اظهارات جنجالی نماینده مجلس: قبل از انقلاب مردم سالی یک بار برنج می‌خوردند

اظهارات جنجالی نماینده مجلس: قبل از انقلاب مردم سالی یک بار برنج می‌خوردند

یک نماینده مجلس با مقایسه ی عجیب خود از وضعیت مردم ایران پیش و پس از انقلاب خبرساز شده است.

سید جواد حسینی کیا، نماینده شهر سنقر (استان کرمانشاه) و عضو هیئت کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی، در تشریح دستاوردهای انقلاب در روستای نورآباد ِ سنقر گفت: «قبل انقلاب سالی یک مرتبه برنج می‌خوردیم، نصفش رشته بود، خورش هم نداشت، الان چه کسی است که لااقل هفته‌ای یک بار برنج نخورد؟

وسیله نقلیه‌مان در روستاها برای رفت و آمد حداکثر یک مینی‌بوس بود و عموماً برای رفت و آمد بین روستایی و زیارت امامزاده از پشت تریلی تراکتور استفاده می کردیم، امروز اکثر خانواده‌های ما لااقل یکی از اعضای خانواده ماشین دارد.

یادتان هست (هر شب) هر کسی در یک گوشه‌ای سرش را زمین می‌گذاشت و می‌خوابید؟ الان طرف زیر پتوی گلبافت و نرمینه خوابیده، گوشی هم دستش است و دو قورت و نیمش باقی است.

تلفن هم معنا نداشت، هرکسی می‌رفت سربازی تا دو سال دیگر که بر می‌گشت اصلا کسی از او خبر نداشت.»

این اظهارات حسینی کیا واکنش های زیادی را از سوی کاربران شبکه های اجتماعی به دنبال داشته است.

مریم شکری، روزنامه‌نگار در واکنش به اظهارات حسینی کیا در توئیتر خود نوشت: «جواد حسینی‌کیا، نماینده مجلس گفته قبل از انقلاب سالی یکبار برنج می‌خوردند! مرکز تحقیقات برنج میزان تولید برنج در دهه ۵۰ را یک میلیون و ۴۰ هزار تن اعلام کرده و میزان واردات برنج در آن سال‌ها حدود ۳۰۰هزار تن بوده است. جمعیت کشور در آن سال‌ها حدود ۳۳ میلیون نفر بوده و سرانه مصرف برنج در آن سال‌ها حدود ۳۹.۵ کیلوگرم بوده. هم اکنون تولید برنج حدود ۲.۲ میلیون تن و میزان واردات برنج حدود یک میلیون تن است. سرانه مصرف برنج برای هر نفر تقریبا به ۳۸.۵ تا ۳۹ کیلوگرم می‌رسد.»

آزاده مختاری نوشت: «در شرایطی که قیمت کالاهای اولیه معیشت مردم،گرانی نجومی دارد چنین جملات چه معنایی دارد! قیمت برنج و گوشت و مرغ و … را میدانند؟ از ورشکستگی های اقتصادی بخش خصوصی و ورشکستگی اقتصادی خانوارهای قشر متوسط خبر دارند؟ میدانند فقرا نابودتر شده اند؟ راه حل ندارید، حداقل ساکت شوید.»

کاربر دیگر نوشت: «سخنان ایشان درست است و همگی از پدربزرگها و افراد مسن اطرافمان چنین روایتهایی را شنیده ایم. اما چیزی که ایشان فراموش می کند وضعیت سایر نقاط جهان تا نیم قرن پیش است. اینکه امارات و عربستان و ترکیه تا نیم قرن پیش در چه وضعیتی بود و الان در چه وضعیتی است؟ ایشان کاش چند فیلم سینمای ایتالیا و ژاپن در دهه پنجاه و شصت میلادی را تماشا میکرد و وضعیت آنروز و امروز آن کشورها را هم مقایسه می کرد.‌ ایشان کاش حداقل فیلم معروف «دزد دوچرخه» و وضعیت ایتالیای امروز را می دید..»

دیگری نوشت: «اگر از افرادی که در سال ۱۳۵۵ برنج خوردند بپرسید متوجه می‌شوید که شرایط مردم بسیار بهتر بود. حسینی‌کیا نفهمیده که افرادی که در ۱۳۵۵ برنج خوردند هنوز زنده هستند.»

سید جواد پروینی که بعداً نام خانوادگی خود را به حسینی کیا تغییر داده، نماینده ی دوره دهم و یازدهم  مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه سنقر در استان کرمانشاه و و عضو کمیسیون صنایع و معادن است. این نماینده جزو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی است.

