۳ شخصیتی که پتانسیل آن ها در فصل اول سریال «ما همه مرده ایم» به هدر رفت

۳ شخصیتی که پتانسیل آن ها در فصل اول سریال «ما همه مرده ایم» به هدر رفت

هشدار اسپویل: در ادامه این مطلب به اتفاقات سریال ما همه مرده ایم اشاره خواهد شد و به همین خاطر بابت اسپویل شدن داستان این سریال به شما هشدار می دهیم.

سریال ما همه مرده ایم (All of Us Are Dead) یکی از محبوب ترین سریال های اخیر نتفلیکس است که بسیار سروصدا به پا کرده و از برترین سریال های کره ای سال های اخیر به شمار می آید. در میان شخصیت های متعددی که سریال  ما همه مرده ایم دارد، شخصیت نا یئون یکی از شخصیت هایی بود که می توانست داستان و سرنوشت هیجان انگیزتری داشته باشد. نا یئون می توانست مدت طولانی تر با احساس گناه به خاطر رفتارهای ناخوشایندش در ابتدای داستان، در متن ماجراها مانده و حتی به نحوی به رستگاری برسد اما خیلی زود از متن اصلی ماجراهای سریال حذف شد.

شخصیت که در سریال ما همه مرده ایم All of Us Are Dead به هدر رفت

اولین تاثیری که شخصیت نا یئون روی مخاطبان گذاشت چندان خوشایند نبود. او همواره به یکی از اعضای گروه گیر می داد، به ویژه گیونگ سو و خیلی زود از شخصیتی ناخوشایند به یک شخصیت منفی و شرور تبدیل شد وقتی تصمیم گرفت با استفاده از ویروس زامبی کننده، گیونگ سو را مبتلا کند. در حالی که به نظر می رسید نا یئون راهی برای بازگشت به گروه ندارد، معلمشان خانم پارک اطمینان حاصل کرد که نه زامبی ها و دیگر اعضای گروه بازماندگان مدرسه هیوسان آسیبی به او نرسانند. خانم معلم سعی کرد دانش آموز خود را تنها نگذاشته و حتی بعد از اینکه ثابت شد وی عمداً گیونگ سو را به زامبی تبدیل کرده است، تصمیم گرفت به او کمک کند تا نای یئون نیز زندگی اش را نابود نکرده و به تنهایی وارد قلمرو زامبی ها نشود.

شخصیت که در سریال ما همه مرده ایم All of Us Are Dead به هدر رفت

در نهایت خانم پارک خود را فدای نا یئون می کند و نشان می دهد که افراد می توانند شانس دومی نیز داشته باشند. اینجاست که مخاطب انتظار دارد نا یئون به شکلی تاوان رفتارهای بیرحمانه قبلی خود را بدهد یا دستکم سعی در جبران آن ها را داشته و به رستگاری برسد. شرایط و اتفاقات حول شخصیت نا یئون طوری بود که به نظر می رسید داستان هیجان انگیزی برای این شخصیت تدارک دیده شده است که می توانست شامل عواقب تروماتیک تصمیم های اشتباه و بیرحمانه و حتی نوعی فداکاری برای نجات دیگر اعضای بازماندگان داستان باشد. او فرصت زیادی برای انجام این کار داشته و چند بار نیز نزدیک بود به کمک اعضای گروه بیاید اما عواقب کارهای پلید گذشته اش به نحوی مانع می شد.

در یکی از این لحظات بود که نا یئون مقداری آب و غذا برداشته و قصد داشت با به خطر انداختن جان خود، آن ها را به همکلاسی های گرسنه و تشنه اش روی سقف مدرسه برساند. در حالی که همه چیز برای ماجرایی دراماتیک و جذاب فراهم شده بود و شخصیت نا یئون در چند اپیزود حضور نداشت، نا یئون به سرعت از روایت سریال ما همه مرده ایم حذف شد، زمانی که گوی نام نیمه زامبی او را گاز می گیرد، قبل از اینکه نا یئون بتواند به شکلی اعمال گذشته اش را جبران کند. با تمام آن همه سرمایه گذاری که برای شخصیت نا یئون شده و تمام پتانسیلی که در شخصیت وی برای هیجان انگیزتر و تاثیرگذارتر کردن داستان وجود داشت، کشته شدن نا یئون بسیار بی معنی، غیرضروری و ناخوشایند بود.

