آخرین خبرها از زمان عرضه سهام استقلال و پرسپولیس در فرابورس از زبان میثم فدایی

آخرین خبرها از زمان عرضه سهام استقلال و پرسپولیس در فرابورس از زبان میثم فدایی

این روزها بحث عرضه باشگاه های استقلال و پرسپولیس در فرابورس بسیار داغ بوده و میثم فدایی رییس جدید سازمان فرابورس نیز صحبت هایی را در این باره داشته است. در تازه ترین خبر در مورد عرضه باشگاه های استقلال و پرسپولیس در فرابورس، میثم فدایی از تکمیل مدارک این دو و درج نماد هر دو باشگاه در بازار پاینه نارنجی گفته و اعلام کرد که در روز یکشنبه آینده ۱۵ اسفند ماه، عرضه باشگاه های استقلال و پرسپولیس در فرابورس صورت خواهد گرفت.

زمان عرضه سهام استقلال و پرسپولیس در فرابورس از زبان میثم فدایی

میثم فدایی در توییتی در این باره نوشته است:

پس از تلاش شبانه روزی تیم عرضه دو باشگاه بزرگ کشور، دیروز مدارک مرتبط با دستورالعمل و سایر مدارک تکمیلی دریافت شد و درج نماد این دو باشگاه در بازار پایه نارنجی انجام شد و ان شاالله در روز میلاد امام حسین علیه السلام در روز یکشنبه ۱۵ اسفند عرضه انجام خواهد شد.

زمان عرضه سهام استقلال و پرسپولیس در فرابورس از زبان میثم فدایی
میثم فدایی مدیرعامل فرابورس ایران

پیش از این مدیرعامل فرابورس ایران درباره عرضه سهام باشگاه های استقلال و پرسپولیس در فرابورس گفته بود:

بحث ارزشگذاری این دو باشگاه توسط کارشناسان انجام و به تایید هیات واگذاری شامل وزاری اقتصاد، ورزش و دادگستری نیز رسیده است. بعد از این مرحله، این دو شرکت با توجه به مصوبه شورای عالی بورس در سازمان بورس و اوراق بهادار ثبت و این سازمان این دو باشگاه را برای درج در بازار پایه به فرابوس ارجاع داد. هیات مدیره فرابورس ایران هم با بررسی گزارشات کارشناسی و مستندات این دو باشگاه یک سری شرایط مربوط به مباحث مالی و حقوقی را به عنوان پیش شرط پذیرش سرخابی‌ها در فرابوس اعلام و مصوب کرد بعد از رفع این ۵ شرط با درج این دو باشگاه در فرابورس موافقت می‌شود.

زمان عرضه سهام استقلال و پرسپولیس در فرابورس از زبان میثم فدایی

فدایی در مورد پیش شرط ها برای عرضه استقلال و پرسپولیس در فرابورس نیز گفته بود:

تکمیل اعضای هیات مدیره دو باشگاه و تعیین تکلیف وضعیت ثبتی آنها، تعیین تکلیف برند دو باشگاه استقلال و پرسپولیس که باید مالکیت برند هر دو باشگاه به خودشان منتقل شود و تعیین تکلیف کمپ ناصر حجازی و مرغوبکار از جمله این شروط است. همچنین ارزشگذاری این دو باشگاه توسط کارشناسان رسمی انجام شده که طبق دستورالعمل سازمان بورس به فرابورس ارزشگذاری باید توسط مشاوران سرمایه گذاری و تامین سرمایه انجام شود. ضمن این که بحث تایید حسابرسی مطلب توسط کمیته‌های حاکمیت شرکتی باید انجام شود تا از این طریق منافع سهامداران رعایت شود.

