چطور بفهمیم به چه کاری علاقه داریم و توش موفق بشیم؟

چطور بفهمیم به چه کاری علاقه داریم و توش موفق بشیم؟

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

خیلی از ما انقدر تو زندگی خودمون مشغول هستیم که نمی‌تونیم یه لحظه متوقف بشیم و درست ببینیم که چه اتفاقی داره میفته؟ داریم به کدوم سمت می‌ریم؟ و مهمترین سوال رو از خودمون بپرسیم: آیا نیازی به تغییر هست؟

یکی از مهمترین تصمیمات و انتخاب‌هایی که ما تو زندگی خودمون انجام می‌دیم انتخاب شغلیه که قراره ازش درآمد داشته باشیم. این مسئله انقدر مهمه که تاثیر مستقیم خودشو روی همه جوانب زندگی ما می‌ذاره.

بهانه‌ها را بشناسید!

شاید با آدمای زیادی رو به رو بشید که ندونن کار مورد علاقشون چیه. وقتی با این آدما صحبت می‌کنید معمولا جملات این چنینی رو می‌شنوید: کارم مگه علاقه می‌خواد؟ کار کاره دیگه، قرار نیست خوشایند باشه. یا شاید با آدمایی رو به رو بشید که می‌گن چاره‌ای ندارن و قبل اینکه بفهمن چی به چیه، وارد بازار کسب و کار شدن.

این آدما چند تا مورد مشترک با هم دارن. همشون نسبت به کارشون بی‌علاقه یا بی‌تفاوت هستن و با بی‌میلی انجامش میدن، سر کار روحیه خوبی ندارن، منتظر هر فرصتی برای در رفتن از زیر کار هستن و تو ذهن خودشون رویای روزی رو دارن که بازنشست بشن و دیگه کار نکنن.

وقتی به کاری مشغول باشی که بهش علاقه نداری رفته رفته ذوق و استعدادهای خودتو سرکوب می‌کنی و فرصت رشد رو از دست میدی. حتی اگر درآمد خوبی از این کار داشته نصیبت بشه، بازم نمی‌تونی خوشحال باشی چون باید بخش زیادی از روزت رو صرف انجام کاری کنی که با اکراه انجامش میدی.

تو ایستگاه خودت پیاده شو

اگر نگاهی به زندگی افراد موفق و کارآفرین بندازیم متوجه می‌شیم که همه این آدما به کارشون علاقه داشتن. بعضی از اونا کارهای زیادی رو تو زندگی تجربه کردن تا نهایتا رسیدن به کاری که واقعا بهش علاقه دارن.

نکته مهم اینجاست که این افراد یک جا متوقف نشدن و به جستجو ادامه دادن.

اگر به کارهای مختلف به چشم ایستگاه نگاه کنیم، حتما یه ایستگاه وجود داره که مخصوص شماست. فقط باید به رفتن ادامه داد و ایستگاه اصلی رو پیدا کرد.

اما چطور باید شغل مورد علاقه خودمونو پیدا کنیم؟

خودشناسی

حتما تا به حال این جمله رو شنیدین: جزئی از تغییری باش که می‌خوای تو دنیا ببینی. این جمله به این موضوع اشاره داره که برای تغییر شرایط زندگی و محیطی که توش زندگی ‌می‌کنی باید از خودت شروع کنی.

اولین مرحله شکوفایی هر فردی خودشناسیه. اگر به درستی خود و توانایی‌های خودتو بشناسی راحت‌تر می‌تونی کار ایده‌آل خودت رو پیدا کنی و جایگاه خودت رو بشناسی.

ایده‌هات رو دست کم نگیر

همه ما داستان‌های زیادی از افرادی شنیدیم که با یه ایده بکر جلو اومدن، تلاش کردن، نا امید نشدن و کسب و کار خودشون رو راه انداختن. استارتاپ‌های زیادی بودن که به ایده‌های خودشون اعتماد کردن، ذوق و استعداد خودشون رو وقف کارشون کردن و موفق به ساخت یه امپراطوری شدن.