شخصیت که در سریال ما همه مرده ایم All of Us Are Dead به هدر رفت

تماشای اینکه اعضای گروه بازماندگان چه واکنشی به بازگشت نا یئون می دادند و اینکه آیا کمک او را می پذیرفتند یا خیر می توانست بسیار جذاب باشد اما با کشته شدن شخصیت او در All of Us Are Dead از پتانسیل این شخصیت به خوبی استفاده نشد. بسیار بهتر و قانع کننده تر بود اگر بیشتر به رویارویی نا یئون با احساس گناه کشتن گیونگ سو پرداخته می شد و این شخصیت تا پایان داستان در روایت اصلی ماجراها باقی می ماند. با کشته شدن نا یئون درست بعد از اینکه تصمیم گرفته بود اشتباهات گذشته اش را جبران کند، همه ما مرده ایم باعث شد فداکاری خانم پارک نیز ارزش و اهمیت چندانی پیدا نکند و صحبت های پایانی او پیش از زامبی شدن نیز معنایش را از دست بدهد.

شخصیت که در سریال ما همه مرده ایم All of Us Are Dead به هدر رفت

شخصیت که در سریال ما همه مرده ایم All of Us Are Dead به هدر رفت

اگر چه سریال All of Us Are Dead شخصیت های جذاب و قوی بسیاری داشته و سکانس های پرتنش بسیاری برای هر یک از شخصیت ها ترسیم کرده اما سازندگان این سریال کره ای محبوب، از پتانسیل بالای شخصیت نا یئون برای جذابیت و تنش بیشتر داستان استفاده نکردند. علاوه بر شخصیت نا یئون با بازی لی یو می (بازیگر سریال اسکوید گیم)، شخصیت دانشمند بیونگ چان و کارآگاه جائه ایک نیز می توانستند حضور بیشتر و موثرتری در داستان داشته باشند، به ویژه در نیمه دوم داستان. حضور شخصیت نا یئون در اپیزودهای ابتدایی فصل اول سریال همه ما مرده ایم توانسته بود درگیری و تنش قابل توجهی در روابط بازماندگان ایجاد کند و تنها نقطه ضعف شخصیت او این بود که خیلی زود به پایان راه رسید و از مسیر اصلی داستان حذف شد.

بیشتر بخوانید: تمام گاف‌ها و حفره‌های داستانی سریال کره ای «همه ما مرده ایم» که اعصاب خردکن هستند

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۲۱ نظر

ورود

  • Kia اسفند ۱, ۱۴۰۰

    آره واقعا خیلی جاهاش بی معنی بود مخصوصا کشتن الکی و یهویی این دختره

  • ❤️???فاطمه ???❤️ اسفند ۱, ۱۴۰۰

    من هم موافق هستم من ۱۱سالمه و اون فیلم را دیدم من کلا فیلم ترسناک میبینم علاقه مند هستم و همه ی نقاط ضعف در ان بوده است

  • Mobin اسفند ۱, ۱۴۰۰

    ولی به نظرم که توی فصل دوم اون پسره ( چانگ سان بود فکر کنم) با اون دختره نیمه زامبی و دبیر زیسته که ویروس رو ساخته هم تیمی میشن( چون فکر میکنم خود اون دبیره نیمه زامبی شده و ویروس روی اون تاثیر خاصی نداشته ) و تمام زامبی ها رو میکشن و در آخر هم میرن آزمایشگاه و تو اونجا یه چند تا وسیله یا ماده از اون دبیر رو پیدا میکنن و میرن تا با اون پسره یه چشمش زخمی شده بجنگن چون نیمه زامبی ها فقط با همون ماده از بین میرن ….. فکر می‌کنم آخرشم اون پسره یه چشم توسط همون دبیر زیست کشته میشه. چون یادتون باشه خیلی از اون پسر بدش میومد و در آخر پسرش توسط اذیت های همون خودکشی کرد……… فقط جان ما حال میکنین چجوری نوشتم؟! فیلمو تو یه روز دیدم آخه چجوری اسماشون رو یادم باشه:’)))))

    • امیر اسفند ۱, ۱۴۰۰

      داداش اون معلم زیست تبدیل ب زامبی شد ?معلومه خیلی خوب یه روزه دیدی

      • ناشناس اسفند ۱, ۱۴۰۰

        نیمه زامبی شد حاجی

      • محسن اسفند ۲, ۱۴۰۰

        داداش اگر یادت باشه معلمه وقتی زامبی شد خیلی مسمم و جدی شروع کرد به راه رفتن طرز راه رفتنش کاملا ارادی و با زامبی ها فرق داشت ولی در کل یجا معلمه تو فیلم میگه زامبیا رو باید بسوزونید تا از بین برن پس گوینام یا همون یک چشمه اگر سوخته باشه مرده
        فقط حیف شخصیت گئوسان یا همون شخص اصلی فیلم که حذف شد دقت کردین هرشخصیت تو این فیلم عشقش رو از دست داد

