چرا روسای جمهور آمریکا از چندین خودکار برای امضای فرمان‌های اجرایی استفاده می‌کنند؟

چرا روسای جمهور آمریکا از چندین خودکار برای امضای فرمان‌های اجرایی استفاده می‌کنند؟

وقتی جو بایدن بدنبال مراسم ادای سوگندش به عنوان رییس جمهور ایالات متحده در دفترش در کاخ سفید نشست تا چندین فرمان اجرایی را صادر کند، یک جعبه چوبی کنار دست او دیده می شد. در داخل این جعبه تعدادی خودکار لعاب طلایی موسوم به Cross Century II بود و رییس جمهور جدید ایالات متحده اسناد را با تمامی این خودکارها امضا کرد. او تنها در یک روز ۱۷ فرمان اجرایی صادر کرد و روز بعد نیز ۱۳ فرمان دیگر. اما سوال این است که چرا روسای جمهور ایالات متحده یک سند را با چندین خودکار امضا می کنند؟ چرا به یک خودکار بسنده نمی کنند؟ امضا کردن یک سند با چندین خودکار به جای یک خودکار چه تفاوتی ایجاد می کند؟

 

واقعیت این است که امضا کردن یک فرمان اجرایی توسط روسای جمهور ایالات متحده تنها یک سنت قدیمی است. مشخص نیست کدام رییس جمهور ابتدا این سنت را ایجاد کرده و از چندین خودکار برای امضا کردن یک دستور اجرایی استفاده کرد اما تاریخ نگاران می دانند که این سنت دهه هاست ادامه دارد. در واقع بعد از امضای یک سند اجرایی توسط رییس جمهور با چندین خودکار، آن خودکارها به عنوان یک اثر هنری-تاریخی و یادگاری به کسانی که در طرح آن سند اجرایی مشارکت داشته اند اهدا می شود. این کار در واقع راهی برای تشکر از مشارکت دیگران و تاکید بر اهمیت آن سند است.

چرا رییس جمهور آمریکا با چند خودکار اسناد را امضا می کند؟

مارک لارنس، رییس کتابخانه ریاست جمهوری لیندون بی جانسون در این باره می گوید: «به نظر من روساس جمهور می خواهند این موفقیت را با دیگرانی که در موضوع مورد نظر مشارکت داشته اند تقسیم کنند». یکی از مشهورترین موارد امضای یک فرمان در ایالات متحده با چندین خودکار به زمانی باز می گردد که جانسون در سال ۱۹۶۴ قانون حقوق مدنی را امضا کرد و بر اساس گزارش ها از دستکم ۷۵ خودکار برای این قانون مشهور استفاده نمود و سپس آن خودکارها را به افرادی که در تدوین این قانون مشارکت داشتند اهدا کرد. اولین خودکاری که این قانون با آن امضا شد به اورت دیرکسن سناتور جمهوری خواه ایلینوی اهدا شد که در نوشتن قانون مدنی ایالات متحده مشارکت داشت که از نزدیکان جانسون بود و این رفتار رییس جمهور وقت بیشتر تشکر از وفاداری او بود. دومین خودکار به هوبرت هامفری معاون رییس جمهور رسید و مارتین لوتر کینگ نیز یکی از این خودکارها را دریافت کرد.

چرا رییس جمهور آمریکا با چند خودکار اسناد را امضا می کند؟

چرا رییس جمهور آمریکا با چند خودکار اسناد را امضا می کند؟

چرا رییس جمهور آمریکا با چند خودکار اسناد را امضا می کند؟

این رویه در میان روسای جمهور ایالات متحده دستکم در مورد قوانین مهم و شناخته شده ادامه یافت تا اینکه دونالد ترامپ کمی این رویه را تغییر داد. در واقع تغییر دونالد ترامپ به تعداد خودکارها مربوط نبود بلکه به نوع آن ها باز می گشت، در حالی که تا قبل از وی از خودکارهای Cross Century II استفاده می شد. دونالد ترامپ در ابتدا از همین خودکارها استفاده می کرد اما بعدها این سنت را شکست و از یک خودکار Sharpie استفاده کرد. اوباما، جرج بوش و کلینتون نیز با خودکارهای Cross دستورها را امضا می کردند.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود