مهرشاد سهیلی ، نوجوان جنجالی مدعی کارهای جهادی، بازداشت شد

مهرشاد سهیلی ، نوجوان جنجالی مدعی کارهای جهادی، بازداشت شد

عین الله نیازی فر، رئیس حوزه ی قضایی بخش موسیان و دشت عباس از بازداشت «مهرشاد سهیلی» خبر داده و گفت: «در راستای نیابت قضایی دستگاه قضائی استان قم و با همکاری سربازان گمنام امام زمان (عج) صبح امروز مهرشاد سهیلی بازداشت و با قرار قانونی روانه زندان شده است.»

وی افزود: «این حوزه قضایی مجری اجرای دستور نیابت قضایی بوده و از محتوای پرونده متهم بازداشت شده مطلع نیست. جزئیات پرونده این متهم به‌ زودی از دادگستری استان قم اطلاع‌ رسانی خواهد شد.»

مهرشاد سهیلی در اردیبهشت ۸۳ در شهر موسیان از توابع استان ایلام به دنیا آمد. او دوران کودکی خود را در شهر کوچک موسیان گذراند و با مشکلات و آلام مردم رنج کشیده شهر آشنا شد. از همان زمان اشتیاق کمک به مردم در وجود او جوانه زد؛ اشتیاقی که بعدها به بیراهه کشید.

جرم مهرشاد سهیلی چیست؟

کارهای مهرشاد سهیلی با کارهای جهادی و داوطلبانه آغاز شد. اما کم کم فعالیت های رسانه ای اش از سایر فعالیت ها پرحاشیه تر شد. او خود را برای رسانه ها «فرمانده قرارگاه حضرت ولی‌عصر (عج)» و «مدیر موسسه حضرت ولی‌عصر (عج) و موسسه امام صادق (ع)» معرفی می کرد. برای دیده شدن در فضای مجازی هم تلاش زیادی کرده و حتی کتاب در سال ۹۸ در حالی که ۱۵ سال بیشتر نداشته اقدام به چاپ زندگینامه می کند!

با توجه به گزارش هایی که از او منتشر شده، او مدتی قبل ترک تحصیل کرده تا درسش را در حوزه ادامه دهد اما از آن جا هم انصراف داده و پس از به میان آمدن پای نهادهای امنیتی، از فرماندهی قرارگاه جهادی اش هم انصراف داده تا یک موسسه فرهنگی را در قم اداره کند.

جرم مهرشاد سهیلی چیست؟

اواخر سال گذشته سازمان بسیج سپاه پاسداران روی کارهای او حساس شده و یکی از حساب ‌های قرارگاه مورد ادعای وی را مسدود می کند که در آن زمان در این حساب‌ ۳۰۰ میلیون تومان پول وجود داشته. سهیلی آن طور که خود گفته، با پول‌ هایی که به دست آورده در ایلام خانه و ماشینی خریده که به نام مجید بلوطی بوده است.

طبق گزارشی که روزنامه فرهیختگان منتشر کرده سهیلی ظرف کمتر از ۲ سال به گفته ی خودش رقمی در حدود ۳ تا ۶ میلیارد تومان از طریق کار فرهنگی به حساب های موسسه و سپس به حساب های شخصی اش منتقل کرده است.

فرهیختگان در پایان گزارش مفصل خود می نویسد: «اگر چه سهیلی در درس نبوغ خاصی نداشته و ندارد و درحال حاضر مشخص نیست او ترک تحصیل کرده یا خیر اما به‌ طور حتم او دارای نبوغی است که توانسته حفره‌ های موجود در بخش‌ های مختلف را شناسایی کند و خودش را تبدیل به یک چهره کند. او در ۱۷ سالگی به خوبی آموخته چگونه انسان‌ ها را بخرد و با خود همراه کند. کاری که در موسیان به خوبی آن را انجام داده است. سهیلی یک نمونه بود تا نهادها و مجموعه‌ هایی که او را به این نقطه رسانده‌ اند، کمی هوشیارتر شوند. شاید ده‌ ها و صدها سهیلی دیگر روزی چنین سودایی را در سر بپرورانند. تا پیش از شکل‌گیری ده‌ ها و صدها سهیلی، حفره‌ ها را بپوشانید.»

بیشتر بخوانید:

حقه بازی‌های نوین: از گداهای کراواتی تا یادداشت‌های عابربانکی

زنگ کتاب: ۲۱ کتاب درباره مبانی حقه بازی و عوام گرایی

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۵ نظر

ورود

  • سهیل بهمن ۱۳, ۱۴۰۰

    آقایون چرا ناراحت شدید؟ ایشون یک نمونه کوچک از مسئولان و دست اندرکاران جمهوری اسلامی هستند. دقیقا دزدیهایی که کرده، دروغگویی اش، بی سوادیش، پرادعا بودنش، حتی تیپ و ظاهرش همه و همه آینه کارهای خود شماست. شاید بهش حسودیتون شده که چطور توی این سن کم این مسیر رو طی کرده. شاید هم قضیه دستگیری الکی باشه و به عنوان یک نخبه ایشون رو تحت مراقبت و آموزش قرار دادین تا در آینده جزو سردمداران نظام بکنیدش.

  • محمد بهمن ۱۳, ۱۴۰۰

    عجب حروم زاده ای

  • من بهمن ۱۳, ۱۴۰۰

    امثال این شیاد زیادند که دارند راست راست راه می‌روند و اکثرشان هم کارمندان دولتند . این بابا هم حتما حق حساب حضرات رو نداده که دستگیر شده .

  • جانم فدای رهبر بهمن ۱۳, ۱۴۰۰

    نمونه ایی بارزی از یک جوان مومن، انقلابی و پیرو آرمان های امام راحل. خدا پشت و پناه این فرمانده بسیجی باشد

  • ک بهمن ۱۴, ۱۴۰۰

    همشون دزدان