۵ پیش شرطی که مدیرعامل فرابورس برای شروع عرضه باشگاه های پرسپولیس و استقلال مطرح کرده بود به شرح زیر هستند:

۱. تاییدیه حسابرس مستقل در مورد بهره‌مندی شرکت از سیستم حسابداری مطلوب و ایجاد کمیته های حاکمیت شرکتی و سیستمهای کنترل داخلی در هر دو شرکت

۲. ارائه گزارش ارزشگذاری سهام هر دو شرکت (گزارش کارشناسی قیمت سهام تهیه شده توسط شرکت های تأمین سرمایه و مشاور سرمایه گذاری، موضوع بند ۴ ماده ۲۸ دستورالعمل پذیرش، عرضه و نقل و انتقال اوراق بهادار در فرابورس ایران)

۳. انتقال مالکیت برند استقلال به شرکت فرهنگی ورزشی استقلال ایران

۴. تکمیل اعضای هیأت مدیره هر دو شرکت و تعیین تکلیف وضعیت ثبتی آنها نزد مرجع ثبت شرکتها

۵. تقاضای لغو بند ۳ و اصلاح تصویب نامه کمیسیون اصل ۱۳۸ قانون اساسی در خصوص مالکیت کمپ ناصر حجازی و ورزشگاه شهید مرغوبکار و ورزشگاه شهدای گمنام

زمان عرضه سهام استقلال و پرسپولیس در فرابورس از زبان میثم فدایی

مدیرعامل فرابورس گفته بود که پذیره نویسی سهام باشگاه های استقلال و پرسپولیس ۷۰۰ میلیارد تومان برآورد شده و تاکید کرده بود که فرابورس بابت هر ریال از این واگذاری در راستای حفظ منابع مردم حساس بوده و تا زمانی که این پنج پیش شرط محقق نشوند، سرخابی ها در فرابورس عرضه نخواهند شد.

حسین قربان زاده، رییس سازمان خصوصی سازی نیز با تاکید بر اینکه ۱۰ درصد از سهام این دو باشگاه در اختیار مردم قرار خواهد گرفت و در صورت عملی نشدن عرضه این دو باشگاه در بورس از مقام خود استعفا خواهد داد، در مورد عرضه سرخابی ها در فرابورس گفته است:

ابتدا هیات واگذاری با حضور سه وزیر اقتصاد، دادگستری و ورزش به اتفاق آرا افزایش سرمایه حدود ۱۰ درصدی این دو باشگاه را تصویب کرد و سپس نماد دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در بازار پایه فرابورس درج شد. با درج آگهی پذیره‌نویسی افزایش سرمایه دو باشگاه از محل صرف سهام با سلب حق تقدم دولت همه مردم در این مرحله می‌توانند در روز گشایش نماد دو باشگاه در روز ۱۵ اسفند مصادف با سوم شعبان و روز میلاد امام حسین (ع) سهامدار این دو باشگاه شوند.

چگونه می توانید سهام استقلال و پرسپولیس را خریداری کنید؟

سازمان خصوصی سازی نیز در اعلامیه ای در مورد اینکه چگونه می توان سهام استقلال و پرسپولیس را در فرابورس خرید گفته است:

با عنایت به اینکه در نظر است افزایش سرمایه دو شرکت فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس از طریق بازار پایه فرابورس و معادل ۵۰% سرمایه ثبتی آن دو باشگاه در تاریخ ۱۵/۱۲/۱۴۰۰ روز سوم شعبان مصادف با میلاد امام حسین (ع) انجام شود؛ به اطلاع کلیه علاقمندان به مشارکت در افزایش سرمایه موصوف می رساند شرط اولیه و ضروری برای سهامدار شدن (مشارکت در افزایش سرمایه) دو باشگاه برخورداری از کد سهامداری می‌باشد؛ لذا ضروریست هرچه سریعتر نسبت به اخذ کد سهامداری (از طریق سامانه سجام) اقدام نمایند. مزید استحضار اعلام می دارد سازوکار افزایش سرمایه (میزان و قیمت سهم قابل تخصیص به هریک از سهامداران) به زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • نوید بهرامی اسفند ۱۰, ۱۴۰۰

    درود
    هر جا صحبت از بورس هست در روزیاتو، نام استاد زمانی میدرخشد. منتظر او و عرضه اولیه هستیم.