بخشنامه عجیب طالبان درباره روز ولنتاین و اخطار به دختران و پسران افغان

بخشنامه عجیب طالبان درباره روز ولنتاین و اخطار به دختران و پسران افغان

طالبان همواره به سختگیری های افراطی شهره بوده است و این گروه، یک بار دیگر با بخشنامه ای که درباره ی روز ولنتاین منتشر کرده جنجال به پا کرده است. در این بخشنامه که در مخالفت با آیین های روز ولنتاین صادر شده آمده است: «هر دختر و پسر که در این روز بازداشت شود نکاح آنان شرعاً توسط منسوبین امارت صورت خواهد گرفت.»

بخشنامه طالبان روز ولنتاین

طالبان در این بخشنامه به صاحبان کافی شاپ ها و رستوران ها اعلام کرده که بایستی به روند عادی و روزمره کارشان ادامه دهند و به آن ها اخطار داده که در صورت تجلیل از روز ولنتاین با آن ها برخورد و اموال شان مصادره خواهد شد.

طالبان همچنین گفته که خودروهایی را که سرنشینان دختر و پسر داشته باشد متوقف و از آن ها بازجویی خواهد کرد.

بخشنامه طالبان روز ولنتاین

از زمانی که نیروهای طالبان در ۱۵ اوت ۲۰۲۱ قدرت را دوباره در افغانستان به دست گرفتند، این اولین باری نیست که چنین سختگیری های عجیب و غریبی از جانب آن ها سر می زند. پیش از این نیز تفکیک جنسیتی دانشگاه ها و حتی اقداماتی نظیر گردن زدن مانکن ها توجهات را به این گروه جلب کرد. حتی در دوره ی قبلی حکومت طالبان گفته می شد آن ها سرگرمی ها و فعالیت هایی نظیر به پرواز درآوردن بادبادک و نگه داشتن پرنده به عنوان حیوان خانگی را ممنوع کرده بودند.

طالبان که خود را امارت اسلامی افغانستان می نامد و بعضاً متشکل از اسلامگراهای سنی است، هدف خود را اِعمال نسخه ی خود از شریعت اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید:

طالبان به زنان اجازه دانشگاه رفتن داد اما کلاس های مختلط را ممنوع کرد

از سرگیری قوانین سختگیرانه برای افغان‌ها پس از تصرف یک سوم افغانستان توسط طالبان

تصاویر جدید از کلاس های غیر مختلط دانشگاه های افغانستان پس از سلطه طالبان

ترک اعتیاد به سبک طالبانی؛ رفتار خشن و متفاوت مراکز درمان معتادان در افغانستان

گردن زدن مانکن ها در افغانستان به دست نیروهای طالبان + ویدیو

بدون نظر

ورود