افشاگری محسن تنابنده درباره علت توقف ساخت سریال پایتخت ۷ + ویدئو

افشاگری محسن تنابنده درباره علت توقف ساخت سریال پایتخت ۷ + ویدئو

محسن تنابنده در مصاحبه ی جدیدی از سرنوشت فصل بعدی سریال پایتخت و پشت پرده ی مشکلات ساخت آن گفت.

تنابنده مهمان قسمت جدید برنامه ی اینترنتی کافه آپارات با اجرای فریدون جیرانی بود.

در بخشی از این گفتگو صحبت از سریال پایتخت به میان آمد.

تنابنده گفت: «متأسفانه اینگونه شده که هر چیزی که زیاد دیده شود نوکش را می چینند. در دوره ی ریاست آقای سرافراز، از تلویزیون به ما گفتند باید اسم پایتخت را عوض کنیم چون رئیس صدا و سیما عوض شده بود. می گفتند مثلاً بگذارید “پایتخت دیگر”. کدام مملکتی برای برنامه ای این همه هزینه می کند تا بشود “نود”، بعد آن را حذف می کند؟ کجای دنیا برای کاری ده سال سرمایه‌ می گذارند تا بشود “پایتخت”، بعد آن را کنار می اندازند؟»

او همچنین درباره ی ساخت ادامه ی سریال پایتخت گفت: «”پایتخت” دست ما نیست، دست آقایان است. آقایان دلشان بخواهد ساخته می‌ شود، دلشان نخواهد ساخته نمی‌ شود و این وسط تنها چیزی که مهم نیست مردم‌ اند. چون دائم در کامنت های صفحه ام می بینم که مردم درخواست می کنند ادامه ی پایتخت را بسازیم. از همین تریبون به آن ها می‌ گویم که ما مشکلی برای ساخت “پایتخت” نداریم، آقایان باید تصمیم بگیرند که “پایتخت” ساخته بشود یا نشود.»

پس از پخش سریال پایتخت ۶ در نوروز ۹۹ که با حواشی بسیاری به پایان رسید، شایعات زیادی درباره ی بروز اختلاف میان تیم ساخت پایتخت و صدا و سیما و حتی میان سازندگان سریال به وجود آمد که این احتمال را مطرح کرد که این سریال محبوب دیگر ادامه پیدا نخواهد کرد.

در تابستان ۹۹ شایعه شد که سیروس مقدم در تدارک ساخت سریال جدیدی برای تلویزیون است اما در این پروژه نه همسرش الهام غفوری به عنوان تهیه کننده کنار او خواهد بود و نه محسن تنابنده به عنوان فیلمنامه نویس و بازیگردان. برخی رسانه ها گمانه زنی کردند دلیل قطع همکاری با غفوری و تنابنده حواشی پیش آمده برای پایتخت ۶ باشد. به گمان این رسانه ها رابطه ی محسن تنابنده با صدا و سیما کماکان مخدوش بود اما شبکه یک که مایل به از دست دادن سیروس مقدم نبود تصمیم داشت همکاری با او را بدون تنابنده و با تهیه کننده ی دیگری ادامه دهد. اما این شایعه توسط الهام غفوری رد شد.

علت ساخته نشدن پایتخت 7 از زبان محسن تنابنده

در پاییز ۹۹ سیروس مقدم در برنامه ای تلویزیونی از تصمیم خود برای ساخت یک سریال ماورایی برای ماه رمضان سال ۱۴۰۰ خبر داد، اتفاقی که رخ نداد و به جای آن، مقدم مشغول ساخت سریال جزیره برای شبکه نمایش خانگی شد.

اندکی بعد در همان سال ۹۹ محسن تنابنده در پستی اینستاگرامی اعلام کرد به دلیل حاشیه‌ ها و جنجال‌ های مربوط به فصل ششم، تا آینده ی نامعلوم خبری از تولید فصل‌ های بعدی پایتخت نخواهد بود. با این حال، در شبکه‌ های اجتماعی و برخی رسانه‌ های همسو با صدا و سیما علت انصراف تنابنده از ساخت فصل هفتم سریال پایتخت، رد شدن درخواست او برای دستمزدی چند میلیاردی عنوان شد. برخی رسانه ها نیز مدعی بروز اختلاف میان تنابنده با عوامل سریال بر سر روند داستان شده اند.