    • Ali بهمن ۲۸, ۱۴۰۱

      داداچ‌ ماده چیه آزمایشگاه چیه اینا خودشون نیمه زامبی هستن با اصله یا چا قو یا هرچی زی راحت تر از این که تو میگی بعدشم خود معلمه گفته فقط با سوزاندن تک تک سلول های بدنش میشه که از بین برن که توی اون آتیش سوزی هم مرد اون پسره

  • امیرسالار اسفند ۱, ۱۴۰۰

    ولی اون پسره که گیون با گیون آخر فیلم مردن نباید میمرد چون شخصیت بدی نبود

    • علیرضا اسفند ۲, ۱۴۰۰

      یه سوال
      اول فیلم اون جو توسط اولین زامبی(همون دختره آزمایشگاه) گاز گرفته میشه ولی زامبی نمیشه ولی من دلیلش رو نفهمیدم چرا زامبی نشد؟؟ اگه کسی میدونه لطفا جواب بده؟؟

      • محمد اسفند ۲, ۱۴۰۰

        گازش نگرفت . میخواست بگیره دستشو کشید عقب خورد ب میز خراش برداشت

      • النا اسفند ۲, ۱۴۰۰

        نه گازش نگرفت

  • امیر اسفند ۱, ۱۴۰۰

    حاجی اون سانسور دامنو ور دار خیلی ضایس ????

  • علیرضا اسفند ۲, ۱۴۰۰

    یه سوال
    اول فیلم اون جو توسط اولین زامبی(همون دختره آزمایشگاه) گاز گرفته میشه ولی زامبی نمیشه ولی من دلیلش رو نفهمیدم چرا زامبی نشد؟؟ اگه کسی میدونه لطفا جواب بده؟؟

  • نیما اسفند ۲, ۱۴۰۰

    کاملا با این مطلب موافقم . کلا میتونست نقش خیلی بهتر موثر تری هم داشته باشه ( نا یئون ) . انگار بیشتر این شخصیت و شخصیت خانم پارک بیخود و بی جهت بود

  • حنا اسفند ۲, ۱۴۰۰

    به نظرم با همه نقط ضعفهایی که داشت بهترین فیلم بود امیدوارم فصل دومش زود بیاد

  • سولومون اسفند ۳, ۱۴۰۰

    وقتی چونگ سان اینا از اتاق موسیقی رفتن پشت بوم
    تا وقتی رسیدن به کمپ ۶ نفرشون تبدیل به زامبی شدن???
    هر کدوم از اونا که زامبی میشدن گریم می‌گرفت
    یکی جیمین،برادر هاری،پدر اونجو،چونگسان،و دوتا پسرایی که با نونا و هاری بودن ، همون پسره عینکی که شاگرد دوم مدرسه بود
    کاش شخصیت های خوب زامبی نمیشدن?

  • سویول فروردین ۱۳, ۱۴۰۱

    سوال داده بودی که اون جو چرا گاز گرفته شد ولی زامبی نشد خب توضیخ میدم.ام اون جو انتی بادی داره و خیلی قویه با اینکه انتی بادی داره و نیمه زامبیه اون الان زامبیه ولی نیمه زامبی هست.یادتونه وقتی با اون پسره رفت دنبال کواد کوپتر چندتا موش جای پای اون جو بودن و از پای اون جو داشت خون میومد.خب اون موشا همون موشایی که زامبی رو شروع کردن بودن و پای اون جو رو گاز گرفتن ولی چرا نشد زامبی؟چونکه انتی بادی داره و خیلی قویه‌.حتی اون چونگ سان (همون پسره که گوینام گازش گرفت بود قسمت ۱۱) اونم حتی نیمه زامبی شده چون همونجایی که گوینام گازش گرفت باید زامبی میشد یا اگرم زامبی نمیشد صدای خرچ خرچ باید میداد ولی نداد شاید بمیره ولی زامبی نمیشد نیمه زامبی شده.من خودم شخصا روی جونگ سان کراشم:))) امید وارم فهمیده باشین چی میگم

  • Mia آبان ۴, ۱۴۰۲

    منی که وظیفه بعد مدرسه رو دارم میبینم فعلا و هنوز اینو ندیدم😔😂

  • ,حنانه عبدلی فروردین ۵, ۱۴۰۳

    من حنانه هستم من ده ساله هستم من اصلا با شما موافق نیستم اون دختره یهویی نمرد اون پسره دنبال چونگسانگ بود و اون دختره داشت میومد اون پسره دیدشو خوردش من واقعا از این فیلم راضی هستم آنقدر دوست داشتم که صد بار اون فیلم رو تکراری هروز می‌دیدم من میترسم وقتی کسی خونه نیست ولی آنقدر دوست داشتم که نمی‌ترسیدم من عاشق فیلمم چون یه بار از فلش پاک شد دوباره خیلی گریه کردم که آخر دوباره ریختیمش حقیقتا عالی بود مرسی