کشف ۶ کودک مومیایی شده در پرو که برای همراهی مردی نجیب‌زاده قربانی شده بودند

کشف ۶ کودک مومیایی شده در پرو که برای همراهی مردی نجیب‌زاده قربانی شده بودند

۶ کودک مومیایی شده در قبری در کشور پرو کشف شدند. به اعتقاد باستان شناسان، این ۶ کودک، ۱۲۰۰ سال پیش برای همراهی با یک نجیب زاده در دنیای پس از مرگ قربانی شده اند. این اسکلت های کوچک که در پارچه پیچیده شده بودند در ماه نوامبر در یک محل حفاری در «کاخامارکیا» در شرق لیما، پایتخت پرو کشف شدند.

به گزارش دیلی میل، مرد، احتمالاً یک سیاستمدار برجسته بوده که بین ۳۵ تا ۴۰ سال سن داشته است. در این قبر، استخوان های ۷ فرد بزرگسال که مومیایی نشده بودند نیز کشف شده است. این مرد نجیب زاده در وضعیت جنین گونه در حالی که صورتش را با دست هایش پوشانده بود، پیدا شده است.

مومیایی پرو

باستان شناسان می گویند احتمال دارد این کودکان، بچه های این مرد بوده باشند که توسط ساکنان دوران پیشا-اینکاییِ نواحی «آند»، احتمالاً تمدن «واری»، قربانی شده باشند.

پیتر فان دالن، باستان شناس مسئول حفاری در این منطقه ی باستانی می گوید: «ما فکر می کنیم که برخی از این افراد، بچه ها، همسر و خدمتکار نزدیک این فرد بوده باشند که طی مناسکی قربانی شده اند تا روح این مرد را در مسیر خود برای رسیدن به جهان مرده ها همراهی کنند.»

کشف مومیایی

ادیان باستانی منطقه ـ که پیش از امپراطوری های آزتک، مایا و اینکا وجود داشته اند ـ اعتقاد داشتند که بزرگسالان و کودکان می توانند برای همراهی متوفی در دنیای مردگان قربانی شوند. آن ها این کار را راهی برای خشنود ساختن خدایان خشمگین و مرعوب کردن دشمنان می دانستند.

فان دالن می گوید: «برای این مردم، مرگ پایان راه نبوده و تنها گذرگاهی به جهانی موازی بوده که مردگان در آن می زیسته اند. آن ها فکر می کردند که ارواح مردگان تبدیل به محافظان زندگان می شده اند.»

کشف مومیایی در پرو

یومیرا هوآمان، یکی دیگر از باستان شناسان این گروه می گوید حالا کارشناسان امیدوارند بتوانند فهم بهتری از دلیل انجام این قربانی ها در فرهنگ پیشا-اینکایی به دست بیاورند.

او می گوید: «چه اتفاقی این جا افتاده؟ چرا این همه بچه قربانی شده اند؟ تحقیقات تخصصی بیشتر بر روی DNA، استرانسیوم و نیتروژن می توانند به ما در فهم بهتر این مسائل کمک کنند.»

مومیایی

قبری که بقایای این فرد نجیب زاده در آن کشف شده، ۳ متر طول و ۱.۴ متر عمق دارد. تیم باستان شناسان همچنین بقایای حیواناتی شبیه لاما و ظروف سفالی را در این قبر کشف کرده اند. به نظر می رسد قربانی کردن کودکان، رخداد رایجی در فرهنگ های باستانی پرو، از جمله سیکان پیشا-اینکایی یا فرهنگ لامبایکه و همچنین خود اینکاها بوده است.

بیشتر بخوانید:

رونمایی دیجیتالی از مومیایی فرعون آمنهوتپ اول برای اولین بار و فاش شدن راز ۳,۵۰۰ ساله

ماجرای مومیایی اسرارآمیز ۱۵ سانتی: آیا این مومیایی یک موجود فضایی است؟

منبع: Dailymail
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود