با استون مارتین DBX707، سریع‌ ترین ماشین شاسی بلند لوکس دنیا آشنا شوید

با استون مارتین DBX707، سریع‌ ترین ماشین شاسی بلند لوکس دنیا آشنا شوید

استون مارتین از خودرویی که گفته می شود سریع ترین ماشین شاسی بلند دنیا است رونمایی کرد. به گزارش دیلی میل، DBX707 یک خودروی آف رود است با قیمتی بیش از ۱۸۹ هزار پوند. سه شنبه بعد از ظهر از این خودرو رونمایی شد؛ اجرا کننده ی مراسم رونمایی، تس دالی، مجری تلویزیونی بود.

این اس یو وی پرسرعت دارای پیشرانه ۴ لیتری هشت سیلندر نسخه استاندارد و صفر تا صد آن ۳.۳ ثانیه است. این برای خودرویی که ۲۲۵۰ کیلوگرم وزن دارد اصلا بد نیست. موتور ارتقایافته ی ۸ سیلندری به قدرت نسخه ی استاندارد DBX اضافه و یک ثانیه از زمان شتاب صفر تا صد آن کم کرده است.

استون مارتین

برای این که DBX707 توانایی این را داشته باشد که از پس پیشرانه ی قدرتمندش بربیاید، به یک گیربکس ۹ سرعته کلاچ خیس مجهز شده است که علاوه بر قابلیت تعویض دستی، دارای سرعت تعویض دنده ای به مراتب سریع تر از گیربکس نسخه ی استاندارد استون مارتین DBX است.

پیشرانه این خودرو از نظر فناوری و حجم، مشابه نسخه ی استاندارد است اما توسط مهندسان مرسدس و استون مارتین ارتقا داده شده. سیستم هوارسانی، توربوشارژها، اگزوز و پردازنده ی ECU برای DBX707 با نسخه ی استاندارد فرق دارد.

استون مارتین DBX707

فضای داخلی و خارجی استون مارتین DBX707 تفاوت هایی با نسخه ی استاندارد دارد. در کابین، صندلی های اسپرت با خط های روشن در میان شان DBX707 را متمایز کرده است. در نمای بیرونی، کیت بدنه، با ادوات فیبرکربن برای کاسه چراغ، رکاب، سپرها، سقف، بال عقب و آینه بغل وجود دارد.

مدیران استون مارتین می گویند این خودرو از ابرخودروهای شاسی بلند لوکس مشابه نظیر بنتلی و لامبورگینی سبقت خواهد گرفت و عملکرد بهتری خواهد داشت.

با این حال در دوره و زمانه ای که خودروسازان در حال رقابت برای ساخت خودروهایی سازگار با محایط زیست هستند، خودروی جدید استون مارتین به طرز مشهودی این چنین نیست و انتشار دی اکسید کربن آن ۳۲۳ گرم بر کیلومتر است.

اس یو وی

قیمت DBX707 که قرار است تولیدش به زودی آغاز شود و تحویل را برایش اوایل بهار ذکر کرده اند، ۱۸۹ هزار پوند است. سازندگان این خودرو اس یو وی که در کارخانه جدید استون مارتین در سنت آتان واقع در ولز ساخته شده می گویند DBX707 بر «قله عملکرد در ماشین های شاسی بند» خواهد ایستاد و به واسطه ی موتور، سیستم تعلیق و ترمز ارتقایافته «عملکرد و لذت رانندگی را در ماشین های شاسی بلند بازتعریف خواهد کرد.»

بیشتر بخوانید:

هیوندای و کیا طرح‌ های مفهومی ماشین های برقی شاسی بلند خود را رونمایی کردند

ماشین استون مارتین مسروقه جیمز باند پس از ۲۴ سال سر از آسیا در آورد

منبع: Dailymail
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • مجتبی بهمن ۱۴, ۱۴۰۰

    واقعا زشته حیف اون ماشین اسپرت که همچین چیزی ازش ساختن