اگر ایده‌ای دارید، نباید همه سختی اجرای اون رو خودتون به دوش بکشید. بهتره اول کمی وقت بذارین و با اصول راه‌اندازی کسب و کار، جذب سرمایه، تشکیل تیم و اصول کار تیمی آشنا بشید.

به مهارت‌هات اضافه کن

در راه رسیدن به اهداف مالی و پیدا کردن موقعیت شغلی مناسب مهارت‌های شما حکم ابزار کار شما رو دارن. در دنیای امروز مهارت‌های نرم، قدرت مذاکره و نحوه ارتباط گرفتن از مهمترین ویژگی‌هایه که می‌تونه ضامن موفقیت شما باشه.

خودتو برای مشکلات آماده کن

تا وقتی کاری رو شروع نکردی متوجه خیلی از مشکلات ریز و درشتی که ممکنه سر راه باشه نمیشی. مثلا مسائل حقوقی کسب و کار جزو زمینه‌هاییه که بهتره باهاش آشنایی داشته باشی چون هر کاری مخصوصا در اول کار نیاز به پیگیری و هموار ساختن مشکلات حقوقی داره.

همچنین مهارت‌هایی مثل کار کردن با برنامه‌های ورد و اکسل یا طراحی سایت جزو موارد مهمی هستن که ممکنه در آینده و در هرکاری بهشون نیاز پیدا ‌کنید و مشکلات زیادی رو بوسیله اونها حل کنید.

از فضای کسب و کار دیجیتال غافل نشوید

دنیای ما هر روز تحت تاثیر تکنولوژی تغییرات بیشتری می‌کنه. تو این روزا تقریبا کسی رو پیدا نمی‌کنید که از اینترنت استفاده نکنه یا شبکه اجتماعی نداشته باشه. این موضوع باعث شده فضای آنلاین پتانسیل بسیار بالایی رو به خودش اختصاص بده و کسب و کارها هم از این قافله جا نموندن و راه خودشونو به این فضا باز کردن.

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال شامل مجموعه اقداماتیه که به شما کمک می‌کنه بدون پرداخت هزینه‌های بالا بیشتر دیده بشین و محصول و خدمات خودتون رو به فروش برسونید.

اگر بخواین یه روزی کسب و کار خودتون رو داشته باشین آشنایی با بازاریابی دیجیتال و فعالیت در فضای آنلاین باید یکی از اولویت‌های شما باشه.

با کارابیز شروع به حرکت کن

موفقیت تو کسب و کار و بدست آوردن موقعیت‌‌های خوب شغلی نیاز به اعتماد به خود، یادگیری و آشنایی با مهارت‌های لازم و راهنمایی داره. معمولا مشغله‌های روزانه این کار رو سخت و وقت ما رو محدودتر می‌کنه.

پک استارت باکس کارابیز مجموعه‌ای از مهارت‌های ضروری برای موفقیت در کسب و کاره و فقط تو ۹۰ روز به شما کمک می‌کنه هرچیزی که برای موفقیت در کارتون نیاز دارین رو بدست بیارین.

سرفصل‌های اصلی استارت باکس کارابیز شامل موارد زیره:

  • بازاریابی دیجیتال
  • مذاکره
  • راه‌اندازی استارتاپ
  • طراحی وبسایت
  • بازاریابی و برندینگ
  • تفکر طراحی
  • مسائل حقوقی کسب و کار
  • مبانی کارآفرینی
  • خودآگاهی
  • مبانی مالی
  • تیم و کار تیمی
  • مدل کسب و کار
  • مهارت‌های ارتباطی
  • آشنایی با نرم‌افزار ورد و اکسل
  • بورس

در کنار پکیج استارت باکس، مربی‌های کارابیز در کنار شما هستن، تا با ارائه راهنمایی و مشاوره، به شما در رشد مهارت‌هاتون کمک ‌کنن.

دیجیاتو
۹ نظر

ورود