سانسور عجیب حجاب ثریا قاسمی در سریال خودخواسته + ویدئو

سانسور عجیب حجاب ثریا قاسمی در سریال خودخواسته + ویدئو

سانسور حجاب ثریا قاسمی در یک سریال تلویزیونی خبرساز شد.

در ادامه ی سانسورهای عجیب صدا و سیما این بار موهای ثریا قاسمی به شکلی عجیب و با بدسلیقگی در سریال «خودخواسته» سانسور شده است.

سانسور ثریا قاسمی
ثریا قاسمی در سریال خودخواسته

سانسور ثریا قاسمی

سریال طنز خودخواسته به کارگردانی علی بذرافشان این شب ها از شبکه یک سیما در حال پخش است.

در این سریال علاوه بر ثریا قاسمی، بازیگران دیگری چون مرحوم عزت الله مهرآوران، سهیلا گلستانی، اسماعیل محرابی، محمد نادری، ایمان صفا، حسین پاکدل، علیرضا استادی، آتش تقی پور و علیرضا آرا نقش آفرینی کرده اند.

سریال خودخواسته آخرین هنرنمایی عزت الله مهرآوران پیش از درگذشت وی بر اثر بیماری کرونا در مهر ۱۴۰۰ محسوب می شود.

این سریال قصه ای کمدی – معمایی را در دهه ۱۳۲۰ کشور روایت می کند ، این روایت از دل تاریخ برخاسته و تا دهه ۱۳۹۰ کشیده خواهد شد. «خودخواسته» از جایی شروع می شود که یک جوان ماجرایی که ۷۰ سال پیش یعنی در سال های ۱۳۲۰ رخ داده است را تعریف می کند.

بیوگرافی ثریا قاسمی

مولود ملاقاسم مشهور به ثریا قاسمی در سال ۱۳۱۹ در شهر تهران متولد شد. او دختر حمیده خیرآبادی و علی ملاقاسم است. حمیده خیرآبادی با نام هنری نادره، هنرپیشه ی مشهور سینما و تلویزیون ایران بود که لقب مادر سینمای ایران را به او داده بودند.

سانسور ثریا قاسمی

سانسور ثریا قاسمی
ثریا قاسمی در کنار مادرش حمیده خیر آبادی

ثریا قاسمی فعالیت حرفه ای خود را در اوایل دهه ی ۴۰ با گویندگی در رادیو آغاز کرد، سپس مشغول فعالیت در تئاتر شد و در چند سریال تلویزیونی پیش از انقلاب هم حضور پیدا کرد.

سانسور ثریا قاسمی

او فعالیت در سینما را به طور رسمی در سال ۵۱ با بازی در یکی از نقش های اصلی فیلم آرامش در حضور دیگران به کارگردانی ناصر تقوایی آغاز کرد، فیلمی متفاوت در سینمای آن زمان ایران که تصویر جدیدی از شخصیت زن به نمایش می گذاشت. با این حال، ثریا قاسمی ترجیح داد فعالیت اصلی اش در حوزه های تئاتر و رادیو باشد و تا انقلاب ۵۷ فقط در یک فیلم سینمایی دیگر بازی کرد.

سانسور ثریا قاسمی

آخرین تجربه ی بازیگری ثریا قاسمی پیش از انقلاب در فیلم سینمایی زنده باد به کارگردانی خسرو سینایی در سال ۵۷ بود. بعد از انقلاب او با وقفه ای ۸ ساله با سریال گرگ ها به کارگردانی داود میرباقری در سال ۶۵ به عرصه ی بازیگری بازگشت.

ثریا قاسمی مجری گری را هم در اوایل دهه ی ۷۰ با دکلمه ی اشعار شاعران کلاسیک ایرانی در چند برنامه ی تلویزیونی تجربه کرد.

عمده ی تجربه های سینمایی ثریا قاسمی مربوط به دهه ی ۸۰ است.

سانسور ثریا قاسمی
ثریا قاسمی در نمایی از فیلم سینمایی شام آخر
سانسور ثریا قاسمی
ثریا قاسمی در نمایی از فیلم سینمایی دختر شیرینی فروش

دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن برای بازی در فیلم سینمایی مارال به کارگردانی مهدی صباغ زاده در سال ۷۹ فرصت ایفای نقش های متفاوت تری را برای ثریا قاسمی مهیا کرد، از جمله در فیلم های شام آخر و دختر شیرینی فروش.

بازی کوتاه قاسمی در فیلم شام آخر، جایزه ی بهترین بازیگر نقش مکمل زن از جشن خانه سینما را برای او به ارمغان آورد و تجربه ی بازی در فیلم دختر شیرینی فروش سبب شد ثریا قاسمی به بازی در آثار کمدی گرایش پیدا کند و در سال های بعدی فیلم های بیشتری در این ژانر از او ببینیم.

ثریا قاسمی سریال های تلویزیونی زیادی در کارنامه ی حرفه ای خود دارد که از محبوب ترین آن ها می توان به سریال در پناه تو به کارگردانی حمید لبخنده در دهه ی ۷۰ و سریال شب دهم به کارگردانی حسن فتحی در دهه ی ۸۰ اشاره کرد.

سانسور ثریا قاسمی
ثریا قاسمی در نمایی از فیلم سینمایی ویلایی ها

او در سال ۹۵ هم به خاطر بازی در فیلم سینمایی ویلایی ها به کارگردانی منیر قیدی برنده ی سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد.

ثریا قاسمی تجربه ی دوبلوری سریال های تلویزیونی را هم دارد، از جمله در سریال آمریکایی «بالاتر از خطر» که پیش از انقلاب از تلویزیون ملی ایران پخش می شد و همینطور دو سریال ژاپنی پرطرفدار دهه های ۶۰ و ۷۰ یعنی سال های دور از خانه معروف به اوشین و داستان زندگی معروف به هانیکو.

سانسور ثریا قاسمی
ثریا قاسمی در کنار همسرش رحیم برفراز

بازی در چند سریال مشترک و شباهت ظاهری سبب شده بود در دوره ای شایعه شود لعیا زنگنه و ثریا قاسمی نسبت مادر و دختری دارند، موضوعی که حقیقت ندارد. ثریا قاسمی از همسر خود، رحیم برفراز، سه فرزند به نام های بنفشه، بهروز و بابک دارد.

سانسور ثریا قاسمی
ثریا قاسمی در کنار مادرش حمیده خیرآبادی و دخترش بنفشه برفراز
سانسور ثریا قاسمی
ثریا قاسمی در کنار پسرش

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۳ نظر

ورود

  • ارژنگ اسفند ۱۵, ۱۴۰۰

    خدا حمیده خیرآبادی رو بیامرزه . یادش بخیر .

  • پری ? اسفند ۱۵, ۱۴۰۰

    یادش گرامی باد ?? حمیده خیرآبادی بازیهایش عالی بود یا دش بخیر

  • ???? اسفند ۲۸, ۱۴۰۰

    خداروشکر الان همه مشکلاتمون حل شده و فقط مونده حجاب??