گرچه سیروس مقدم ساخت پایتخت ۷ در سال ۱۴۰۰ را وعده داده بود اما در پاییز امسال در خبرها آمد که مقدم پس از اتمام ساخت سریال جزیره قصد دارد یک سریال کمدی-فانتزی جدید با تهیه کنندگی همسرش، الهام غفوری برای تلویزیون تولید کند که پایتخت نیست و طرح آن در مرکز سیما فیلم مراحل تصویب را پشت سر می‌ گذارد.

تا به امروز خبری قطعی درباره ی ساخت پایتخت ۷ منتشر نشده و با همه ی این شایعات و حواشی، ساخت فصل هفتم این سریال دست کم در آینده ی نزدیک غیرممکن به نظر می رسد.

۱۳ نظر

ورود

  • Mehdi بهمن ۱۶, ۱۴۰۰

    خب اسم فیلم عوض بشه و ساخته بشه

  • علی تهران بهمن ۱۸, ۱۴۰۰

    خدایی این سریال مسخره چی این همه واسش هزینه میکنن مردم سرکار گذاشتین وات نیو وات نه نیو

    • کورش بهمن ۱۹, ۱۴۰۰

      موافقم با شما . خیلی خوبه برا خونه نشینی عالیه که

    • امیرعباس بهمن ۱۹, ۱۴۰۰

      اگر بد است لطفا حرف نزن

    • علی اسفند ۱۸, ۱۴۰۰

      نمیخوای نبین
      دلیل نمیشه وقتی تو دوست نداری دیگران هم دوست نداشته باشن

  • کورش بهمن ۱۹, ۱۴۰۰

    موافقم با شما . خیلی خوبه برا خونه نشینی عالیه که

  • امیرعباس بهمن ۱۹, ۱۴۰۰

    اگر بد است لطفا حرف نزن

  • دوست بهمن ۱۹, ۱۴۰۰

    سریال پایتخت از همه نظر عالی اهههههه ، بغیر از سارا و نیکا که تقریبا سیاه لشگر بودن …. لطفا از سریال پایتخت بد نگید که واقعا یک شاهکار هنری اه ،هنرپیشه ها عالی ، موضوع عالی … مثه سریال دایی جان ناپلئون که یه شاهکار هنری اه و تاریخیییی

  • ایران بهمن ۱۹, ۱۴۰۰

    آره خداررا شکر دیگه مسخره شده بود شماها هم مغرور

  • ایمان بهمن ۱۹, ۱۴۰۰

    من زیاد تلوزیون نمیبینم، فقط پایتخت و کلاه قرمزی رو دنبال میکردم. پایتخت از معدود طنزهای تلوزیونی بود که اصالت داشت.حیف شد…

    • محمدامین آبان ۱۲, ۱۴۰۲

      کلاه قرمزی دیگه نشون نمیده مگه ندیدی ایرج طهماسب از ایران رفته

  • محمود بهمن ۱۹, ۱۴۰۰

    بسازش، قهر نکن. خود سریالت عشقه؛ مردم عشقه؛ آقایان خاص ولش؛ با زور مضاعف جلو برو و باهاشون مبارزه کن تا به نتیجه برسی. فقط که نباید امثال رامبد جوان کارشون استمرار داشته باشه

    • ناشناس بهمن ۲۴, ۱۴۰۰

      سلام ممنون از سریال خوبتون به تظر من این سریال از پایتخت ۶ کمی تغیر کرد که به نظرم زیاد خوب نیود قسمت هاش هم کم شده نظر کارگردان موافقم تو ایران همه چی دست آقایان هستش و… با تشکر و آرزوی سلامتی برای همه