پوشیدن طولانی مدت شلوار جین چه بلایی بر سرتان می آورد؟

پوشیدن طولانی مدت شلوار جین چه بلایی بر سرتان می آورد؟

شلوارهای جین جذب سال ها است که مد هستند و در سال پیش رو هم کماکان مد خواهند بود. این شلوارها شاید ما را خوش اندام تر نشان دهند و شیک ترمان کنند اما پوشیدن طولانی مدت آن ها فکر خوبی نیست. در حقیقت پوشیدن شلوارهای جذب به صورت مکرر و طولانی مدت ممکن است آنقدرها که فکر می کنید بی ضرر نباشد.

در ادامه می خواهیم ببینم پوشیدن طولانی مدت شلوار جین جذب چه عوارضی دارد.

۱- ممکن است باعث پا درد شود

پوشیدن طولانی مدت شلوار جین تنگ چه عوارضی دارد؟

شلوارهای جین جذب هر قدر هم که شاید شیک به نظر برسند اما از پوشیدن طولانی مدت آن ها باید خودداری کنیم. پوشیدن طولانی مدت شلوار های جین جذب، به خصوص اگر در طول روز تحرک بدنی هم داشته باشید، می تواند ماهیچه ها و اعصاب درون پا را به درد آورد. ترکیب شلوار جین جذب و کمربند تنگ هم می تواند باعث بی حسی، درد و احساس سوزن سوزن شدن در ران ها شود، مشکلی که به آن «سندرم شلوار جذب» (Skinny Pant Syndrome) هم گفته می شود.

۲- ممکن است باعث کاهش گردش خون شود

شلوار جین مورد علاقه تان شاید انتخاب همیشگی تان برای هر موقعیتی باشد، اما اگر تا به حال پیش آمده که در پاهایتان احساس سنگینی و خستگی کرده باشید، بهتر است از شلوارهای راحت تری استفاده کنید. پوشیدن شلوارهایی که کمر خیلی تنگی دارند می تواند باعث کاهش گردش خون شود و کار پمپاژ معکوس خون به سمت قلب و دیگر اندام های بدن را برای رگ ها دشوار کند.

۳- ممکن سوزش معده تان را تشدید کند

پوشیدن طولانی مدت شلوار جین تنگ چه عوارضی دارد؟

احتمالاً متوجه شده اید که شلوار جین را وقتی مدت خیلی طولانی به تن می کنید جای آن روی کمرتان می ماند. لباس های تنگی که به شکم فشار وارد می کنند می تواند باعث رفلاکس معده (بازگشت اسید معده به مری) شوند، مسأله ای که یکی از رایج ترین مشکلات گوارشی محسوب می شود و بسیاری با آن درگیر هستند. و حتی اگر از سلامت کامل برخوردار و هرگز تجربه ی سوزش معده را نداشته باشید هم در صورت پوشیدن زیاد لباس های تنگ در مدت ۲ هفته، احتمالش هست که به مشکل رفلاکس معده دچار شوید.

۴- ممکن است روی فرم بدن تان اثر بگذارد

پوشیدن طولانی مدت شلوار جین تنگ چه عوارضی دارد؟

پوشیدن شلوارهای جین جذب شاید اندام تان را خوش فرم تر نشان دهد، اما در طولانی مدت می تواند باعث قوز کردن تان شود. شلوارهای جین جذب تعادل مناسب و صحیحی که میان کمر و لگن وجود دارد را برهم می زنند و از آنجایی که می توانند باعث خمیدگی شدید کمر شوند، ممکن است فشار وارده به دیسک های کمرتان را بیشتر کنند.

۵- برای سلامت باروری تان خوب نیست

پوشیدن طولانی مدت شلوار جین تنگ چه عوارضی دارد؟

در شیک بودن شلوارهای جین جذب شکی نیست اما پوشیدن روزانه ی آن ها می تواند خطر بروز برخی عفونت ها و حساسیت ها را افزایش دهد. یکی از آن ها، ولوودینیا یا درد واژن در خانم ها است، مشکلی که باعث بروز دردهای مزمن در اندام های خصوصی زنان می شود. محققان پی برده اند احتمال بروز ولوودینیا در زنانی که ۴ بار یا بیشتر در هفته شلوار جین جذب می پوشند، ۲ برابر بیشتر از زنانی است که شلوار تنگ نمی پوشند.

بیشتر بخوانید:

وقتی لباس تن بلای جان می شود! نگاهی به مضرات لباس ها برای سلامتی ما

اصول شستشوی لباس؛ هر لباسی را بعد از چند بار پوشیدن باید شست؟

این لباس ها سلامت ما را به خطر می اندازند؛ از شلوار جذب تا عینک آفتابی

مناسب نبودن سایز سوتین چه عوارضی دارد؟

۶ اشتباهی که خانم ها درمورد لباس زیر مرتکب می شوند

منبع: brightside
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • Who بهمن ۱۷, ۱۴۰۰

    منو تصور کنین آدمی ام که انقدر به نگاه شما اهمیت بدم که می‌خوام خودمو جرررررر بدم واسش یا خونریزی داخلی کنم براش تا شما قدری جهان پیرامون تونو زیبا تر ببینی ولی می‌خوام در عین حال سر به تنتون هم نباشه .
    شامل آرایش هم میشه این دید 😀
    دارین به خودتون آسیب می‌زنین تا دنیای دیگران قدری زیباتر سه 😀