر شریف کولبر همت بگمارند.

با احترام بیژن ذوالفقارنسب.»

واکنش ها به صحبت های خداداد عزیزی در مورد کولبران
بیژن ذوالفقارنسب

پس از این واکنش ها، خداداد عزیزی در مصاحبه با «خبر ورزشی» گفت: «به موضع گیری مغرضانه یا از سرکج فهمی این گروه از افراد نباید توجه کرد. همه مردم می‌ دانند من خودم از یک قشر بسیار ضعیف بوده ‌ام و با افتخار هم در چندین برنامه گفته ‌ام که در خانواده‌ای ضعیف زندگی و رشد کرده ‌ام.»

وی همچنین افزود: «زندگی من طوری بوده که  از ۱۳ سالگی گونی ۵۰ کیلویی گچ را روی کولم می‌ گذاشتم و تا طبقه چهارم بالا می ‌بردم و سپس آن را الک کرده و گچ درست می ‌کردم و این کارم تا ۱۷ سالگی ادامه داشت و به این موضوع که خودم نیز کولبر بوده ‌ام افتخار می ‌کنم.»

وی تاکید کرد: «کارگران و کولبران جزو شریف ترین اقشار یک جامعه محسوب می ‌شوند که به اصطلاح نان بازوی خودشان را می‌ خورند. گفتند به دلیل بارش برف هواپیمای حامل مهدی طارمی نتوانسته در استانبول فرود بیاید و در یکی از روستاها به زمین نشسته است و نمی ‌دانند چطور باید یکی از مهمترین بازیکنان تیم ملی را به اردوی  تیم برسانند و من هم گفتم می ‌توانند از کولبرها کمک بگیرند. کجای این حرف بد بوده است؟»

واکنش ها به صحبت های خداداد عزیزی در مورد کولبران

خداداد عزیزی در پایان ضافه کرد: «حالا چند آدم با اهداف سیاسی یا بر اثر کج ‌فهمی ‌به دنبال کمپین درست کردن می‌ روند. وقتی می‌ گویم از یک کولبر کمک بگیرید تا یک قهرمان ملی را به اردوی تیم برسانیم یعنی نشان دادن جایگاه و هنر این قشر که چه کارهای غیر ممکنی را انجام می‌ دهند. ببینید این افراد چقدر کج فهم هستند که یادشان رفته من خودم همیشه با افتخار گفته ‌ام یک بچه کارگر و روستایی زاده هستم. باز جای شکرش باقی است که کسی با شما دشمنی می ‌کند که در این حد نادان است.»

چیزی که هست به نظر می رسد خداداد عزیزی صرفا قصد مزاح و خوشمزگی داشته و مسلماً قصد توهین نداشته است اما گاهی بهتر است آدم حرفی را که می خواهد بزند در ذهن مرور کند و بعد آن را به زبان براند…

بیشتر بخوانید:

عذرخواهی رامبد جوان بخاطر صحبت های جنجالی مهمانانش در خندوانه

صحبت های خداداد عزیزی درباره قلیان کشیدن فوتبالیست ها و رقص خردادیان + ویدئو

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۴ نظر

ورود

  • شیرزاد بهمن ۱۰, ۱۴۰۰

    بنام خدا و باسلام به ملت بزرگ ایران زمین…آقای حداد عزیزی برادر من ..چرا هروقت اشتباه فاحش لفظی می‌کنی بجای اینکه خودت رو ارتقا ببخشی وار نظر ادراک به جای رفیعی بررسی موضوع را با کلمه ی…کج فهمی….به بیراهه میروید.من خودم پشیمانم از اینکه درخصوص شما فکر دیگری میکردم.

  • حمید بهمن ۱۰, ۱۴۰۰

    اونوقت کولبرها چه کمکی میتونسند بکنند ،؟؟ لابد بایست به طارمی کولبری میدادند.؟؟؟
    ا

  • من نه منم بهمن ۱۱, ۱۴۰۰

    آقای عزیزی از روی غرض نگفته.همه هم اینو میدونیم….اما اشتباه کرده باید اول از کولبران تمجید میکرد بعد حرف میزد

  • سهیلا بهمن ۱۱, ۱۴۰۰

    اقای باریشه حالا برای حمایت از کولبرها چکار کردی ، حقوق میلیاردی میگیری و توهین میکنی به خداداد ، توهین اشکار شما توهین نیست شوخی بیمنظور ایشون توهینه ، کم شعار بده عمل کن دونفرو خوشحال کن ، خداداد عزیزی یک زمانی یک ملتی رو خوسحال کرد ، پرونده اش هم پاکه