غارِ محل تولد ابراهیم تاتلیسس در شانلی اورفا موزه می‌شود

غارِ محل تولد ابراهیم تاتلیسس در شانلی اورفا موزه می‌شود

محل تولد ابراهیم تاتلیسس به موزه تبدیل می شود.

خانه ای که ابراهیم تاتلیسس ، خواننده محبوب ترک، در آن به دنیا آمده در شانلی اورفا در جنوب ترکیه واقع شده و قرار است به زودی پس از بازسازی، به موزه مبدل شود.

ایده این پروژه سال گذشته مطرح شد. ابراهیم تاتلیسس در این مورد گفته بود: «دهانه غار را تخریب کرده و داخلش را پر کرده‌ اند. با شهرداری صحبت کردیم. غار را باز خواهد کرد و آنجا را تبدیل به موزه خواهند کرد.»

غاری که ابراهیم تاتلیسس در آن بدنیا آمده به موزه تبدیل می شود

پس از مطرح شدن این ایده ، پروتکل های لازم برای تبدیل این خانه قدیمی و فرسوده که به مخروبه بیشتر شباهت دارد، امضا شد.

مهمت جان پولات، شهردار خلیلیه، گفت: « ما خانه ای را که ابراهیم تاتلیسس هنرمند شانلی اورفا در آن متولد شد،ه است بازسازی و آن را به موزه ای تبدیل خواهیم کرد که به نام ابراهیم تاتلیسس نامگذاری می شود.»

به گفته شهردار خلیلیه ، این اقدام فرهنگی و اجرای این پروژه صنعت گردشگری این شهر را پیشرفت خواهد داد.

غاری که ابراهیم تاتلیسس در آن بدنیا آمده به موزه تبدیل می شود

ابراهیم تاتلیسس به خاطر آغاز فعالیت‌های تبدیل خانه محل تولدش به موزه، در برنامه اختصاصی خود «ایبو شو»، از مهمت جان پولات، شهردار خلیلیه تشکر کرد.

ابراهیم تاتلیسَس ( به ترکی استانبولی: İbrahim Tatlıses ) خواننده مشهور ترکیه‌ ای در سال ۱۹۵۲ به دنیا آمده است. پدر او از اعراب ترکیه و مادرش از کردهای ترکیه بوده‌ است .

غاری که ابراهیم تاتلیسس در آن بدنیا آمده به موزه تبدیل می شود

بنابراین، ابراهیم علاوه بر زبان ترکی، به زبان‌ های عربی و کردی نیز تسلط کامل دارد. این خواننده مردمی آن قدر در بین مردم ترکیه طرفدار دارد که مردم در ترکیه نام ایبو را هم برای او استفاده می‌کنند که شکل خودمانی تر و نزدیک تر ابراهیم است.

همچنین ، امپراتور (به ترکی استانبولی: İmparator) لقب متداولی است که برای ابراهیم تاتلیسس به کار می رود و خیلی هم رواج دارد. به همین خاطر نیز برنامه تلویزیونی اش «ایبو شو» نام دارد.

غاری که ابراهیم تاتلیسس در آن بدنیا آمده به موزه تبدیل می شود

ابرهیم تاتلیس کار خوانندگی را از آوازخوانی در کازینوهای آنکارا و آدانا شروع کرد و کم کم با استعدادی که از خود نشان داد به پیشرفت قابل توجهی دست یافت و نهایتا اولین آلبوم خود را با نام «کفش پاهایش» به صورت صفحه ی گرامافون منتشر کرد.

غاری که ابراهیم تاتلیسس در آن بدنیا آمده به موزه تبدیل می شود

ابراهیم تاتلیسس ( که در ایران او را به نام ابراهیم تاتلیس می شناسند ) خواننده سرشناس ترکیه ای پس از ۱۲ سال برای اولین بار در محل کنسرت های فضای باز «کوروچشمه» در استانبول بر روی سن رفت. تاتلیس در این کنسرت که گاه با لحظاتی احساسی همراه بود، قطعه های معروفش نظیر «کارا اوزوم حبه سی»، «ببییم» و «هایدی سویله» را اجرا کرد.

این خواننده ترک زبان که طرفدارانش او را امپراتور صدا می زنند، گفت: «تا زمانی که توان دارم، خواهم خواند.» وی در خلال اجرا خطاب به هوادارن ایرانی اش که در کنسرت او شرکت کرده بودند، گفت: «من عاشق ایران. من عاشق آذربایجان.»

به شما پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید:

کنسرت ابراهیم تاتلیس بعد از ۱۲ سال ؛ بازگشت به صحنه

ابراهیم تاتلیس در برنامه «ایبو شو» از ازدواج خود با گلچین کاراکایا خبر داد

بازگشت خواننده مشهور ترک؛ ماجرای ترور ابراهیم تاتلیس چه بود؟

غوغای احمدی نژاد در ترکیه؛ از تدابیر شدید امنیتی تا اجرای خواننده خیابانی + ویدیو

واکنش سزن آکسو به انتقادات رجب طیب اردوغان در ماجرای توهین به مقدسات

بازگشت شکوهمند ماهسون پس از ۱۶ سال دوری از صحنه با آلبوم جدید «خوش اومدی»

 

مطالب مرتبط
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • سیما بهمن ۲۲, ۱۴۰۰

    کی فکرشو میکرد ازونجا به اینجا برسه؟ حتی مادرش که تو اون سوراخ به دنیا اورده ش نمیدونست