انواع موتور ساعت سیکو

انواع موتور ساعت سیکو

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

سیکو یک برند ژاپنی ساعت مچی است که کیفیت و شکوه محصولات آن در جهان زبانزد هستند، یکی از معروفترین بخش‌های ساعت‌های ارائه شده توسط این برند موتور آن است که اصالتا ژاپنی بوده در عین حال که دقت بالایی دارند بسیار هم با دوام هستند. ارائه ساعت سه موتوره کوارتزی با صفحه نمایش دیجیتال که قابلیت ارائه شش رقم را داشت در سال ۱۹۷۳ یکی از شاهکارهای این برند به شمار می‌آید. طی سال‌های اخیر علاوه بر موتورهای کوارتزی مشهور این برند انواع دیگری از موتور هم در این ساعت‌ها بکار گرفته شده، تصمیم گرفتیم در این مطلب شما را با موتورهای ساعت‌های سیکو آشنا کنیم، همراه ما باشید.

طی سال‌های اخیر علاوه بر موتورهای کوارتزی مشهور این برند انواع دیگری از موتور هم در این ساعت‌ها بکار گرفته شده، تصمیم گرفتیم در این مطلب شما را با موتورهای ساعت‌های سیکو آشنا کنیم

انواع موتور ساعت کدام است؟

هنگام خرید هر محصول باید به اجزا و عناصر تشکیل دهنده آن دقت کرد در مورد ساعت مچی شاید مهمترین و حیاتی‌تری بخش موتور باشد که روی طول عمر، دقت و کیفیت محصول تاثیر مستقیم دارد. طی سال‌هایی که از عمر صنعت ساعت سازی در جهان می‌گذرد موتورهای این محصولات پیشرفت‌های چشمگیری داشته و اغلب برندهای مطرح بر سر ساخت برترین و دقیق‌ترین‌ها با هم رقابت دارند.

ساخت موتور به قدری تخصصی است که برخی برندها خود از عده آن بر نمی‌آیند یا تولید این بخش از ساعت برایشان مقرون‌به‌صرفه نیست و به همین دلیل موتور محصولات خود را از شرکت‌های تخصصی دیگری که به تولید آن مشغول هستند خریداری می‌کنند.

به طور کلی موتورهای ساعت مچی به سه دسته ساعت کوارتز، مکانیکی و ساعت اتوماتیک تقسیم بندی می‌شوند. موتورهای کوارتز محبوب‌ترین موتورهای ساعت به شمار می‌آیند که برای ادامه فعالیت به باتری نیاز دارند، دقت بسیار بالا و در عین حال قیمت پایین باعث شده که با وجود تولید انواع دیگر موتور هنوز هم کوارتز بسیار پرطرفدار باشد و فروش بالایی دارد.

موتورهای مکانیکی برای ادامه فعالیت به باتری نیاز ندارند اما هر از چند گاهی باید شارژ شوند تا بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند. این موتورها قدیمی‌ترین مکانیسم فعالیت ساعت در جهان به شمار می‌آیند که از انرژی مکانیکی برای ادامه فعالیت بهره می‌گیرند. ساعت‌های مدرن امروزی هیچکدام از این نوع موتور استفاده نمی‌کنند و تقریبا منسوخ شدند.

موتورهای اتوماتیک مدرن‌ترین در جهان هستند که باعث شده که ساعت‌هایی که مجهز به آن‌ها هستند بسیار گرانقیمت باشند، در عین حال دقت آن‌ها هنوز به موتورهای کوارتزی هم نرسیده است.

انواع موتورهای ساعت سیکو چگونه است؟

اولین موتور کوارتز جهان در سال ۱۹۶۹ توسط شرکت سیکو به بازار عرضه شد که همچنان هم از متداول‌ترین موتورهای ساعت مچی در جهان به شمار می‌آید. طی سال‌های اخیر و با پیشرفت تکنولوژی عمر باتری این ساعت‌ها افزایش یافته و گاهی تا بیش از ۲ سال هم به تعویض نیازی پیدا نمی‌کنند.

ساعت‌های کوارتزی سیکو کمتر به تعمیر نیاز پیدا می‌کنند و بسیار دقیق هستند. کار با این ساعت‌ها بسیار راحت است و تنظیم آن‌ها هیچ پیچیدگی خاصی ندارد. مقرون‌به‌صرفه بودن و دوام بالا از دیگر ویژگی‌های این موتورها است که سبب شده در جهان محبوب و پرفروش باشند.

درکنار موتورهای کوارتزی مشهور این برند در سال‌های اخیر موتورهای اتوماتیک بسیار دقیقی هم در محصولات لاکچری و تخصصی سیکو مورد استفاده قرار گرفته که امتحان خود را به خوبی پس داده مورد توجه سخت پسندان قرار گرفته است.

