امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی به سوگ فرزندش نشست

امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی به سوگ فرزندش نشست

امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی ، مشاور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی در امور پدافند هوایی، دختر خود را پس از یک دوره طولانی بیماری از دست داد.

در پی درگذشت فرزند امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی ، برخی از فرماندهان و مسئولان ارتش پیام تسلیت فرستادند. ازجمله امیر دریادار سیاری، معاون هماهنگ‌کننده ارتش، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالحسنی و سرتیپ ستاد امیر حاتمی، مشاور فرماندهی کل نیروهای مسلح در امور ارتش جمهوری اسلامی ایران که در پیام‌هایی جداگانه این مصیبت را به امیر سرتیپ اسماعیلی تسلیت گفتند.

او که ابتدا به عنوان فرمانده پدافند هوایی خاتم‌الانبیا در ارتش جمهوری اسلامی فعالیت می‌کرد، در ۳۹ سالگی با دو درجه تشویقی از مقام سرهنگی به سرتیپی رسید.

امیرسرتیپ اسماعیلی عزادار شد

بیوگرافی امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی

فرزاد اسماعیلی متولد ۲۵ دی ۱۳۵۰ در شهرستان رودسر از توابع استان گیلان از فرماندهان نظامی ارتش است. او تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در شهرستان لاهیجان گذراند و با توجه به علاقه به نظامی‌گری تحصیلات خود را در رشته مهندسی تکنولوژی فرماندهی و کنترل دانشگاه هوایی ادامه داد. در سال ۱۳۷۲ با مدرک کارشناسی فارغ‌التحصیل شد و به درجه ستوان دومی دست یافت و در سال ۱۳۸۶ دوره کارشناسی ارشد (دافوس آجا) را با موفقیت به پایان رساند.

تا سال ۱۳۸۰ او در سمت‌هایی نظیر افسر آموزش ارزیابی عملیات رادار، جانشین رئیس عملیات رادار، معاونت عملیات فرماندهی پدافند هوایی و رئیس دایره تمرینات مدیر آموزش فعالیت کرد و در سال ۱۳۸۲ با انتقال به گروه پدافند هوایی آبدانان، جانشینی سایت رادار، فرماندهی سایت، معاونت عملیات گروه و جانشینی گروه را در کارنامه خود ثبت کرد.

امیرسرتیپ اسماعیلی عزادار شد

پس از آن به معاونت عملیات قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا منصوب شد و از سال ۸۸ تا ۸۹ جانشین فرماندهی اطلاعات و شناسایی بود. در سال ۸۹ اسماعیلی از درجه سرهنگی به سرتیپی ارتقای درجه یافت و به سمت فرماندهی قرارگاه پدافند هوایی خانم‌الانبیا منصوب شد. پس از آن در سال ۱۳۹۷ به عنوان دستیار فرمانده کل ارتش ایران معرفی شد.

امیرسرتیپ اسماعیلی عزادار شد

زندگی خصوصی امیر سرتیپ اسماعیلی

فرزاد اسماعیلی در سال ۱۳۶۸ در ۱۸ سالگی ازدواج کرد. ثمره این ازدواج یک دختر متولد ۱۳۷۰ و یک پسر متولد سال ۱۳۷۴ است که متاسفانه دختر این فرمانده ارتش بر اثر بیماری جان خود را از دست داد. او در گفت‌وگویی همسرش را قهرمان زندگی‌اش معرفی کرده بود.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۲ نظر

ورود

  • تف به کمونیست اسفند ۱۷, ۱۴۰۰

    فرزاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااددددد

  • مجتبی..سعادتی....پداه همدان اسفند ۱۸, ۱۴۰۰

    امیر سرتیپ اسمائیلی عزیز…ضایعه درگذشت دختر بزرگوارتان رو تسلیت عرض نموده وروحش شاد و یادش گرامی باد.