وی از امضا کنندگان طرح ممنوعیت مذاکره مسئولان و مقامات ایران با مقامات آمریکا و همچنین طرح صیانت (ممنوعیت اینترنت) بوده‌ است. او از حامیان جدی محدودسازی فضای مجازی است.

حسینی کیا همچنین از حامیان هدیه ۶ میلیارد تومانی بحث برانگیز حجت عبدالملکی ، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به برنامه تلویزیونی «میدون» بود. حسینی کیا گفته بود این هدیه شش میلیارد تومانی رقم سنگینی نیست و به جایی بر نمی خورد.

سید جواد حسینی کیا متولد سال ۱۳۵۱ در سنقر و تحصیلات او کارشناسی فلسفه و دروس خارج فقه و اصول است.

او در سال ۶۴ جهت تحصیل وارد حوزه علمیه کرمانشاه شد و در سال ۷۶ به قم مهاجرت کرد.

حسینی کیا مدیر کل آموزش مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) است، یک مجموعه‌ی آموزشی غیر دولتی غیر انتفاعی برای تحصیل دانشجویان و طلاب شیعه که در سال ۷۴ در قم پایه‌گذاری شد.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۹ نظر

ورود

  • ghasem بهمن ۲۷, ۱۴۰۰

    این اراجیفو باوجود درقید حیات بودن اشخاصی میگه که در اون دوران زندگی کردن وای به روزی که نسل قبل از انقلاب دیگه وجودنداشته باشه حتمن میان میگن هفته ای سه روز مامورین حکومت شاه مردم رو از خونه بیرون میکشیدندوبهشون شلاق می‌زدند یعنی هرچی گشتم کلمه ای پیدا کنم که بالاتر از وقاحت باشه چیزی ندیدم اول گفتم به خاطر فقر ادبیات فارسیه ولی خوب که فکرکردم متوجه شدم که مقصر ازادبیات نیست بلکه علت اینه که تا حالا چنین وقاحتی رو کسی مشاهده نکرده که بخواد براش کلمه ای درست کنه

    • ام ای بهمن ۲۷, ۱۴۰۰

      اراجیف نیست واقعا زمان شاه امکانات نزدیک صفر بود حالا هی بی بی سی و سلطنت طلبا زر بزنن من اون زمان بودم و دیدم

      • حسین بهمن ۲۸, ۱۴۰۰

        همین که چرت و پرت های شما رو فقط توی سایت روزیاتو میبینیم نشون میده که نسل شماها داره منقرض میشه
        آره اون زمان اینترنت نبود ، گوشی نبود ،برق سراسری هم نبود (حتی اون زمان توی خود آمریکا هم مناطقی وجود داشتن که فاقد برق بودن)
        من میشناسم طرف زمان شاه کارمند بود و خرج سه تا خانواده رو میداد و تازه ته پولش هم پس انداز میکرد
        آمار های اقتصادی رو که عمرا ازش سر در بیاری ولی همین رو بدون تورم عادی این ۴۳ سال سالی ۴۰ درصد بوده که همین ۴۰ درصد از تورم بیست سال آخر پهلوی بیشتر بود

  • ارژنگ بهمن ۲۷, ۱۴۰۰

    قبل انقلاب موبایل و تبلت و آیفون و آیپد و تلویزیون ال ای دی و … هم نبود . از نظر حاج آقا این‌ها هم از برکات انقلابه . انقدر فهم نداره که بفهمه با گذشت زمان همه دنیا پیشرفت می کنند ، ربطی به انقلاب اسلامی ندارد ….

  • ام ای بهمن ۲۷, ۱۴۰۰

    اراجیف نیست واقعا زمان شاه امکانات نزدیک صفر بود حالا هی بی بی سی و سلطنت طلبا زر بزنن من اون زمان بودم و دیدم

    • حاج علی خرداد ۲۴, ۱۴۰۱

      خخخ امارات هم بیابان بود خب اون زمان امکانات نبود مقصرش شاه نبود که خخخخ

  • اسمال بهمن ۲۷, ۱۴۰۰

    مرد ناحسابی . دروغو میتونی درمورد ۱۴۰۰ ساله پیش بگی . ولی ۴۰ یا ۵۰ سال پیشو که نمیتونی
    من الان از بابام پرسیدم. میگه غلط کرد. ما هفته ای سه بار میخوردیم

  • پیمان خرداد ۱۶, ۱۴۰۲

    میگه گوشی هوشمند نبوده خو اونموقع اصلا در نیا تکنولوژی اختراع نشده بود

  • علی مرداد ۵, ۱۴۰۲

    ….اراجیف نباف گند زدید به زندگی مردم رفت …های بی ریشه