موتور و شماره موتور ساعت‌های سیکو پشت این ساعت‌ها قابل مشاهده است و معمولا در قالب دو گروه عدد ۴ رقمی نمایش داده می‌شود. چهار رقم اول شماره کالیبر ساعت و چهار رقم دوم کد کیس ساعت سیکو را نمایش می‌دهد. یکی از راهکارهای تشخیص اصل بودن ساعت‌های سیکو این است که شماره کالیبر ساعت را در سایت سیکو وارد کنید تا اطلاعات ساعت برای شما نمایش داده شود.

به طور کلی شماره کالیبر موتور بیانگر نوع موتوری است که در ساخت ساعت‌های سیکو مورد استفاده قرار گرفته است. در حال حاضر ساعت‌های تک موتوره، سه موتوره و حتی پنج موتوره سیکو در بازار یافت می‌شود که همگی بسیار دقیق هستند.

کدام موتور ساعت مچی برای شما مناسب‌تر است؟

اگر به دنبال ساعت مچی مقرون‌به‌صرفه و باکیفیت هستید موتورهای کوارتزی بهترین انتخاب برای شما به شمار می‌آیند و البته یکی از باکیفیت‌ترین آن‌ها را می‌توانید در ساعت‌های سیکو پیدا کنید. موتورهای کوارتزی سیکو در جهان معروف هستند و هیچ برند دیگری نیست که بتواند در این خصوص نام خود را مبدع و اولین بنامند.

افرادی هم که به دنبال تکنولوژی‌های روز دنیا هستند و تمایلی به تعویض هر از چند گاه باتری ساعت مچی ندارند می‌توانند به سراغ موتورهای مکانیکی بروند که البته از نظر هزینه گرانتر هم هستند. ساعت‌های مکانیکی سیکو هم بسیار باکیفیت و دقیق هستند و در تولید آن‌ها از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده شده است.

سری محصولات سولار سیکو که رده میان قیمت این برند به شمار می‌آیند از انرژی خورشیدی برای شارژ باتر خود استفاده می‌کنند، این محصولات که در دنیا سر و صدای زیادی کرد و فروش بالایی داشت می‌تواند انرژی خورشید را درون خود ذخیره کند و به این ترتیب در طول شب یا وقتی چند روز در معرض نور خورشید یا مصنوعی قرار نگیرد هم باکیفیت اولیه به کار خود ادامه می‌دهد.

البته این تکنولوژی توسط برند سیتیزن به جهان معرفی شد اما سیکو هم در چند محصول خود از این فن آوری بهره برده که هیچگاه به شهرت محصولات کوارتزی و مکانیکی آن نرسیدند.

سخن پایانی

اگر محصول خاصی از برند سیکو را پسندید باید به شما بگوییم که انتخاب مناسبی است و باید بدانید که موتور آن یک از نقاط قوت این محصول به شمار می‌آید با خواندن این مقاله مشخصات موتور را راحت‌تر درک می‌کنید و می‌توانید برمبنای نیاز خود تصمیم بگیرید که کدامیک برای شما مناسب‌تر هستند.

ساعت‌های چند موتوره قابلیت‌های بیشتری دارند و می‌توانند چندین زمان را هم به صورت همزمان نشان دهند، بسته به اینکه از ساعت مچی خود چه انتظاری دارید می‌توانید موتور دلخواه خود را انتخاب کنید. فراموش نکنید که ساعت‌های تخصصی سیکو مثل غواصی موتورهای ضد آب بسیار باکیفیتی دارند که در عمق دریا هم باکیفیت و بدون وقفه کار می‌کنند.

ساعت‌های کوارتز، انرژی خورشید و مکانیکی سیکو قیمت‌ها متفاوتی دارند که افراد مختلف بسته به بودجه خود می‌توانند آن‌ها را خریداری کنند. قیمت این ساعت‌ها از ۴۵ دلار تا بیش از ۴۵۵ دلار متغییر است که به افراد در سنین مختلف و با نیازهای متفاوت اجازه می‌دهد همگی از خرید ساعت مچی‌های برند و باکیفیت سیکو لذت ببرند. هنگام خرید دقت کنید حتما محصول اصل به شما ارائه شود چراکه محصولات تقلبی و کپی هیچ کدام کیفیت محصولات اصلی این برند را ندارند، اغلب صدای ناهنجار تولید می‌کنند و زود خراب می‌شوند.

دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • ماست بهمن ۱۵, ۱۴۰۰

    دنبال مکانیکی نرین. الان تو هر خراب شده ایی باطری پیدا میشه. مکانیکی برند فسیل داشتم. حتی تو مچ و در حال حرکت روزی ۵ ثانیه عقب میوفتاد اخر هفته باید کالیبر میکرردی.
    بعدش از همین موتور کوارتزی ها گرفتم. یه مارک دیگه. برند کاسیو و قیمتشم ۵۰۰ هزار تومن